Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 3004 ggr
[GråHäxa]
2015-03-09 23:23

The Victorian Fairy Tarot

Hej allihopa! Ja har varit medlem här ett tag men inte skrivit något tidigare. Så det här blir mitt första inlägg :) I dag fick jag hem min tredje tarotlek, The Victorian Fairy Tarot. Det är en rider-waite men den är ändå lite speciell. Otroligt vackra bilder men korten har lite andra namn än vad jag är van vid så det är ju lite bökigt till en början. Jag är lite nyfiken är det någon här som använder den här tarotleken? Vad tycker ni om den? Jag tänkte även passa på att fråga, jag har 2 tarotlekar sen tidigare (3 med den nya) Min första tarotlek fick jag utav en vän (har läst någonstans att man egentligen skall få tarotlekar och inte köpa dem) Det är en Tarot of the Sephirot och den har fungerat väldigt bra för mig. En av personerna som gjort den har även samma namn som mig, så det känns ju lite som att det var meningen att jag skulle ha den leken. Dock så fullkommligt avskyr jag hur den ser ut. Är det dummt av mig att byta ut den mot min nya lek som är så otroligt vacker? Jag vet ju inte hur den fungerar än och jag kan ju alltid byta tillbaka, eller använda båda. Hur tänker ni är tarotlekens utseende viktigt för er? Vill ni ha en tilltalande lek eller skall den bara fungera?

Annons:
Tarotstollan
2015-03-10 02:04
#1

Välkommen hit in GråHäxa till oss andra tarotnördar, hoppas att du skall trivas här!
Grattis till en ny tarotlek!👍 Jag har Victorian Fairy också men jag har inte arbetat med den ännu eftersom jag nog mer räknas som samlare än läggare! Det är otroligt vackra bilder i den och det är ett spännande sätt att använda årstiderna istället för de vanliga sviterna.

Det finns så mycket myter och påhittade saker om Tarot som "ärvts" ned genom åren mest för att skrämma bort folk och göra det mera spännande än vad det egentligen är: tjockt papper med symbolbilder på!

Skulle jag väntat till någon köpte mig en lek så hade jag väntat fortfarande. Att någon köper en tarotlek som en gåva till en vän är ju inte fel men om den personen inte frågat vad du gillar så är ju just risken att man får en lek som man varken gillar utseendet på eller kan arbeta med, eftersom det enda man tänker på hela tiden är hur fula korten är!

Tarot of the Sephirot har jag bara sett bilder på och den verkar vara svår att tolka men färgglad i alla fall.
Om du känner för att byta lek så gör det, det finns ingen annan än du själv som bestämmer hur du skall göra.

Du kan arbeta med dina lekar precis som du vill, det finns inget som säger att du måste arbeta med din gamla lek bara för att du inte lärt dig den nya än. Vill du jobba med den nya så gör det! Använd dem båda sida vid sida så kan du jämföra bilderna med varandra.

Däremot hoppas jag att du inte funderar på att kasta dina gamla lekar bara för att du nu har köpt en ny, en dag kanske du känner för att titta och jobba lite med de gamla.

För min egen del så måste jag gilla leken och eftersom jag tolkar vad jag ser i bilden så måste leken vara tilltalande för mig. Jag skulle nog kunna jobba med en lek som jag inte gillade utseendet på men varför, när det finns så många fina?!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2015-03-10 07:05
#2

Jag har flera och byter efter humör. Så fritt fram att jobba med fler lekar du med!

 
 

Skogshumblan
2015-03-13 20:18
#3

Välkommen hit in och så kul att du ville skriva lite här.

För att svara på din fråga, gör som du  själv känner. Jag tycker du ska göra som du känner är bäst för dig. 🙂

Vi är alla olika och hur man gör är helt individuellt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GråHäxa]
2015-03-13 20:31
#4

Tack för svaren och era välkomanden :) Nu när jag arbetat lite med min nya lek så är jag helt såld. Jag verligen älskar allt med den. Men min gamla lek har jag kvar, här slängs inget :) Det var ju en bra ide att jämföra korten med varandra också. Det blir ju lite mer intressant när man tolkar dem.

Skogshumblan
2015-03-13 20:34
#5

Nyfiken som jag är, har du länk till bilder på din lek, är ju nyfiken….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GråHäxa]
2015-03-13 20:36
Annons:
Skogshumblan
2015-03-13 20:37
#7

Men åh så fin! Förstår att du föll för den!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GråHäxa]
2015-03-13 20:40
#8

Ja den är verkligen jättevacker. Riktiga små konstverk :) Här var lite fler bilder http://www.divinewhispers.net/victorian%20fairy%20tarot.jpg

Skogshumblan
2015-03-13 20:43
#9

Ljuvligt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2015-03-13 20:56
#10

Här är en länk till med lite tydligare bilder! Den är underbar!
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/victorian-fairy/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2015-03-13 20:59
#11

åh jisses. Tur att jag är pank så jag inte ens blir frestad att vilja ha.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GråHäxa]
2015-03-13 21:00
#12

Vilken bra sida, mycket bättre bilder. Tack Tarotstollan :)

Skogshumblan
2015-03-13 21:01
#13

Den sidan är livsfarlig, man hittar ju alla möjliga lekar där och blir sugen. Som ett barn i en leksaksaffär….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Tarotstollan
2015-03-13 21:08
#14

#12. Ja, Aeclectic är ett väldigt bra tarotforum och alla lekar som de lägger upp är rent av livsfarligt som Skogshumblan skriver!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GråHäxa]
2015-03-13 21:09
#15

Haha ja det är lite farligt, sitter och kollar och jag vill ha aldeles för många på den sidan!

Upp till toppen
Annons: