Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Bilderna i tarotleken

Utseendet på en lek.

2014-10-23 05:37 #0 av: Tarotstollan

Vad tycker ni om utseendet på denna lek?
http://www.youtube.com/watch?v=YLocyWhxKgk

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-10-23 08:24 #1 av: Challa86

Jag gillar inte färgerna. De är alldeles för dassiga för min smak. 
Annars ser korten ut att vara lätta att tolka, men leken i sig är inget för mig. Oberörd

challameow.wordpress.com 

Anmäl
2014-10-23 16:52 #2 av: Evelina!

Inget för mig. Trista färger och inget vidare upplyftande motiv. Är kär i min Cosmic och min Änglatarot jag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2014-10-23 19:38 #3 av: fridelfina

Hm, gillade färgerna men inte figurerna.

Anmäl
2014-10-23 19:58 #4 av: Tarotstollan

Det jag själv reagerade på är att jag tycker det ser ut som om leken är medvetet gjord att se ut som en gammal och framförallt väl använd lek. Jag tycker helt enkelt att den ser fläckig och smutsig ut!
Det var därför jag inte tittade så noga på den första gången jag såg den och undrade varför det var så många som skrev så positivt om den. Nu när jag har tittat ordentligt på den så fattar jag fortfarande inte vad det är de ser i den men alla har ju rätt till sin åsikt!Tummen upp
Trots att jag samlar en hel del lekar så kommer jag inte att köpa denna!

Anmäl
2014-10-24 09:10 #5 av: Magi-cat

Tänkte som du, Tarotstollan, att den såg ut som att den skulle föreställa gammal. För att förstärka mystiken antar jag...

Bilderna på Folket var förvånansvärt intetsägande och såg egentligen ganska lika ut. Inga som man fastnar för.

Sedan blev det bättre, eftersom jag gillar de traditionella bilderna, men fortfarande lite...fantasilöst eller vad man ska säga....

En lek som jag skulle kunna tänka mig om jag inte vill bli för mycket "ledd" av bilderna, bara symbolerna. Men inget som jag byter mina favoriter till.

”Hej, sa Sniff. Jag har hittat en alldeles egen väg. Den ser farlig ut.” ”Hur farlig”, frågade mumintrollet. ”Jag skulle närmast säga enormt farlig”, sa Sniff. ”Då måste vi ha smörgåsar med oss”, sa mumintrollet. ”Och saft.”

Anmäl
2014-10-27 14:44 #6 av: Sjöstjärna

Jag gillar den just för att den i min mening ger ett gammal och ursprungligt intryck och har en sober framtoning. I framtiden skulle jag gärna skaffa en lek i den stilen men än så länge behöver jag mer guidning av bilderna i tolkningen och skulle förmodligen stå mig ganska slätt med en så neutral lek.

Anmäl
2014-10-27 23:08 #7 av: Tarotstollan

Vad kul det är att läsa hur olika vi uppfattar samma lek.

Anmäl
2015-01-20 16:54 #8 av: Mysan59

Ja jag håller med #6, jag gillade den också av den orsaken Sjöstjärna skriver.

Själv så har jag en lek från Jolande Den Tredje, som jag iofs inte tycker om så mycket, mer än storleken samt  Thoths tarotlek.

Anmäl
2015-01-20 21:43 #9 av: fridelfina

Mysa, har jolanda grå kanter kan du sälja den till nightstorm!

Anmäl
2015-01-21 14:05 #10 av: Mysan59

fridelfina Nej har tyvärr den vanliga med blå kanter

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.