Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 3953 ggr
[Sanela45]
2014-12-29 13:44

Min erfarenhet av tarot linje

Hej alla ,

Jag vill dela med mig av min erfarenhet när det gäller olika Tarot linjer.

Häromdagen ringde jag till flera olika spålinjer, det var inte riktigt meningen att jag ska betala massa pengar för att få svar men efter första samtalet insåg jag att alla de som jobbar med detta,  inte har gåvan och sitter säkert inte ens med kort.

Hursomhelst jag ringde tre samtal och de två första sa inget som var rätt, de började tvärtom ställa lite smyg frågor och ville att jag skulle prata och det var mer som att de bara bekräftade mig för att göra mig glad..jag blev ännu mer besviken och tänkte herregud vad alla luras för pengar..hade hittat deras annonser på nätet..

Sen ringde jag till en kompis och efter att jag berättat om dessa spådamer så sa hon att hon känner en som har egen linje men aldrig lägger upp annons..jag frågade vadå ? Då sa hon att den här kvinnan är en duktig psychic och hon har endast samtal från klienter som redan har träffat henne personligen och fått numret…min väninna som jag pratade med har nämligen ringt runt till halva landets Tarot linjer själv och när hon berättade att hon sedan 6 månader endast pratade med denna spådam och aldrig mer ringt andra blev jag väldigt nyfiken och ville fortfarande få svar om min situation.

Det jag vill ha sagt med detta inlägg är att många sitter där ute och lurar folk på pengar medans de som är riktiga inte ens försöker synas, jag ringde denna kvinna och hon frågade bara om mitt namn, hon ställde inga frågor utan tvärtom berättade om hur jag har levt och vem jag är vilket inte de andra gjorde.. sedan sa hon allt som jag behövde veta och tro mig varenda detalj inträffade inom 2 månader…Fick dessutom betala mindre pengar än de andra och nästa vecka ska jag äntligen träffa denna underbara människa personligen efter 2 månaders väntetid.

Ville bara dela med mig för jag fick bekräftat att det finns riktiga spådamer oxå👍

Annons:
Tarotstollan
2014-12-29 19:31
#1

Tack för ditt inlägg och roligt att du till slut hittade rätt spådam.

Ja, dessa spålinjer är verkligen att spela på lotteri. Det finns de som är jätteduktiga och verkligen kan men priset man får betala är ju hutlöst!
Sen många av dem kanske bara vill tjäna pengar, intresse i korten kanske de har men det är pengarna som styr först.
Jag känner en som jobbade på en sådan linje och hon var jätteduktig men till slut så fick hon nog av att sitta i telefonen och lura folk på pengar. Det var bättre och billigare att beställa en tid hos henne istället direkt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sanela45]
2014-12-29 23:44
#2

Ja du har rätt Tarotstollan:) Pengar styr människor nuförtiden och all moral och samvete har försvunnit tyvärr😕 Denna kvinna som jag fick hjälp av sa att hon ger mest privata sittningar för att hon vet att många har inte råd men behöver akuta vägledningar…hennes linje var billigare än alla andras såg jag…Hon var verkligen en sådan andlig person som brydde sig och fick mig att må bra igen..jag märkte av det positiva healingen hon sänt mig, magisk på nåt sätt kan inte beskriva🙂

avon
2014-12-30 11:19
#3

De som jobbar på tarotlinjer blir knappast rika även om samtalen är långa. Det är fjuttigt betalt per minut. Däremot drar säkert företagen som anställer tarottydarna in en hel del pengar. Eller om man som i fallet Sanela45 beskriver har sin egen telefonlinje så kan man säkert tjäna en del. Viktigt att tänka på är också att vilken tarottydarna man tycker är bra kan vara högst individuellt. Det som passar den ena kanske inte alls passar nästa osv. Kul att du hittat någon som passar dig #1. Jag förstod inte riktigt….Fick du först kontakt med henne & ringde sedan tre andra telefonlinjer? För du skrev att allt hon sagt till dig inträffade inom 2 månader samt att hon hade 2 månaders väntetid medan du ringde de andra häromdagen? Kan förstås vara bra att jämföra även om man hittat någon som man verkligen är nöjd med.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Magi-cat
2014-12-30 11:27
#4

Det är Telia som tar största biten av kakan på telefonlinjerna. Därnäst linjeägaren. Minst får den som spår, 4 kronor i minuten om man inte själv betalar skatt utan linjen gör det åt en. Någon krona mer om man själv står för skatteinbetalningen.

Efter en halvtimme bryts samtalet, antagligen för att det inte ska bli orimligt långt.

Så var det i alla fall när jag jobbade på linje för en massa år sedan. Mina genomsnittssamtal var på ca 3-4 minuter.

Och man fick absolut inte in en massa pengar, fickpengar som bäst. Men en väldig massa erfarenhet….

Det är en massa kostnader med att ha en egen linje också.

Vill man ha vägledning finns det avgjort bättre sätt än att chansa på en spålinje.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Sanela45]
2015-01-02 00:30
#5

Jag Ringde först till två vanliga linjer som hade många online och efter att jag blev besviken på deras vägledning fick jag tips om just den här kvinnan som var den tredje..ja det stämmer allt hon sa till mig stämde på ett äckligt sätt..vill inte gå in på detaljer men hon visste precis vilket år jag drabbades av vad och vem som orsakat mig lidande..för mig var det otroligt att en person bara via min röst kunde få så mycket information om mitt liv..Visst kan det vara så att alla blir inte nöjda av en och samma men min väninna sa att hon och många av hennes väninnor har endast henne sedan flera månader och de brukar boka in henne när de är många..det var iaf en fin upplevelse för mig 🙂

Jag menade inte att de blir rika för det är säkert inte många kronor de får av minuten utan jag menade att många sitter på dessa linjer som säkert inte ens har gåvan ..

Hoppas att ni alla får en underbar 2015 🌺

Challa86
2015-01-02 13:08
#6

#5 Vad innebär 'gåvan'? 

Enligt min mening kan vem som helst lära sig att tyda kort och utveckla sin medialitet/känslighet. Det handlar inte om någon gåva utan viljan att vilja utvecklas och vilja lära sig mer för att kunna hjälpa andra. Och då utveklingen är personlig och individuell anser jag att det är fel att trycka ner den som faktiskt försökt hjälpa en. Det som kommer fram under ett samtal kanske inte beror på att 'siaren' inte har denna 'gåvan' utan på att hen fortfarande lär sig korten samt övar på att tyda bilderna, känslorna eller energierna hen får till sig. 

Som Magi-Cat var inne på kanske personen inte arbetar på linjen för att tjäna pengar, utan för att få erfarenhet, och i så fall är väl den riktiga boven (om vi nu måste smutskasta någon) företaget som ligger bakom verksamheten.

challameow.wordpress.com 

Annons:
[Sanela45]
2015-01-08 00:15
#7

Oj vad du tog illa vid dig CHALLA86..antar att du är en av de som vill hjälpa andra genom övning .

[Sanela45]
2015-01-10 01:15
#8

Tråkigt att människor ska betala 20 kr / minut för att ge träning och övning till de som inte har denna förmåga..

Challa86
2015-01-12 08:26
#9

#7 Inte alls, jag tyckte bara du var för snabb med att döma och kände därför behov att förklara att det finns två sidor av myntet. 🙂

challameow.wordpress.com 

Upp till toppen
Annons: