Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 2407 ggr
Challa86
2014-11-29 22:01

Spåkopp "Cup of Destiny"

De senaste veckorna har det dykt upp en himla massa bilder på Instagram med Jane Lyle's Cup of Destiny. Det är en bok med tillhörande tekopp man kan spå med, med hjälp av te eller kaffesump. 
Äger ni någon sådan? 
Har ni spått med te/kaffesump någon gång? 

Bilden är lånad av en av de jag följer med hennes medgivande. 

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
2014-11-29 22:38
#1

Så spännande det verkar. Synd att jag missat denna, det hade ju varit en perfekt julklapp till mig själv!😉
Nej, jag har aldrig spått i sump.
Har du köpt någon till dig själv Challa?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2014-11-29 23:21
#2

Jag har tänkt skicka efter en och ge till mig själv i julklapp från katterna eller sonen, men det blir nog en något försenad julklapp då jag behöver hålla i pengarna så gott det går denna månaden. 🤪
Jag har inte heller spått i sump. Det verkar vara så komplicerat, men samtidigt tyckte jag likadant om tarotkorten och det är ju hur lätt som helst att få fram meddelanden nu. Övning ger färdighet 😛

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2014-11-29 23:42
#3

Jag tittade på Vattumannen men där är de slut och dessutom är de slut hos leverantören också, undrar om de kommer att få in några nya eller om de endast går att beställa från utlandet?
Varifrån hade du tänk att beställa din om du gör det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2014-11-30 08:03
#4

Den finns på norska hos stengården och på engelska hos både bokus och adlibris, så jag kommer beställa av nån av dem 🙂

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2014-11-30 20:35
#5

Va på Stengården? 👍🙂Härligt! Det är ju inte så långt från där jag bor, ca 45 minuters promenad bara. Synd att jag missat den när jag varit där men å andra sidan så finns det väldigt mycket att titta på i den affären! Så det är kanske inte så konstigt att man missar en liten kopp som står bland alla roliga prylar!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2014-11-30 21:29
#6

Stengården var på någon mässa i Norge för någon vecka sen. Koppen är relativt ny-inlagd på deras hemsida, och eftersom setet de säljer är på norska antar jag att de köpte in några ex när de var i vårt grannland :p 
45 minuters promenad är ju ingenting. 😉Du får ta en titt när du är där nästa gång. 🙂

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
2014-11-30 22:11
#7

Ja, jag skall dit minst en gång till innan jul, så får se när det blir av. Jag och mina kompisar brukar gå dit minst en gång i månaden för att "andas in lite energi" som vi brukar säga.
Det är inte så långt att gå egentligen men vi går sakta!  Hade vi speedat upp farten lite så hade vi varit där minst 10 minuter fortare!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-12-01 23:14
#8

Det blev tidigare tripp till Stengården än jag räknat med!👍
Min kompis ringde och ville dit idag och då gick vi dit och ja, jag köpte en norsk kopp men den är en julklapp till mig själv, så jag tänker inte öppna och titta på den förrän på julafton!🤓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: