Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2059 ggr
Valkyrija
2015-03-19 22:57

Ok att spå minderåriga?

En kort och simpel fråga: Är det okej att spå minderåriga? :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Tarotstollan
2015-03-19 23:10
#1

Det är en svår fråga och vissa av oss anser att man bör vara minst 18 år innan man gör det och andra anser att om en vuxen person sitter med så är det ok.
Det är upp till var och en att ta det ansvar det innebär att bli spådd, känner man den minsta rädsla tycker jag inte att personen är redo. Det är min personliga åsikt och andra kanske inte håller med.
Sen är det ju skillnad på att vara minderårig, strax under 18 eller nyss fyllda 12, det är bara du som kan avgöra vad som är rätt eller fel i detta fallet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Valkyrija
2015-03-19 23:15
#2

#1 Tack så mycket för ditt svar! Jag har börjat spå lite halvseriöst och det är många som vill bli spådda av mig. Jag gör dock detta på distans, alltså via mail eller facebook så föräldrar osv kan ju inte vara med. Men det är kanske inte svart och vitt då? Jag känner efter själv om personen verkligen är redo? Jag har mailkontakt med dem innan och ser till så att de verkligen vill och inte är rädda osv. Kanske kan sätta en egen gräns på 15 eller något då? Jag tycker personligen att man är för ung om man är under 15 kanske..

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Tarotstollan
2015-03-19 23:21
#3

Jag förstår att det är jättesvårt att veta hur man skall göra men jag tror att de seriösa personerna som lägger för andra inte lägger om kunderna är under 18 år.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Valkyrija
2015-03-19 23:32
#4

#3 Så är det kanske? Ja detta är lite svårt, haha. Jag vet själv att jag var mogen för avläsningar ganska tidigt men, ja.. Aja, får klura lite på detta och kika runt lite på hur andra gör :) Tack!

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Magi-cat
2015-03-20 07:05
#5

Jag lade inte kort för minderåriga. Hur det än är får man tänka på att man kan påverka med det man säger och en ung person ska/bör man inte påverka på det sättet. Annat än kanske för att säga saker som "du har stor potential att utveckla" och sånt som man kan säga utan kort. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Evelina!
2015-03-20 20:35
#6

Jag lägger inte kort för någon under 18 år. Fick en förfrågan av en som var 17 och sade nej, min gräns går vid myndighetsåldern.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
KENZA13
2016-11-22 15:01
#7

Nej. Det är inte ok. Särkilt inte om föräldrarna inte vet om det. Ungdomar är påverkbara och vi vet inte hur de kan tolka ett spådom.

Magi-cat
2016-11-22 15:08
#8

Kort och gott: nej.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Valkyrija
2016-11-23 16:28
#9

Oj, kul att denna tråd kom upp igen haha. Hade helt glömt bort den. Nu så här 1,5 år senare lägger jag absolut inte för folk under 18, haha 😃🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Magi-cat
2016-11-23 17:01
#10

🙂 Ja, det var visst en gammal tråd det här.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2016-11-23 18:55
#11

Ja men det var väl bra att den kom upp!👍 Det finns många Nybörjare som kanske inte visste det och vi alla kanske behöver en påminnelse då och då. 😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

  • Redigerat 2020-12-18 03:25 av Tarotstollan
Valkyrija
2016-11-23 20:11
#12

Ja men precis! 😉🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: