Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1166 ggr
Tarotstollan
5/25/15, 5:49 AM

Etik och moral inom Tarot.

Vad har ni för tankar om etik och moral inom Tarot och även inom allt som rör "att spå" om olika saker?
Hur nära kan man gå i sina frågor och försök att ta reda på saker som kanske har med andra människors liv att göra? Med kort eller annat redskap alltså?
Om man lägger frågan så att den är vinklad ur mitt personliga perspektiv om hur saken skulle påverka mig personligen brukar ju vara ok men hur gör man när andra människors agerande påverkar oss personligt? Var går då gränsen? Hur nära kan man då gå för att få reda på varför denna människan agerar på detta viset och vad det är som utlöser detta beteende?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
vinden är min mor
5/26/15, 2:15 PM
#1

Intressant ! Jag lägger inte tarotkort eller spår andra men jag får till mej en hel del av andra pga att jag är high sensitiv. Jag undrar ofta om någon mår dåligt men säger att de mår bra ska man då spela med eller säga att man känner att det inte är så bra och erbjuda sitt stöd? När jag ser att folk tänker negativa saker om mig ska jag då besvara vad jag ser de tänker eller det trevliga de säger? Lika dant när man healar så får man allt möjligt till sig som man inte bett om. Ska man kommentera det eller vara tyst? Jag försöker bemöta det folk säger eftersom det inte alltid är vad de känner som ska fram. Men jag blir oerhört trött av att omge mig med människor som inte står för vad de tänker och tycker. Speciellt folk som mår dåligt psykiskt men låtsas att de mår bra. Det är alltid en svår balansgång när folk vill rådfråga för att man är empat samtidigt som de inte vill veta av vad deras själ säger.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Tarotstollan
5/26/15, 8:31 PM
#2

Förstår att det måste vara ett svårt beslut särskilt om man är high sensitive som du är. Tyvärr eller inte, vet inte vad jag skall svara i detta fallet så känner jag ju inte av energier från andra människor utan det är mer att jag märker att de svarar konstigt eller är tankspridda och sådana saker.
Min fråga är väl mer åt detta fallet: en eller flera människor har gått in och "läst" av oss antingen med intuition eller kort. Anledningen till att vi vet det är att vi inte pratat om detta med personen/personerna i fråga. Klarspråk: någon har läst av oss eller enstaka person utan tillstånd även om personen/personerna har fått tillsägelse om detta innan!
Frågan är ju då om det går att få fram i frågor med kort om den/de gör det medvetet eller omedvetet?
Går det i så fall att stoppa det på något sätt?
Jag vet att man kan blockera sig på något vis och skicka tillbaka det den/de gjort men eftersom jag inte vet hur man gör sådant eller känner av det, så står jag helt låst här.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
5/26/15, 9:01 PM
#3

Det låter ju helt skruvat i mina öron! Inte får man snoka i folk på det viset. Så vida inte personen som gjort det har mittproblem att man får information man inte bett om så är det ett stort övertramp. Att medvetet sitta och lägga tarotkort kort över någon som inte bett om det är ju ett lika stort övertramp som att bryta sig in och snoka i folks hus. Men att stoppa det? Jag funderar på om du kan be din guide och din ängel om extra skydd? Kanske kan det hjälpa att visualisera en bubbla runt dig. Jag tror du kan slippa bli läst om din guide stoppar personen, Vad gäller tarotkort blir jag mer osäker. Ett allvarligt snack med personen i fråga vore nog på sin plats!

☀️Mörker är bara brist på ljus

Tarotstollan
5/26/15, 9:51 PM
#4

Jo, jag håller helt med dig men just i detta fallet har det inte så mycket med mig att göra, vad jag vet! Utan frågan är om personen/personerna gjort det medvetet eller omedvetet? En kompis till mig misstänkte att det var så, för det var bekräftelse på saker i hennes liv som jag visste om men den / de andra visste inte! Och jag har inte sagt något! Kompisen har sagt till om detta innan men som sagt hon vet ju inte varifrån de får informationen.
Ja, jag försöker att stänga ner mig men får kanske be om mer hjälp, för säkerhets skull.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
5/27/15, 8:00 AM
#5

Oj då förstår jag att du kommer i utsatt läge som fått förtroendet. Är du säker på att ni inte har någon annan gemensam vän som läckt information? Jag är inte så duktig på tarotkort ,tar tag i det ibland men eftersom jag inte kan det så bra blir det att jag sällan gör det. Men när man läser använder man väl även sin intuition eller kunskap från sitt högre jag? Det känns ju som det vore svårt att stoppa, dessutom antar jag att personen i fråga gör detta när ni andra inte är i närheten. Så då hjälper nog inte heller att visualisera spegel bild. Jag tror nog ändå mest på beskydd av guider och änglar. Kanske kan de göra ett störningsläge runt er så att informationen inte blir till gänglig?

☀️Mörker är bara brist på ljus

Tarotstollan
5/28/15, 12:54 AM
#6

Tack för ditt svar. Nej, det finns ingen som kan läcka något då personen endast sagt det till mig. Vi undviker att prata om vissa saker när en annan eller andra människor är i närheten just på grund av detta.
Ja, då lär det vara en gåta hur den /de får informationen till sig och vi bägge 2 får försöka att stänga till om oss och våra tankar så gott det går.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: