Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 968 ggr
Evelina!
1/12/15, 11:52 AM

Tarothörna i hemmet?

Jag lägger ju en del kort, dels för andra men mest till m ig själv och funderar nu på att göra en slags tarothörna i mitt vardagsrum, framför fönstret, och har nu lite funderingar.

Har ni förslag på ett bra men ganska billigt bord? Bör finnas på IKEA eller liknande.

Vad bör man ha i sin tarothörna?

Förslag på duk tas tacksamt emot. Ett medium jag var hos hade en pashmina-sjal, vart får man tag på en sådan i bra kvalitet (gärna internet)?

Något annat man bör tänka på vid utformandet av en sån här plats?

Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Pysslan
1/12/15, 11:59 AM
#1

Lackserien hos IKEA är nästan gratis 🙂

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40104270/

Sjal skulle jag titta efter på Zalando eller HM - eller annan valfri klädaffär

Lycka till 🙂

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Evelina!
1/12/15, 12:12 PM
#2

#1 Tack för ditt svar!

Jag funderar mer på denna typ av bord http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29932181/ plus två stolar att sitta på - en för mig och en för "klienten". Men undrar om 100x60 blir för litet? I och för sig har jag inte plats med så mycket större, så det får nog bli det ändå tror jag. Svårt val.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
1/12/15, 12:52 PM
#3

Jag känner personligen inget behov av en sån hörna, jag sitter vid köksbordet eller vid soffbordet när jag lägger kort. Det viktigaste är nog att du trivs, gillar du Ikeamöbler så kör på det, men se till att du tycker om det 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
1/12/15, 12:56 PM
#4

Jag har hittills suttit vid köks- eller skrivbordet, men känner att jag verkligen vill ha en plats för bara Tarot. Ofta har jag en läggning framme en stund för att kunna gå tillbaka till den och titta på den med nya ögon (t ex efter en måltid) och då blir det opraktiskt att lägga på köksbordet.

Jag har ett liknande bord som skrivbord (som dock är större) och jag tycker det är fenomenalt bra, så det blir nog ett sånt bord som jag länkade till och två bekväma (t ex Henriksdal från IKEA ) stolar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
1/12/15, 12:57 PM
#5

👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
1/12/15, 6:41 PM
#6

Viktigast är väl att man sitter bekvämt och inte behöver sitta och luta sig över det och att stolen kommer in under bordet.
Att det finns plats för stora stjärnor ca 20 kort och mer, om du någon gång vill testa det.
Tyg kan du ju köpa i en tygaffär och då får du ju precis det du vill ha.
Om du sitter vid ett fönster, se till att det inte finns något utanför fönstret som kan störa dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
1/12/15, 6:42 PM
#7

Dubbel inlägg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: