Annons:
Etikettofftopic
Läst 973 ggr
Tarotstollan
2014-11-07 23:56

Almanackor/Kalendrar.

Det är ju inte mycket kvar av 2014 nu och det är dags att börja tänka på att inskaffa almanackor/kalendrar för nästa år.
Har ni någon almanacka/kalender som ni "måste" ha varje år eller varierar ni er? Finns det något som måste finnas i er almanacka/kalender för att den skall vara perfekt?

Jag har köpt Paulo Coelhos kalender de senaste 2 åren och jag gillar alla färger och mönster som finns på varje sida. Den är väl det närmaste jag hittat som passar som dagbok och ger lite glädje med sina färger varje dag. Det jag inte gillar med den är att det bara finns en halv sida för varje dag att skriva på.😕
Till mina "varje dag tarotkort" använder jag en vanlig familjeplanerings kalender som de delar ut gratis i affärerna. Det räcker precis att skriva namnet på kortet över hela raden, jag skriver stort!😉

Sen har jag ju andra almanackor hängande på väggarna men det är ju "bara" för att ha koll på datum osv, de är ju inga jag skriver i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2014-11-08 10:40
#1

Jag nöjer mig med aCalendar+, en mobilapp som jag kan ställa in som jag vill, till exempel att den påminner med larm om det är något viktigt jag ska komma ihåg. Annars har jag en evighetskalender av plåt i köket, den ser ut som en gammal skylt med tulpanmotiv och så flyttar man två magnetiska markörer för dag och månad.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridelfina
2014-11-08 17:44
#2

Det är första gången jag köper Coelhos kalender, har Leva Livet 2014/Karin Eriksson nu. Den är inte så mycket skrivplats i, men den bidrar till personlig utveckling och sätter fokus på må bra, tycka om sig själv, komma framåt och funkar lite som attraktionslagen tänker jag. 

Men om man vill skriva mycket varje dag så är den inte så funktionell. Däremot har hon en annan "skrivbok" men den har jag inte tittat i, kanske den fungerar bättre för dig Tarotstollan? Eller inte, hittade hemsidan och ser att det är lite som kalendern, med fyll i uppgifter. Såcg dock att hon har en app också, som var gratis med affirmationer, den ska laddas ned omg!

http://www.vardagslycka.se/bocker/vardagsdrommar/

 
 

Tarotstollan
2014-11-08 21:36
#3

#2. Jag har tittat i den eller liknande kalendrar men tyvärr det är sådana kalendrar som stressar mig oerhört. Jag vet aldrig vad jag skall skriva på de raderna och sen fastnar jag där på sidan och kommer aldrig vidare i boken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2014-11-09 09:25
#4

Sjutton också, appen finns bara för iPhone. . .

 
 

Upp till toppen
Annons: