Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2147 ggr
Anngerd
2015-05-18 21:50

Lägga tarot för sig själv?

Hej! Jag undrar om ni lägger kort för er själva? Hur gör ni i så fall era läggningar? Har ni några bra råd att dela med er av?

Jag ändrade rubriken så den blev tydligare/Amandla

Annons:
Tarotstollan
2015-05-18 22:11
#1

Jag lägger nästan bara Tarot för mig själv. Oftast drar jag bara "kort för dagen" men även olika 3 korts läggningar om saker jag vill få information om. Några enstaka gånger har jag lagt Keltiska Korset men tycker att det är väl stort för enkla frågor.

Om man har några frågor så är det ju bra att man kanske skriver ner dem först och ser hur man har formulerat sig. Ja och Nej frågor är ju inget som är lätt att få svar på, det finns visserligen vissa stjärnor för det men jag tror att de flesta tarotläggare inte vill ha sådana frågor.
Sen är väl det bra att inte lägga kort i panik utan verkligen ta tid och tänka över sin fråga innan man lägger kort för den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2015-05-18 22:21
#2

Anngerd välkommen hit in. Bra fråga du har. Jag lägger för mig själv och vad jag använder för stjärna eller läggning beror helt på vad jag vill ha klarhet kring. Lägger jag för en vecka brukar jag lägga tre kort. Ett för något gott eller positivt att fokusera på, ett för något jag behöver se upp med eller veta om och så ett som ett gott ord på vägen. Kan också lägga så för en längre tid som månader eller kanske flera månader.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mariejos
2015-05-20 17:40
#3

Jag brukar ofta lägga kort för mig själv. t ex kan jag ställa frågor som: Vad pågår inom mig nu som jag behöver se klarare på?  Vilket mönster inom mig orsakar detta? Vilka känslor ligger till grund för den nuvarande situationen? Vad behöver jag göra för att förändra X? Jag tänker i bilder så det är alltid lättare för mig att nå en odefinierbar energi/tanke/känsla inom mig genom att dra ett kort som representerar den.  Jag drar alltid bara ett kort för varje fundering aldrig mer. har funnit att svaren forsar in bara jag gläntar lite på dörren.

En bra läggning att använda är:

1: Grunden - det som pågår och påverkar just nu

2: Oket - det som utmanar dig och som du upplever som jobbigt ngn känsla/tanke/situation osv

3: Släppet -Det du behöver släppa taget om, energier/människor/situationer/föreställningar osv

4: Skörden - när du överkommit utmaningen och gjort släppet startar du nästa steg och det leder till……

Hur gör du själv Anngerd?

Skogshumblan
2015-05-20 19:11
#4

Mariejos vilka bra frågor du tipsar om! Tack de ska provas här!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2015-05-20 21:16
#5

Verkligen bra frågor, skall testa dem också!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anngerd
2015-05-23 12:28
#6

Tack för att ni delar med er av hur ni gör. Jag har hittills gjort så här att jag ibland drar ett kort på morgonen och sedan tolkar det på kvällen. Eller så lägger jag en stjärna fördagen eller veckan. Frågade för att få lite nya ideer och det fick jag så tack.

Annons:
Mariejos
2015-05-25 16:45
#7

Jag har funnit dessa frågor väldigt användbara för att nå det som verkligen är det som pågår.. Glad att andra kan ha nytta av dem också :-)

Upp till toppen
Annons: