Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 1566 ggr
Tarotstollan
5/18/15, 4:27 AM

Skriva på korten.

Läste en gammal tråd inne på www.Aeclectic om en som betalat en ganska så stor summa för en gammal lek som var väl använd och dessutom fullklottrad med stödord både på engelska och ett språk personen inte kände till på vartenda kort.

För det första skull ni köpa en sådan lek?
För det andra om ni hade en lek ni tyckte var svår att arbeta med, skulle ni skriva stödord på korten för att underlätta för er själva tills nästa gång ni skulle använda den?
Den skulle ju om inte annat vara unik för er!

Jag skulle troligtvis inte köp en sådan lek, då jag tycker att välanvända lekar kan vara rätt så äckliga ibland.
Däremot skulle jag inte ha lika ont av att det var skrivet på korten, även om jag kanske inte själv höll med om ordets innebörd på just det kortet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
5/18/15, 6:31 AM
#1

Spontant så nej på allt. Skulle inte köpa den utan att ha blivit helt Nockad. Skriva på en lek är enligt mig helt otänkbart. Det gör man bara inte!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
5/18/15, 12:05 PM
#2

Jag har köpt begagnade lekar, men då har de varit i princip i nyskick. Skulle aldrig köpa en lek som det är skrivet på, det känns som att den skulle vara hopplöst förbunden med sin förra ägare.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
5/18/15, 8:15 PM
#3

Ja, där ser man hur olika vi tarotköpare och samlare är.🙂
Det är klart att har man kontakt med "energierna" så måste ju energierna från tidigare ägare levande eller döda vara påtaglig.

Jag känner ju inte av energier på det viset, som ni redan vet. Vissa av de lekar som de visar därinne på Aeclectic och som de betalat dyrt för, skulle jag inte ta i om jag inte hade handskar på mig🤮. Så gränser för vad jag skulle köpa finns definitivt!🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mariejos
5/20/15, 5:42 PM
#4

Nej jag skulle aldrig köpa en sådan lek, energierna skulle kännas och vara helt fel för mig. Jag köper alltid nya lekar så jag kan "prägla" dem efter mig eller hur man nu ska uttrycka det ;-)

Upp till toppen
Annons: