Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1253 ggr
Tarotstollan
2015-04-13 03:07

Tarotlek i annan storlek.

Arbetar du med eller har du någon lek som du önskar fanns i mindre eller större storlek? I så fall vilken och varför?

Just nu önskar jag att de två lekar jag har av Ciro Marchetti, "Gilded" och "Legacy" hade funnits i mycket större storlek! Hade gärna velat ha dem både som tarotlekar men även som bilder i ramar.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gilded/**
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/legacy-divine/
**

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Evelina!
2015-04-14 18:45
#1

Jag önskar mig Cosmic-leken i Lo Scarabeos mini-format.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2015-04-14 19:38
#2

#1. Ja, en mini Cosmic hade inte varit helt fel! Det är ju så klara och enkla bilder på den, så det skulle ju inte vara svårt att se vad bilden föreställer om den är mindre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Cupsy]
2015-04-15 09:47
#3

Tarotstollan,

Vad jag förstår så finns det en större lek av "Legacy of the Divine". Det är en Special edition-upplaga där man får med en sammetspåse och en signerad poster. Den ska mäta ca. 14cm x 8cm (fick omvandla från inches så kanske inte stämmer på millimetern..! :) )

Standard leken är typ 11cm x 7cm..

Hittade en bild på nätet där jag tycker att den övre raden av kort ser mindre ut än den understa raden..Eller är det jag som ser i syne? :)

http://s435.photobucket.com/user/starlightexp/media/100_1111.jpg.html

Tarotstollan
2015-04-15 18:28
#4

Tack för infon, det skall jag kolla upp närmre.👍 Jo, jag tycker också att de ser större ut och jag har redan funderat på att köpa den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Cupsy]
2015-04-15 22:15
#5

Jag beställde hem standardleken för några dagar sen. Bortsett från att några av hovkorten ser lite konstiga ut i ansiktet så älskar jag illustrationerna. 😉Det som störde mig mest var att korten var så hala. Papperskvaliten kändes sådär, sladdrigt och tunt liksom..? 🤔

Tarotstollan
2015-04-15 22:50
#6

Får väl hälsa dig Cupsy välkommen in hit till oss på Tarot också!🙂
Ja, det är ju tyvärr ganska så många lekar som tillverkas så sladdriga och tunna numera. Jag vet inte om de kanske är mer hållbara än den gamla sorten. Jag har inte använt någon av dem ännu, vet bara att man får vara extra försiktig med dem när man blandar så inte korten böjer sig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Cupsy]
2015-04-15 23:17
#7

Tackar. 🙂

Ja, trist är det i vilket fall när vissa lekar inte känns "rejäla"… 😕

Challa86
2015-04-17 07:50
#8

Jag skulle vilja att Shadowscapes kom ut i ett större format så man verkligen kan se korten i detalj.  🙂

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2015-04-17 19:18
#9

#8. Ja, Challa, där sa du ett sant ord! 👍Den hade ju varit underbar om den kunde bli minst dubbelt så stor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: