Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1334 ggr
TheGerbil96
2015-01-17 18:45

börja med tarotkort?

Kanske fel grupp… Men hur börjar man med leken? Förbereder?

Annons:
avon
2015-01-17 18:56
#1

Vet inte om jag förstått din fråga rätt…men gör ett försök :) Alla gör nog lite olika och det finns inga regler. Du hittar det som känns rätt för dig efter ett tag. Jag börjar med att blanda korten och sedan lägger jag korten i en solfjäder och väljer därefter ut ett och ett kort. Jag har inga speciella förberedelser, men gillar att ha det lugnt omkring mig utan några störande moment. Jag vill också känna mig lugn, inte vara stressad, för trött eller på andra sätt i obalans.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

TheGerbil96
2015-01-17 20:37
#2

Tack!:) nästan så ja menade:) Jag har köpt en lek av en annan, så ska jag knacka på dem, eller vadska jag göra?

Tarotstollan
2015-01-17 21:19
#3

Det finns så mycket hokus pokus runt tarotleken som du inte behöver bry dig om. Det är en hög med papper med fina bilder på, det är allt!
Du hade lika gärna kunnat klippa ut liknande bilder ur en tidning och blandat och använt, som spå redskap!
Däremot kan det vara bra att åtminstone veta vad grundbetydelsen av vad varje kort betyder och det lär du dig genom att titta på korten och kanske jämföra med en tarotbok.
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: