Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1666 ggr
Challa86
10/29/14, 9:55 PM

The Ellis decK

Jag vet inte om ni har instagram eller ej, men jag har det och brukar lägga upp bilder under #tarot vilket även är en # jag brukar kolla med jämna mellanrum i hopp om att hitta nya intressanta lekar. 

I alla fall. Idag browsade jag hashtagen och fick syn på en lek jag aldrig sett förr, nämligen The Ellis decK. Den har väldigt udda bilder (jämfört med vad som oftast syns på marknaden) och jag känner mig dragen till den och kände för att dela med mig av mitt fynd. 

Jag mailade artisten bakom leken som svarade att den är oop just nu, men att det kommer en tredje utgåva och då han sköter allt själv kommer den inte släppas genom Adlibris och Bokus, utan det sker genom hans hemsida och han skickar med glädje leken till Sverige.  

Jag länkar till hans sida här 
Någon mer än jag som planerar att införskaffa den? 🙂

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
10/29/14, 10:58 PM
#1

Det var en ovanlig och färgrik lek men  rent artistiskt tyvärr inget som jag gillar, så jag kommer inte att köpa den.
Fast skulle han av "misstag" skicka flera till dig så tackar jag inte nej!😉

Det är alltid kul att titta på olika stilar, se vad folk gillar och vill köpa.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
10/29/14, 11:52 PM
#2

Haha, då hade jag skickat min extralek till dig med en gång 😉

Jag håller med dig angående olika stilar och vad folk köper. Jag skulle ALDRIG kunna köpa Rider Waite leken då jag tycker att färgerna och allt ser B ut. Anna K är också en populär lek jag aldrig skulle få för mig att köpa för att jag anser att korten är så fula. 

Men det är väl bra att vi är olika, eller? 🤗

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
10/30/14, 12:22 AM
#3

Ja, det är ju det som är det roliga att vi har så olika smak men ändå är det lika på något sätt, eftersom Tarot är Tarot oberoende på hur lekarna ser ut!
Vad tycker du om leken Silicon Dawn Tarot?
Tycker den påminner lite om Ellis leken.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/silicon-dawn/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
10/30/14, 1:27 AM
#4

Silicon Dawn ligger på min lista, men är ingen lek jag planerar att köpa just nu. Den kör lite samma stil som Londa leken, vilket jag gillar, men jag tror den  kan bara svår att tolka just för att den inte riktigt föjler samma mönste som Raider Waite leken,

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
10/30/14, 1:50 AM
#5

Jag har bara studerat bilderna så jag har inte läst något direkt om den leken, vet att det är många inne på www.Aeclectic som gillar den. Det är heller ingen lek som jag är intresserad av eller kommer att köpa, men det är kul att titta på den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sjöstjärna
10/31/14, 10:41 PM
#6

Inte min smak heller, jag tilltalas inte av det naivistiska i bilderna. Däremot väntar jag med spänning på att den här konstnären ska få tummarna loss med sina kort. Jag tror jag har länkat till den tidigare, men det skadar ju inte att göra det igen. 🙂http://www.gentrysmith.net/tarot.html

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
Tarotstollan
11/1/14, 12:01 AM
#7

#6. Denna har jag inte sett innan (vad jag kommer ihåg), gillade de flesta bilderna särskilt de på Essen. Tycker den påminner lite om Illuminati leken. Jag gillar kort som är färgrika med klara  och tydliga bilder så kommer denna leken ut någon gång, så kommer den att hamna på min 8 meters vill ha/skall köpa lista!😉😃
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/illuminati/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sjöstjärna
11/1/14, 9:14 AM
#8

Wow, de bilderna gillar jag jättemycket! 👍 Men varför heter den Illuminati? För mig klingar det inte så positivt precis. 🤔

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Tarotstollan
11/1/14, 9:32 PM
#9

#8. Det har jag faktiskt ingen aning om och jag har också mina funderingar på det namnet.
Jag har inte varit inne på lekens hemsida och läst, det kanske står något där om namnet eller på Aeclectic. Det är så mycket att läsa om olika lekar man gillar så till slut blir allt ett kaos av all information.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: