Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1701 ggr
konstverket
2014-10-24 08:55

Hjälp tyda?

Beställde Tarot för 12 månader genom http://www.irenemedium.com

En av månaderna stod det så här "Djävulen: Falsk egokänsla. Perversion. Själviskhet. Observera att det är svårt att skilja mellan bra och dåligt, sant och falskt, gott och ont.. Kan därför betyda känslomässiga eller beteendemässiga beroenden. Slaveritillstånd under känslomässiga begär och beroenden. Illusion. En ond människa, en som ljuger och bedrar. En negativ influens i ditt liv. Den negativa influensen kan komma inifrån eller utifrån. "

Ska jag tolka det som att det kommer utifrån emot mig, eller att det kommer inifrån mig själv?

Annons:
Magi-cat
2014-10-24 09:06
#1

Hmm…Inte lätt att veta vad den ordmassan står för mer konkret.
Föreslår att du frågar den som gjorde tolkningen vad hon menar…Har man fått en tolkning tycker jag man ska kunna fråga vidare. Den som gjort den vill säkert ha feed-back också.

Som jag lärt mig står Djävulen för ego, men det behöver inte vara negativt utan utan att man står upp för sig själv med ett "djävlar-anamma", vilket kan behövas ibland. (Mycket mer också förstås.)
Men att fråga först vad hon menade kanske är bäst.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2014-10-24 20:58
#2

Ja, det var väldigt mycket negativt uppräknat. Står det ingen förklaring på vad hon menar utan bara uppräknat så här?
Även om Djävulen räknas som ett negativt kort av de flesta så finns det även positiva saker med kortet, allt är inte negativt och det måste man hela tiden tänka på när man tolkar. Alla kort har ju en positiv och en negativ sida, beroende på frågan.

I alla fall är det min personliga åsikt!🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2014-10-24 21:18
#3

Hm, är det en professionell tolkare du beställt av och du har betalat för tolkningen? Känns som om personen endast raddat upp lite betydelser av kortet och inte satt kortet i ett sammanhang? 

Men själva frågan då "Ska jag tolka det som att det kommer utifrån emot mig, eller att det kommer inifrån mig själv?"

Jag tolkar det som att tolkaren lämnat detta öppet, antingen är det du som uppfattar (inre) någon som en "ond människa, en som ljuger och bedrar" dig eller så är det någon som verkligen är det och utsätter dig för detta (yttre). Hänger du med på skillnaden?

 
 

Upp till toppen
Annons: