Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Övningar

Tarotkedja 4

2014-10-21 19:25 #0 av: Amandla

Tarotkedja:

VIKTIGT! 

Det här är INTE en gratis tarotläggning utan för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan!

Denna kedja är tänkt att vara löpande, ingen tidsbegränsning.

Kedjan är till för våra medlemmar på Tarot i fokus.

Du får svar på EN fråga som ex Hur ser min dag ut?, Beskriv mig med ett kort, Hur blir min dag på jobbet osv.

Tarotkorten svarar sällan på Ja- eller Nej-frågor så försök att formulera om frågan för ett utförligare svar vilket oftast är intressantare Cool

Tanken är att alla ska kunna vara med, även om du är nybörjare.

Det går till så här:

Den som känner sig manad skriver en blänkare om det i tråden för att anta läggningen och drar sedan ett kort (eller fler om man vill, men inget måste) och skriver sin tolkning i tråden. Står där redan ett namn så får man vänta in nästa fråga. Då är det någon som är på gång att göra läggningen Flört

Personen fortsätter kedjan med att skriva sin fråga efter tolkningen och så fortsätter kedjan.

Obs! Glöm inte skriva ut vilket kort du drar så vi alla kan lära oss av tolkningen! Skriv också gärna vilken lek du använt när du gjort en läggning i kedjan!

Du får vara med hur många gånger du vill, bara du också är med och gör en tolkning. Alltså för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan.

Det är Evelina!s tur att ställa en fråga (eftersom den här tråden tar över efter den gamla och hennes fråga var sist). 

Gamla tråden här:
http://tarot.ifokus.se/discussions/513dc6aace12c404e6001dd2-tarotkedja-3?discussions-1

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2014-10-21 19:28 #1 av: Evelina!

Min fråga: Jag är ju sjukskriven sedan ett par månader och vill så gärna gå tillbaka till jobbet nu nästa vecka då min sjukskrivning löper ut. Min fråga är om det är för tidigt, att jag bör vänta, eller om det går bra att börja jobba nu och isåfall i vilken omfattning. Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2014-10-21 19:30 #2 av: Amandla

Tummen upp

Anmäl
2014-11-08 18:09 #3 av: fridelfina

Evelina: Jag nappar på att svara, men undrar om du vill ändra din fråga något då det är typ 2 veckor sedan du ställde den. Kanske dina förutsättningar har förändats så att det blir fel när jag lägger kort?

Anmäl
2014-11-08 21:54 #4 av: Evelina!

#3 ja, gärna ändra! När kommer jag att kunna komma tillbaka till arbetslivet? blir min nya fråga.

Anmäl
2014-11-09 20:43 #5 av: fridelfina

Evelina undrade: När kommer jag att kunna komma tillbaka till arbetslivet? 

Jag använde Jolandas lek och drog tre kort, dåtid, nutid och framtid, dessutom drog jag ett kort för tiden (förbestämde att lilla arkanan skulle motsvara veckor och stora månader och att talet på kortet rätt och slätt skulle tolkas för sig).

Dåtid/Orsaken till din fråga: Stavtrean (Tillit)

Här tänker jag mig att det är många som haft tillit till dig och din förmåga och du har gått in helhjärtat för att uppfylla andras behov. Stavsviten står ju för eldens element, så du är nog en riktig eldsjäl när du går in för något. Vet inte vad du är sjukskriven för, men det skulle kunna vara för utbrändhet? Eller att din kropp blivit sjuk pga att dina krafter tagit slut när du ger ditt allt för de som tyr sig till dig?

Nutid: Svärdstian (tvivel)

Här tänker jag mig att du har mycket tankar som far än hit och än dit. Svärdssviten står ju för luftens element och tankar, det mentala. På kortet sitter en man och en kvinna på en katts huvud med ryggarna mot varandra, de ser ut att hålla händerna över öronen. Jag får känslan av att du inte riktigt lyssnar på dig  själv och din egen kunskap, att du liksom sätter dig utanför dig själv och säger "jag vill inte lyssna!!"?

Framtid: Myntkungen 

Här tänker jag mig att du tar kommando över dig själv och styr åt rätt håll, en friskare och bättre mående Evelina! Det viktiga är din egen arbetsinsats i dig själv. Myntsviten står ju för jordens element, det fysiska och materiella. Så jo, du kommer att må bättre, eller tom bäst, kungen är ju det högsta hovkortet! Tummen upp

Tidskortet: 10 veckor (svärdstian)

Alltså, jag känner mig inte bekväm med att ta fram ett datum typ, men se det som en vägvisning. Att läka tar tid, särskilt om man varit sjukskriven en tid, då är 10 veckor inte mycket. Men svärdstian i sig berättar ju att det blir inte mörkare än så här, den enda vägen är uppåt, framåt, till det bättre! Bjud in Myntkungen och börja gå framåt! 

Ja, min egen "fråga" då: Hur kommer nästa vecka se ut? Vad ska jag tänka på?

Anmäl
2014-11-10 17:23 #6 av: Evelina!

#5 Tack snälla du för läggningen, ska tänka på vad du skriver och hålla hoppet och lågan uppe!

Anmäl
2014-11-10 17:46 #7 av: Sjöstjärna

Jag tar gärna upp stafettpinnen och gör en läggning för fridelfina.

Anmäl
2014-11-10 18:05 #8 av: Sjöstjärna

Jag har gjort en trekortsläggning för innevarande vecka med Doreen Virtue's Angel Tarot Cards (mina favviskort för närvarande), och dett är vad jag fick fram.

Läggningen består av två eldkort och ett vattenkort vilket säger mig att det är mycket på gång i ditt liv nu, mycket som händer och mycket som ska göras och att det påverkar dig känslomässigt, jag får en känsla av stress och att det går lite för fort.

Första kortet är Six of Fire så veckan ser ut att bli lyckad även om det innebär en del känslomässig stress. Det du har att göra under veckan kommer att gå bra och det kan till och med vara så att du får oväntat goda nyheter.

Andra kortet är Six of Water. Här får jag att det finns saker i ditt förflutna som du fortfarande är hårt knuten till, personer eller händelser (jag tror det är främst en person) som inte finns i ditt liv längre men som du tänker mycket på och dessa tankarna tar mycket energi från dig. Att värdesätta det förflutna är inte fel men det är klokt att inte låta det ta alltför stor plats nuet, ofta minns vi också bara det som var bra och glömemr det som var mindre bra, så minnena kan ibland luras lite.

Tredje kortet är Knight of Fire. Detta säger mig att det finns saker som du kommer att behöva fatta beslut om och där du kommer att vilja fatta ett snabbt beslut, men det är inte så bråttom som du tror och du vinner på att undersöka förutsättningarna ordentligt och tänka igenom beslutet noga istället.

I det här läget kände jag mig inte riktigt färdig med mitt uppdrag så jag drog ett fjärde kort och det blev Ace of Air och som jag tolkar korten symboliserar det fjärde kortet vad veckan kommer att utmynna i. Du är inne i en känslomässigt ansträngande period, men genom att fokusera på nuet och inte låta händelserna eller känslorna springa iväg med dig så kommer du att komma fram till nya insikter och få ny inspiration och också få lättare att framöver se jobbiga situationer för vad de verkligen är.

Det var det hela, hoppas du kan relatera till det. Glad

Min fråga är: Hur kommer framtiden att utvecklas för min blogg?

Anmäl
2014-11-11 05:09 #9 av: fridelfina

Tack Sjöstjärna! Ska hedra en mycket nära och kär nyligen bortgången släkting/vän i veckan, så dina ord är fullt relaterbara till (kan man skriva så?). Beslutet få vi se vad det är, jag ska försöka hålla mig från att fatta snabba beslut, och invänta "rätt tid". Tusen tack!

Anmäl
2015-01-08 21:49 #10 av: gevalina

Till Sjöstjärna : försökt mig på en enkel läggning.

bloggen :10 mynt 4mynt 1 mynt sammanfattning : stabilt och tryggt som ger ekonomisk utdelning.

Neg: 7bägare och världen: sammanfattning: ett känslomässigt val som innebär en förändring av bloggen.

pos:High priest och 2svärd: sammanfattning: en erfarenhet rikare

använt :tarot of white cats...tyvärr ej så kunnig på dem än så det få bli grundkunskaper.

Min fråga blir: vad blir det för viktiga händelser för mig i Januari?

Anmäl
2015-01-09 11:18 #11 av: Sjöstjärna

Tack för läggningen gevalina! Tummen upp

Anmäl
2015-01-10 19:20 #12 av: Mervin112

Till Gevalina, viktiga händelser i januari:

Jag fick drottning i bägaren nedåtvänd och döden.

Tror att det här kan handla om ett nytt medvetande och organisering i ditt liv angående någon man, vad du ska göra i fortsättningen med honom, känns som att du är missnöjd med utvecklingen och mår lite dåligt kanske för att du saknar något du inte har,  men samtidigt kommer januari ge dig möjligheten att påbörja en förändring mot det rätta i ditt liv där du gör dig redo och du fixar det som har hindrat dig tidigare. 

Jag vill fråga hur ser ut våren i kärleken för mig?

Anmäl
2015-01-10 20:05 #13 av: Evelina!

#12 Jag drog kortet Bägarsexan för dig.

Bägarsexan är ett av de mest kärleksfulla korten i leken, det syftar på familjesammankomster, ihopflyttningar och andra familjära händelser. Det kan stå för vigsel likväl som dop. Jag får intrycket av att våren kommer gå i kärlekens tecken för dig.

För att få ytterligare information drog jag efter en andra blandning kortet Bägartian och här finns tryggheten, tilliten och den stora kärleken. Kortet visar på det som kommer efter sökandet och eventuella bekymmer avseende familjeliv, att man hittat rätt. Någonting säger mig att denna vår kommer vara spektakulär för dig avseende kärleksområdet. 

Min fråga: Kommer jag kunna börja arbeta nu  i vår eller kommer jag vara för dålig för att fixa det?

Anmäl
2015-01-11 15:03 #14 av: gevalina

Mervin112 tack för svaret. tja kanske det. Är gift och känner trygghet med min make men känner mig lite vilsen i tillvaron. Vet inte om det beror på min make eller att jag är arbetslös. Har förvisso timanställning i vården och barnomsorg7skola men känns ändå inte som jag hamnat på rätt plats än vad det gäller arbete. Förvisso har jag o make våra olika "åsikter" etc men trivs ändå bra ihop. ..Tack än en gång.

Anmäl
2015-01-11 15:41 #15 av: gevalina

#12 av: Mervin112..glömde att det kan ju  handla om mitt ex..men honom vill jag inte ha kontakt med ..så förhoppningsvis känner han på  sig det.

Anmäl
2015-01-12 14:41 #16 av: Mervin112

Hej jag svarar på din fråga nu; Kommer jag kunna börja arbeta nu  i vår eller kommer jag vara för dålig för att fixa det?

Du har ett erbjudande i tankarna här (riddaren i bägaren) vilket känns lockande pengamässigt så det lättar för dig , jag tror att du väntar ett erbjudande här till februari månad, och även fast det kan kännas ansträngande under tiden mars-april (tio svärd nedåtvänd) så kommer en ny chans för dig och du får ett jobb eller en ny möjlighet i maj för att då dyker page i bägaren upp där du tar vara på det erbjudandet, du går in i denna period (våren) med lite missnöje men har klara förväntningar och det känns bra för dig (fyra svarar) men hur du slutar våren så gör du dig fri från dessa begränsade förhållanden, möjligen för något som inte har funkat fullt ut- och börjar se något annat istället i livet (8 svärd nedåtvänd och 8 mynt nedåtvänd)  Till sommaren så får jag 5 mynt nedåtvänd vilket talar om att den begränsade perioden i livet tar en vändning för dig och du fixar det i lugn takt via det beslutet du tagit i arbetslivet under våren. 

Lite förvirrande kanske men hoppas det gav något hjälp för dig.

Min fråga handlar i grunden om en investering under våren som jag vill göra för att kunna jobba mer i framtiden, så jag vill få inblick hur funkar mina jobb i år, kommer jag till mina mål?

Anmäl
2015-01-13 20:01 #17 av: Evelina!

#16 Tack för ditt svar. Jag tror jag förstår vad du menar, och det känns bra. Tack.

För att svara på din fråga:

Du är stark, stabil och trygg och du kommer att fixa det här du tar dig för, både inversterings- och jobbmässigt. Det kommer gå bra. Du kan behöva hjälp av andra, men det kommer gå. (Styrkan)

Här ser jag en kvinna född i tvillingarnas, vågens eller vattumannens stjärntecken (du?). Här är det också styrka som förmedlas, det är en stark personlighet jag ser framför mig. Stark, och målmedveten, vet vad hon vill. (Svärdsdrottningen)

Det kommer bli eller har varit en turbulent tid för dig, innan du finner rätt - det kommer du att göra. Men det kan ta lite tid, vägen kan vara krokig, men med bakgrund av detta kort och de två andra är jag övertygad om att det kommer bli bra. Även om du nog kommer behöva hjälp av någon annan. (Bägartian)

Min fråga: Hur ska jag gå tillväga för att bli mer medial?

Anmäl
2015-01-18 11:00 #18 av: Anngerd

Du måste lita till det du får till dig och tro på det. Du måste också ha en övertygelse om det andliga i stort.(Kung i mynt)

Du måste släppa det logiska tänkandet och fokusera. (8 Bägare)

Du måste släppa fram och ta emot det du får till dig utan att värdera. Så även om det är lite tokigt ta emot det. (Narren)

Släpp tvivlen och lita mer till dig själv.
Lycka till

Nu vill jag fråga hur min vår ser ut, vad händer?

Anmäl
2015-01-21 14:19 #19 av: Mervin112

Undrar om du planerar flytt (kung i svärd och 2 stavar) för du har rätt klara tankar känns det som och vill verkligen lösa problemen och se positivt framåt våren, som att du påbörjar ett nystart och får ett besked om att det blir möjligt (domen och page i bägaren) Du har stora planer vilka du kommer ha lätt att förverkliga. (Världen)

Jag har två killar i tankarna, den första har jag träffat i ett omvälvande situation och jag har hittat honom en slump igen, dock känner vi inte varandra. Väntar ett besked från honom. Den andra har jag träffat några gånger tidigare och han hittade mig igen, också av en slump.  

Kan jag få klarhet med dessa män i kärleken.

Anmäl
2015-02-04 10:35 #20 av: Evelina!

#19 Drog tre kort för dig angående din fråga om dessa män i kärleken och fick fram följande:

Jag ser en person här, en trygg och pålitlig kvinna (eller man med kvinnliga drag) som är omtänksam och rar. Det här är en trogen person som när hon väl funnit sin rätta hamn stannar där kompromisslöst. (Myntdrottningen)

Jag ser också en annan person, också en kvinna eller man med kvinnliga egenskaper, som är en förstående och självständig person med ett stort behov av att både vara själv och att vara tillsammans med någon annan. Hon önskar ärlighet och uppriktighet av sin partner, strävar efter rättvisa och sanning. (Svärdsdrottningen)

Jag får känslan av att det är dessa personer du står och väger för eller emot och nästa kort menar att det är du som måste ta kommandot för hur du vill att det ska vara. Tala ut om hur du känner, tycker, tänker och var inte rädd för att orsaka konflikter. Var ärlig och rak så kommer det att gå bra. (Kejsaren)

Min fråga: Hur kommer mars månad se ut för mig?

Anmäl
2015-02-09 21:39 #21 av: H-lena

Hej allihopa! Det var ett tag sen jag var inne nu men tänkte titta förbi och lägga lite kort! :)

#20: Jag la min "egenkomponerade" stjärna för dig, fyra kort samt ett nyckelkort i mitten. Detta är vad jag fick fram:

Först och främst känner jag in en hel del positiva energier, lite som vårkänslor och glädje. 

Kort 1: Kung i stavar

Stavar brukar jag tolka som att man arbetar hårt och kämpar på men att man också når det man strävar efter. Jag får också upp ordet beslut i huvudet, att du på något sätt tar tag i något och tar ett beslut. Du tar kommando över situationen i fråga. 

Kort 2: ess i pentagram

Mycket positivt kort, lätta energier, det här symboliserar glädjen jag kände redan innan. Dels kan det vara att du känner att livet tuffar på mer eller mindre smärtfritt men också att ekonomin går bra. Du tar dig igenom det mesta utan problem och mår bra och känner dig positiv!

Kort 3: 2 i pentagram

Även här glädje och positiva energier. Pentagram är alltid positiva enligt mig och det är oftast kopplat till bra energier, men som sagt även till bra ekonomi. 

Kort 4: Kung i svärd:

Här syns igen att du tar dig an någon slags situation där du får ledarrollen och fattar ett beslut, du är bestämt och du vet vad du vill. Du är motiverad och vet vad du vill ha och du låter inget komma i din väg. Beslutsamhet är ett starkt ord här. Jag tror helt enkelt att du kommit till insikt när det gäller något, du ser saker för vad de är och du vet nu hur du ska handla och det går fort. Jag vet inte riktigt vad det kan tänkas handla om men vad det än är så kommer du nå framgång.

Kort 5: nyckel: riddare i svärt

Även här syns det att du kämpar med något, det är en snabb händelseutveckling men du kommer nå ditt mål vad det än gäller. Nyckelorden för månaden är som sagt glädje samt beslutsamhet. Du är ärlig och rättfram, du vet var du är på väg. Känns som att det kommer bli en bra månad där en del saker händer du kommer märka en del förändringar men också att du kommer få uppleva glädje och positivitet! :) 

Min fråga (möjligen lite tung men den som vill får gärna försöka hjälpa mig)

Jag har haft känslor till och från för en kille sen jag var liten. Tyvärr skildes vi åt för ca 6 år sedan men jag har alltid känt att en dag ska vi vara tillsammans. Vi var aldrig mer än vänner men jag tror nog att vi båda hade känslor för varandra. För min del var det riktigt starka känslor. Jag har väl i princip kommit över honom i och med att vi inte setts på 3 år eller nåt nu men jag tänker fortfarande på honom, jag saknar honom och en stor del av mig har fortfarande känslor för honom och jag tror inte att det någonsin riktigt kommer gå över. Jag vill inte släppa taget. Kommer vi att ses igen och kommer det nånsin bli något mellan oss?

Anmäl
2015-02-14 12:44 #22 av: Evelina!

#21 Supertack för den fina läggningen. Inger hopp inför mars månad, februari har hittills varit en skitmånad för min del. 

Anmäl
2015-02-15 19:06 #23 av: gevalina

Jag harförsökt mig på en läggning men garanterar ej säkerheten.

Du : tio stavar - Det är allt eller inget , vet vad man vill, ger ej upp i första taget.

Mannen. Eremiten- vill vara för sig själv och gå sin egen väg i livet .

Båda : sju pentagram - bäst att överväga och planera sin egen väg i livet.

Någon återförening just i nuläget kan jag inte utläsa men kanske framöver.

Anmäl
2015-02-15 19:07 #24 av: gevalina

oj glömde ställa en fråga.

Hur ser mars månad ut för mig

Anmäl
2015-02-15 20:13 #25 av: H-lena

#22 Det var så lite! :) Ja precis då kan det ju bara bli bättre eller hur? :) 

#23 Det låter mycket troligt det du säger, det är lite så det känns faktiskt. Tack så mycket! 

Anmäl
2015-03-02 14:35 #26 av: Evelina!

#24 Drog tre kort för dig om hur mars månad kommer att se ut.

Den första tredjedelen av månaden, ca 1-10 mars, kommer att gå i kontrollens och ordningens tecken. Du har koll på dina känslor, din tillvaro, ditt liv. Du känner dig trygg och stabil och har en bra grund att spinna vidare på i det här kortet. Ta med dig dessa styrkor under resten av månaden och året är mitt råd till dig. (Myntfyran)

Den andra tredjedelen, ca 11-20 mars, står för lycka, glädje och spontanitet. Jag ser framför mig en människa med väldiga vårkänslor och att en positiv händelse kommer till dig. En känsla som inte dyker upp som sig själv, utan genom något annat, t ex en present eller en blomsterbukett. (Bägarprinsessan)

Den sista tiden av månaden, ca 21-31 mars, blir lite allvarligare. Glädjen du känt tidigare kan ha avtagit något och ersatts av något annat, en lärdom eller kunskap. Jag får känslan av att du bränt dig på något, t ex en kärlek som inte var vad du hoppades på eller något i den stilen. Det här kortet är för mig ganska vagt och jag har ingen bestämd uppfattning om vad det står för. (Översteprästen)

------

Min fråga: Jag har nyss blivit singel efter två års förhållande. Finns det någon chans att vi ska hitta tillbaka till varandra eller är det helt och hållet kört för oss tillsammans?

Anmäl
2015-03-08 16:46 #27 av: gevalina

#26 av: Evelina! 

tack för läggningen. Kärleken  i mars  har varit bra och även jobb ...men råkade backa in  i en bil så  det blev lite att tänka på.

Anmäl
2015-03-12 21:19 #28 av: H-lena

#26 Evelina! Jag drog några kort för dig och din fråga. 

Generellt känns det som att ni behöver lite space ifrån varandra även om ni båda kanske saknar det ni hade och saknar varandra. Det känns inte som en återförening kommer den närmaste tiden iaf.

Jag drog tre kort för om ni blir tillsammans igen eller inte, det här fick jag fram:

-9 i svärd

-6 i bägare

-2 i pentagram

Som helhet får jag känslan av korten att de bra tiderna mellan er ligger i det förflutna nu behöver ni båda gå er egen väg för att växa som människor. Möjligheten finns kanske att det blir något men ni behöver båda göra er egna grej för att komma vidare i livet. Ibland kan man tappa sig själv lite i en relation och hade du stannat tror jag att det fanns en risk för det. Så även om detta är jobbigt se det som en chans att satsa på dig själv ett tag. Du behöver det, även om du saknar det ni hade. Försök koncentrera dig på annat är mitt tips och se vad framtiden har att erbjuda! :) Det kommer bli bra oavsett vad som sker.

____________________________________________________________________________________

Min fråga: Jag har precis börjat snacka med en kille, han heter Zebastian, och vi klickade nästan direkt. Vi har dock bara smsat än så länge och inte träffats på riktigt, fast vi båda verkligen vill. Jag fick riktigt starka känslor snabbt, det känns helt annorlunda än med andra killar jag träffat. Jag undrar lite var han står och om det faktiskt skulle kunna bli något seriöst mellan oss?

Anmäl
2015-03-22 21:31 #29 av: gevalina

#28 av: H-lena

tio  mynt vagn ess stav ...Det finns en attraktion mellan er som kan bli en harmonisk fortsättning men ni vill även vara självständiga var och en för sig...

seriöst ? fem mynt : någon av er dra sig undan..eller är rädd för vad den andra tycker...eller döljer något.

Svårt att tolka men du  väljer själv hur du vill se och uppleva kärleken med denna kille. ..ingen annan.

Hur blir min semester i Juni ?

Anmäl
2015-03-24 14:45 #30 av: Christina_46

#29  Gevalina

Det här är första gången jag provar att lägga tarot för någon annan än mina vänner. Hoppas att läggningen stämmer Skrattar

Jag tänkte lägga tre kort, men det andra krävde att jag lade ett till för att se fortsättningen.

Något positivt: 3 i brickor - Arbeten: Du kommer att få arbeta lite i juni. Men ta det lugnt så du inte tröttar ut dig. Semestern hägrar.

Se upp med: 7 i brickor - Misslyckande: Slå ifrån dig eventuella känslor av misslyckande. Du duger perfekt precis som du är.

Sedan drog jag ett extra kort för fortsättningen på föregående kort. Det blev: Solen ett triumfkort: Solen tittar fram och du kommer över de tidigare negativa känslorna. Du är nära lyckans topp nu. Så lägg de tidigare känslorna bakom dig.

Något positivt: 3 i bägare - överflöd: Allt kommer att gå bra för dig i slutänden. Kärlek och överflöd kommer till dig. Och du kommer att må väldigt bra Skrattar

Min fråga är: Hur blir april och maj för mig. Allmän läggning.

Medarbetare på Healing i Fokus

Anmäl
2015-03-24 20:14 #31 av: H-lena

#29 Tusen tack! Jag känner verkligen igen det du skriver, jag tror du satte huvudet på spiken där speciellt gällande att vi båda är självständiga och någon av oss kan bl osäker/rädd och dra sig undan det märker jag på mig själv redan nu. Så tack återigen!

Anmäl
2015-03-31 19:04 #32 av: gevalina

#30 av: Christina_46

april prins stavar ess bägare kejsarinna ...du står inför en förändring  där du får uppleva något nytt känslomässigt som många andra.

Maj två svärd döden drottning stavar. . .. Du känner dig lättare till sinnet när du har gett upp det som inte är bra för dig och när du har beslutat dig

är inte så duktig på tolkning gällande personerna i korten ...så det kan ju bli en helt annan galen tolkning för aprll ..typ  du möter en man och blir  blixtförälskad och gravid.. och i maj det sker en lättnad då du får hjälp att  avsluta något med hjälp av nån vän eller annan  +

tack för läggningen..om det stämmer vet jag inte än men har emellanåt negativa tankar så det är rätt.

Anmäl
2015-04-01 20:03 #33 av: Christina_46

#32 Gevalina

Tack så mycket för läggningen. April kan stämma. Jag ska iväg och lära mig meditation i mitten av månaden. Så det kan vara det nya som kommer till mig.

Maj kan också stämma. Jag hoppas då det. Jag vet att det är något jag tankemässigt bör ge upp, och koncentrera mig på annat. Så det kanske är det jag ska släppa.

Tack igen Skrattar

Anmäl
2015-04-18 20:46 #34 av: Aleya

Jag tänkte joina, men det verkar inte finnas en fråga att besvara. Vem ska jag lägga på?Funderar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2015-04-18 21:18 #35 av: Amandla

Som det ser ut så är det Gevalinas tur att ställa en fråga.

Anmäl
2015-04-18 21:33 #36 av: gevalina

Undrar bara om jag skall resa nånstans i sommar eller det blir till att tillbringa tiden hemma ?

Anmäl
2015-07-15 21:18 #37 av: Aleya

#36 bättre sent än aldrig. Dock är jag ny på detta.
Jag fick rättvända knight och queen of cups. Samt en nedvänd fool.
Som jag tolkar det så kan en resa planeras... men att den inte går av stapeln först. Men att den sker senare i år.
Hoppas du blev nöjd.

Själv önskar jag prognos för detta året.

Anmäl
2015-08-05 22:14 #38 av: gevalina

Tack för tolkningen...jo resa inom sverige har gjorts...men ingen längre.
Finns funderingar om resan till Utland senare i år men inget bestämt.

Anmäl
2015-08-05 22:42 #39 av: gevalina

#37 av: Aleya

tre  stavar , prinsessa bägare , tornet omvänt..

skall försöka mig på en allmän tolkning..

tolkning : det dyker upp något utöver det vanliga..jobb ? nya krafter ? studier ?...ett glädjande besked ...men som ändå inte känns bra eller är till belåtenhet...

söker du jobb så är det kanske ett jobb som i början känns glädjande men som  du inte vill ha men ändå tackar ja till ...

Hoppas det ordnar sig och ta min tolkning med ro..är som du nybörjare.?

Händer det något särkskilt på arbetsfronten det närmsta halvårt

Anmäl
2015-08-06 10:29 #41 av: Aleya

#40 läs reglerna!

Anmäl
2015-09-08 01:13 #42 av: Tarotstollan

39. Aleya.
Tänkte testa och lägga för din fråga.
Jag drog 5 i Svärd, 4 i Bägare och 7 i Mynt.

Jag tolkar det som om du får fortsätta kämpa  och du får kämpa hårt. Ibland känns det nog hopplöst.
Du väntar och tiden den bara går och går och inget nytt händer.
Mot slutet verkar det vara något positivt på gång, något som växer sakta och något som du otåligt väntar på.

Min fråga är kommer det att ske några större förändringar i mitt liv framigenom?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2015-11-18 20:19 #43 av: Challa86

Tänker testa för dig, Tarotstollan. Nu är jag jätterostig, så jag kanske är helt off, men det är väl därför vi är här.. för att komma in i det igen. 

Det första kortet som ramlade ut var Knight of Pentacles
Jag ser det lite som att du väntar på ett jobberbjudande eller på pengar. Jag tror det finns ett erbjudande till dig som du kanske inte fått svar på ännu och det känns nästan som att svaret har dröjt väldigt länge .  

Därefter ramlade Queen of Swords ur och jag ser det som att du kanske kan behöva ta på dig lite av hennes karaktärsdrag för att få situationen att gå framåt. Var inte rädd för att sätta ord på dina tankar. Var bestämd. Var lite hård och framfusig. Det tjänar du på i denna situationen. 

Till sist föll The Emperor ur. I slutändan tror jag du kommer lyckas. Det blir en positiv utveckling för dig där du känner att du har kontroll, du är respekterad och har gått uppåt eller framåt. 

Å andra sidan ser jag även att det kan handla om en pengafråga där exempelvis myndigheter står ivägen för ditt mål. Du väntar på att få gå framåt men den där 'byråkrat-tanten' vill inte riktigt ge med sig. 

Underst i leken ligger Strength, så tro på dig själv och plocka fram din inre styrka, för vilket det än gäller känner jag ändå att det kommer gå vägen. Slutresultatet blir positivt. 

Min fråga är: Jag har en kompis som ger mig mixed-signals och jag undrar vad jag kan förvänta mig av våran nuvarande relation? 

-blir det för komplicerat kan jag försöka omformulera frågan. 

challameow.wordpress.com 

Anmäl
2015-11-18 20:28 #44 av: Tarotstollan

#43. Tack Challa, det mesta av vad du sa har faktiskt redan hänt och slutet av läggningen arbetar jag på nu!GladTummen upp

Anmäl
2015-11-18 20:30 #45 av: Challa86

Vad kul att det stämde, även om det var lite försenat Skämtar

challameow.wordpress.com 

Anmäl
2015-11-18 20:52 #46 av: Tarotstollan

Ja, men det är ju fortfarande under bearbetning och jättekul att få det bekräftat att jag gjort rätt!Vinkar

Anmäl
2016-01-01 18:30 #47 av: Sagaliten

#43 Okej Challa86, nu är jag väldigt mkt nybörjare så kan inte säga annat än att Ill do my best och hoppas att det kan ge dig lite vägledning 😊

Kortet som drogs va Två av bägare (vet ej vad leken heter, ärvd av min bortgångna mormor)
Det jag får till mig är att relationen kommer blomstra. Står inte riktigt hur eller vad för mixsignaler det är men av kortet får jag det till åt det romantiska hållet, att det är dags att ta nästa steg, men kan likväl vara en vänskapsrelation och vänskaplig kärlek, med tolkar det som att om du tar nästa steg kommer relationen/kontakten/vänskapen att blomma.
Men ser det även som att du står inför ett val, vad hade du önskat eller velat med detta. Känn efter vad som känns rätt för dig, var sann mot dig själv och gör valet på ett ärligt och rättvist sätt och att att vara respektfull.

När jag sen tog lite hjälp för tolkningen för att kanske kunna ge lite med djup så stod det att kortets element är vatten och just Kräftans kort. Kanske någon av er är kräfta eller vattenelement?
Står också att det står för självkärlek så att genom att älska sig själv så attraherar man andra personer, att du är redo både att ta emot kärlek och att ge av dig själv.

Min fråga nu då...
Ska bara formulera det lite bra nu då ☺️
Har ett troligt trauma som jag upplevt som rätt ung vilket än idag hindrar och begränsar mig i livet och har funderat på att gå till en psykolog som specialiserar sig på hypnos, men samtidigt så är jag lite osäker eftersom jag inte vet hur mycket skada det kunnat göra om sanningen kommer fram av flera skäl, så söker väl helt enkelt lite vägledning kring det. Inte ett ja eller nej då utan hoppas på att kortet kunnat vägleda mig i tankarna kring det. Kanske ge nytt perspektiv eller om det kunnat vara positivt eller negativt dör mig att göra om man ser det långsiktiga resultatet.

Sorry om jag flummande iväg med förklaring, men handlar väl egentligen om vägledning i det vägskäl jag står vid för att se om de där uppe kan hjälpa mig finna vägen.

Anmäl
2016-01-08 10:15 #48 av: Challa86

#47 Jag tycker du tolkat kortet bra. Det var väl lite det jag förväntade mig GladHan bröt dock kontakten helt någon dag innan jul och vi har inte pratat sen dess. Jag är jungfru och han vädur Lipar men det kanske kommer in en kräfta i framtiden. Tack för att du tog dig tid ^^

challameow.wordpress.com 

Anmäl
2016-01-08 21:09 #49 av: Sagaliten

Nä men va konstigt. Bara sådär utan en förklaring.
Kanske som du säger, eller så orerar ni kontakte under kräftans tid eller så har han tyckt han visat men inte fått gensvar och därför känt att han inte orkade ha kvar dig, vet man aldrig och sista vet man inte om man inte frågar 😉

Men tack så mycket. Känns kul, första försöket på en främling så roligt att det bidde rätt ändå. Då kanske jag kan våga mig på det igen 😜

Anmäl
2016-01-10 06:05 #50 av: Sagaliten

Kanske ska ställa om eller ställa en ny fråga? Kanske ingen som vill ge sig på en sån sak vilket jag helt och fullt kan förstå så om någon vill ta emot stafettpinnen men med ny fråga så hojta tiil Glad

Anmäl
2016-01-10 08:40 #51 av: fridelfina

Ha lite tålamod, denna tråd är inte så snabb :-)

Anmäl
2016-01-10 09:07 #52 av: Sagaliten

#51 Okej, ja förstagångare så inte så bra koll Glad

Anmäl
2016-01-18 21:12 #53 av: Sagaliten

Eftersom min fråga redan löst sig och ingen ännu tagit stafettpinnen tänkte jag ta mig friheten att ställa en annan fråga.

Det gäller min boendesituation. Hur ser det ut på den fronten framöver?

Anmäl
2016-02-19 12:13 #54 av: Challa86

#47 Så, jag kände att det kanske kunde vara intressant med en uppdatering.. Han hörde av sig för första gången igen i tisdags och bjöd ut mig på bio Funderar Så, dina kort kanske stämmer i slutändan ändå Glad

challameow.wordpress.com 

Anmäl
2016-02-19 21:29 #55 av: fridelfina

#53 Sagaliten

Jag drog ett kort för din boendesituation: Narren. Kortet säger att du ska lita på att det löser sig för dig. Ta bara chansen när den kommer!

Min fråga: Hur kommer min ekonomi se ut under vårkanten?

Anmäl
2016-02-20 19:12 #56 av: NeferNefer

#55: fridelfina: jag drog 10 mynt för dig. Det ser ut att komma in pengar som du har väntat på ett tag, det känns som att det rullar igång nu äntligen.

Min fråga: Är jag på rätt spår vad gäller mina ekonomiska planer?

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-02-21 10:14 #57 av: fridelfina

Tack Nefer, det låter bra!

Anmäl
2016-02-26 00:06 #58 av: Sagaliten

#55. Tack så mycket 😊
Väntar med spänning på att se hur när var det löser sig, men litar på att det blir precis som det ska när det är meningen 😉

Anmäl
2016-05-02 12:43 #59 av: Eldflinga

#56. Nu har det gått ett tag sedan du ställde frågan NeferNefer - men jag drog Eremiten.
Eftersom jag frågade utifrån hur du har det i dagsläget, tolkar jag det som om du gjort åtstramningar i ekonomin för att på sikt kunna lösa en situation eller spara till något speciellt. Ett beslut som lönar sig i längden, men kan vara tufft kortsiktigt.

Min fråga är: Vad skulle jag må bäst av att ägna mig åt?

Anmäl
2016-05-02 13:44 #60 av: NeferNefer

#59: Tack, Eldflinga. Det stämmer alldeles utmärkt! Tummen upp

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2016-05-02 14:50 #61 av: Eldflinga

#60. Vad roligt att det stämmer, min känsla är att ditt beslut kommer ge dig fler bra effekter eller överraskningar, inte enbart rent ekonomiska! Glad

Ser fram emot att själv kanske få ett råd.
Min fråga - Vad skulle jag må bäst av att ägna mig åt?

Anmäl
2016-05-02 19:27 #62 av: katsy

Hej Eldflinga

Jag är helt nybörjare och har bara testat på mig själv förut, ville ändå prova.
Drog page i svärd, månen och knekt i stavar för dig

Om har något som behöver bearbetas eller avslutas så blir min tanke att du kanske ska börja skriva om det, kanske blogga eller skriva artiklar till tidningar eller en bok. Någonting kreativt, utmana sig själv.

Kan vara helt fel förstås men man måste ju börja någonstans :-)

Min fråga är hur ser det ut för mig med kärleken?

Anmäl
2016-05-02 23:08 #63 av: Eldflinga

#62. Hej Katsy, tack för din läggning och tolkning - den är klockren! Glad

Du kan lita på din förmåga Katsy,  även när det gäller att lägga Tarot för andra.

Det är nämligen så att jag började skriva på en bok för en dryg månad sedan, men för ett par dagar sedan fick jag kalla fötter, började ifrågasätta om jag inte bara slösar bort min tid, så jag slutade skriva på den.  Nu tänker jag göra som du råder mig - skriva klart boken, utmana mig själv och se vad det kan leda till. Cool

Tusen tack! Stjärnor

Anmäl
2016-05-03 08:20 #64 av: Eldflinga

#62. Läggning för Katsy, på frågan om hur det ser ut för dig med kärleken.

Kanske borde säga också att jag använder Thoth Tarotlek, så du kan göra en egen tolkning om du vill, utifrån de kort jag dragit.

Första kortet: Vetenskap - 6 i Svärd.
Detta kort står för hur dina tankar ser ut när det gäller kärlek och förhållanden.
Min tolkning är att du har stor livserfarenhet, du vet vad du vill - och vad du inte vill ha i ett förhållande. Kortet säger att du antingen ändrat din inställning eller är villig att pröva något nytt. Du är helt klart redo för ett genuint kärleksförhållande.

Andra kortet: Prins i Brickor.
Detta kort står för mannen.
Antingen kommer han in i ditt liv innan hösten, men min tolkning är att han mer troligt redan finns i din omgivning. Det här är en man som vet vad han vill, en man som vinner i längden. Han ger allt, men gör inget förhastat utan låter ett förhållande utvecklas i sin egen takt - till något hållbart, stabilt och genomtänkt. 

Tredje kortet: Ess i Brickor.
Om du väljer att inleda ett förhållande - eller fördjupa den relation (kan vara en vän, någon du pratar med ibland eller någon på arbetet) du redan har med honom - är mitt råd till dig att slappna av, ha roligt och njut av resan. Låt förhållandet få växa fram. Forsera inte utvecklingen utan låt det få ta sin tid, det vinner du på och förhållandet har då stora chanser att bli mycket lyckligt. Här finns också rådet att bejaka ditt eget värde Katsy - du har ofantligt mycket att ge i ett förhållande och det bör du vara fullt medveten om, så visa vem du är och var stolt över dig själv - du är redo för det här, och livet är redo att bjuda dig på allt du önskar!

Lycka till Katsy - våga och vinn, skulle jag nog säga! Glad

Anmäl
2016-05-03 08:37 #65 av: Eldflinga

Min egen fråga är, när jag skrivit färdigt min bok, kommer den bli publicerad av ett bokförlag?

Jag velar mellan att försöka publicera, eller om det är själva processen i skrivandet som är huvudsyftet.

Det ska bli spännande att se vem som nappar på min fråga och att höra din läggning! 

Anmäl
2016-05-04 09:53 #66 av: Silent_Hill

#65 Jag kan ta den frågan. Återkommer Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Anmäl
2016-05-04 11:22 #67 av: Silent_Hill

Sådärja! Jag använde mig av leken Doreen virtue Angel tarot cards och drog även ett stödkort från Osho Zen. 

Two of Air
Detta kort visar på att du står inför ett beslut och tvivlar på vilken väg du ska gå. Kortet uppmanar dig till att sluta överanalysera och lita på din egna förmåga. Du kan själv! 

4 of Clouds: Postponement
Oavsett vilket beslut du än tar så uppmanar kortet dig att inte ta för lång tid på dig att slutföra projektet för då finns risken att det rinner ut i sanden ju längre tiden går. Skjut inte upp saker utan våga ta steget! För det är först då du kan få ett resultat. 

Så för att svara på frågan så känns det som att du ska försöka publicera själv. 

Min fråga: Hur kommer det gå med mina studier?

MVH Silent_Hill
Medarbetare på Wicca

Anmäl
2016-05-04 16:31 #68 av: Eldflinga

#67. Tack för läggningen Silent Hill - spännande råd!

Jag är på gång att slutföra boken, men det är sant att jag är lite långsam med det, bäst jag tar itu med att skriva färdigt då! Skämtar
Vägarna jag väljer mellan är att få den publicerad av bokförlag, eller börja hålla egna kurser i ämnet. Det är helt sant som du skriver att jag inte fullt ut litar på min egen förmåga, så den bekräftelsen satt fint just nu.

När du säger publicera själv, blir jag lite rådvill, för jag antar du menar att ge ut den i eget förlag? Det är inte aktuellt då det är en lärobok/kursbok jag skriver. Men kanske är det alternativet att hålla egna kurser som är den bästa vägen, då skulle materialet jag skriver kunna användas i kurserna.

Tusen tack Silent Hill, för din läggning gav mig mycket att tänka på och stämmer utmärkt med hur läget ser ut! Glad

Anmäl
2016-05-05 13:45 #69 av: Silent_Hill

#68 Aha, okej. Då var det jag som missuppfattade. Fick bara för mig att valet stod mellan bokförlag eller publicera själv av någon anledning. Men du vet ju bäst själv Skämtar

MVH Silent_Hill
Medarbetare på Wicca

Anmäl
2016-07-15 23:59 #70 av: Tarotstollan

#67. Länge sedan du skrev din fråga Silent Hill och svaret kanske inte är aktuellt längre men jag gör ett försök.
Korten jag drog var 5 i Svärd och 9 i Svärd, kanske inte så uppmuntrande men det blir ju vad man gör av saken.
Du har kämpat bra och avgått med segern men en seger vinner ju inte kriget, så frågan är om det var värt kämpandet i nuläget.
Du har mycket att tänka på och det verkar vara svårt för dig att se en överblick om hur du skall kunna gå vidare med dina problem och tankarna du har.
Drar ett kort till: 4 i Svärd. Mycket tankar som rör sig i ditt huvud och det verkar som att du behöver ta en rejäl paus och tänka över din situation och hur du skall göra i din framtid.

Min fråga är bara hur ser min framtid ut? Något speciellt jag behöver fundera över?

Anmäl
2016-07-21 19:17 #71 av: NeferNefer

Tarotstollan: Hur ser din framtid ut, och något du  behöver fundera över.

Två kort ramlade ut ur leken på ett dramatiskt sätt. 4 svärd och 6 svärd. 4 svärd var överst, så den är svaret på första frågan (hur din framtid ser ut) medan det andra anger vad du behöver fundera över.

När jag spår i tarot tolkar jag korten själv och lyssnar till vad de säger mig. Jag läser aldrig i någon bok. Däremot brukar jag poängtera att den som får läsningen gärna får slå upp betydelserna på korten själv, eftersom det kan ge en ökad förståelse för tolkningen. Valet är ditt.

4 svärd. Jag ser gammal osämja som fortfarande ligger och pyr, en svårighet att släppa gamla minnen. Du vet för mycket, helt enkelt. Det känns som att varje steg framåt är förenat med risker.

6 svärd. Vad du behöver göra för att reda ut problemen är helt enkelt att sätta allt i perspektiv, ordna upp allt trassel. Var det egentligen så farligt? Sträck ut en hand (om det är så att det finns någon som du har osämja med), och oavsett om den andra personen tar den eller inte är det ett avslut för dig. För jag ser också att utan allt grubbel har du en mycket lugn och fin framtid framför dig, du behöver bara finna den där sinnesron så kommer livet att bli som en lugn, harmonisk dans.

Återkommer med fråga.

Anmäl
2016-07-21 19:25 #72 av: NeferNefer

Se ny fråga i #76.

Anmäl
2016-07-21 21:27 #73 av: Tarotstollan

#71. Det var helt enkelt klockrent! Huvudet på spiken! Tummen upp
Kan tyvärr inte ordna upp det, utan jag får bara fortsätta försöka att lägga problemet bakom mig.

Anmäl
2016-07-22 07:42 #74 av: NeferNefer

#73 Tack för feedback GladUtan att veta vad saken gäller vill jag ge dig ett annat tips. Skriv ett brev och förklara dina känslor och din syn på saken, och bränn sen brevet utan att skicka det. Tummen upp

Anmäl
2016-07-22 20:51 #75 av: Tarotstollan

#74. Tack för tipset. Kanske skall göra det när jag orkar.

Anmäl
2016-07-30 19:03 #76 av: NeferNefer

Jag har en ny fråga. Den gamla är plötsligt besvarad av sig själv. Så stryk min fråga i #72.

Min nya fråga i tarotkedjan: vad behöver jag tänka på just nu?

Anmäl
2016-07-30 22:49 #77 av: Tarotstollan

#76. Har ändrat på din begäran.

Anmäl
2016-07-31 03:29 #78 av: NeferNefer

Tack Blomma

Anmäl
2016-08-08 20:58 #79 av: Sagaliten

#76 svaret jag fick på din fråga, vad du behöver tänka på just nu är följande.

Tog 2 kort från olika lekar. Båda 8or.
Som jag tolkar det så kommer det komma ett meddelande eller besked som är knutet till sysselsättning av något slag och som kan vara kopplat till din kreativitet men framförallt fokus på vad du vill/bör lägga din energi på

Det kommer växa fram inom dig samtidigt som det kan gå fort. Du ska känna efter inåt, vad som är rätt för dig, vilken väg du ska följa, men lita på din inre röst så kommer saker falla på plats.

Min fråga är vad jag bäst kan göra för att hjälpa till att lösa vår tuffa familjesituation ?

Anmäl
2016-08-08 22:44 #80 av: Eldflinga

Hej Sagaliten. Jag använder Thot Tarotlek så kan du själv läsa om korten jag dragit för dig om du vill det - på frågan vad du bäst kan göra för att hjälpa till att lösa er tuffa familjesituation.

Första kortet var Prins i Stavar.
Min tolkning säger mig att du inte ska hålla tillbaka dig själv utan känna tillit till dig själv, situationen behöver förändras och komma ur en stagnation av något slag. Prins i Stavar står för självförtroende, att våga göra det du själv tror på, att ta tillvara ditt kreativa tänkande.

Andra kortet var Kejsaren.
Min tolkning är att du bör agera rättvist och ta initiativ i din situation. Stå på dig i det du tycker men ge även andra chansen att säga sitt. Även detta kort står för förändring, men mer åt det analytiska hållet, att se klart och rationellt på situationen utan att bli för känslomässigt engagerad.

Tredje kortet var Lyckan (kallas även för ödeshjulet).
Detta kort står för genombrott och möjligheter!
När jag lägger tre kort står det sista för "möjligt resultat", så det finns fina möjligheter för dig att vända en tuff situation till något riktigt bra. Detta kan du uppnå om du följer vägvisningen genom de två första - det vill säga att ta initiativ, lita på din intuition och dig själv. Att låta alla parter få prata och även att försöka se klart och tydligt på vad som är grundproblemet just nu - då ser du även möjligheterna & lösningarna.

Lycka till Sagaliten!  

Min fråga är vad jag ska inrikta min energi på i höst?

Anmäl
2016-08-10 14:50 #81 av: Sagaliten

#80 tusen tack för hjälpen. Låter både passande och klokt 💞

Anmäl
2016-08-20 16:20 #82 av: Silent_Hill

#70 Tack för din tolkning, Tarotstollan. Och frågan var i allra högsta grad aktuell Tummen upp

Det är mycket som stämmer med din tolkning. Jag har väl mer eller mindre vänt ut och in på mig själv när det gäller och tänka på det där då jag vill ha allt planerat och klart. Men kanske jag får acceptera att allt inte går att planera utan man får ta det lite som det kommer Glad

MVH Silent_Hill
Medarbetare på Wicca

Anmäl
2016-08-21 13:57 #83 av: Christina_46

Hej Eldflinga. Jag har lagt en liten stjärna som kallas Diamanten med Osho Zen Tarot för dig. Jag fick inte fram så mycket, men jag hoppas att det kan hjälpa dig lite på vägen.

Kort 1 - Frågan - Där fick jag upp kortet lekfullhet. Du ska vara lekfull och öppen som ett barn för det som kommer i höst.

Kort 2 - Påverkan inifrån, som du inte är medveten om - Här poppade kortet "vara vanlig" upp. Var den du är i alla lägen. Det vinner du mest på.

Kort 3 - Påverkan utifrån - Vägledning - Du får vägledning utifrån, från någon som vill hjälpa dig att komma till beslut.

Kort 4 - Det som behövs för en lösning - Upplevande - Du behöver olika upplevelser nu i ditt liv. Vill att något ska hända.

Kort 5 - Lösningen, förståelsen - De älskande - Lösningen är att lyssna på dina nära och kära och sedan bilda dig en uppfattning om vad du ska göra. Satsa på tvåsamheten.

Min fråga är. Vad behöver jag göra för att få bättre ekonomi? Mer pengar till sånt jag vill göra.

Anmäl
2016-08-27 16:58 #84 av: Sagaliten

#83 ang din fråga om vad du behöver göra för att få bättre ekonomi?

Tog ett som ploppa från A E Waite - P Colman Smits Tarot
Och två som ploppade ut från från D Virtue och R Valentines Änglasvar

Min tolkning här är att "Yttersta domen" visar på att du behöver göra en kartläggning av situationen och även se sin egen roll i situationen, något du kan förändra? Det är dags att rannsaka sig själv och fatta någont typ av beslut.
Kan vara att du är i en period där du testas för att se hur du väljer att lösa detta.
Kan vara nytt arbete eller en ny inkomst av något slag.
Kortet "Meditation ger svar" talar för att du försökt hitta intelligenta svar och lösningar utan framgång. Du måste vända dig inåt. Genom att meditera kring detta kan svaren komma till dig, men de kan även komma lösningar i drömmarna så var observant.
Be änglarna om hjälp och vägledning.
Och kortet "Fortsätt vara positiv" visar på vikten av inställningen just att vara positiv. Att fokusera på lösningar och inte avsaknaden av pengar i ditt fall. Våga lita på att du löser detta med universum och änglarnas hjälp. Det kanske tar längre tid än du önskat att hitta lösningen, men det kommer visa sig bara du fortsätter våga tro att den kommer

Min fråga är vad det finns för vägledning för mig i min mediala/andliga utveckling.
Viljan finns, jag vet att förmågan finns, men av någon anledning har jag svårt att prioritera det som jag borde, detta trots att tiden egentligen finns.
(Om frågan är för rörig så säg ifrån så ska jag försöka klargöra)

Anmäl
2016-08-27 17:14 #85 av: Christina_46

Tack snälla Sagaliten för din läggning. Jag ska göra som du säger, börja meditera över lösningen på min ekonomi... Och så ska jag be änglarna och universum om hjälp. 

Tack igen Hjärta

Anmäl
2016-08-28 21:58 #86 av: katsy

Jag frågade hur du ska prioritera i din mediala utveckling.
Korten jag drog blev
10 stavar, rättvisan (11) och 9 mynt
Jag tolkar det som att det du funderar på är på gång nu. Tiden är inne att förverkliga det du vill även om du får kämpa för det.
Om du är inblandad i en tvist eller liknande så löser det sig så länge du håller dig lugn och håller dig till fakta och sköter allt i rätt ordning.
Du har ambitionerna att lyckas på egen hand, du kommer att lyckas oavsett vad andra säger.
Lycka till!

Min fråga är då om jag ska fortsätta jobba eller utbilda mig och i så fall inom vilket område?

Anmäl
2016-08-30 09:16 #87 av: Eldflinga

Varmt tack Christina_46. Hjärta
För mig är ditt svar klart & tydligt - helt klockrent faktiskt!
Även om du kanske inte tyckte du fick fram mycket, så fick jag alla svar jag sökt på mina inre frågor. Nu vet jag hur jag ska göra, och jag kommer försöka följa dina råd i höst! 

En härlig dag till dig Christina -  tusen tack för din hjälp! Glad

Anmäl
2016-08-30 16:02 #88 av: Christina_46

Tack snälla Eldflinga för ditt svar Glad

Ha en härlig dag du också

Kram Hjärta

Anmäl
2016-09-04 01:08 #89 av: Sagaliten

#86 Tänkte att jag börjar med att dra ett kort för att se vad det säger ang jobb eller utbildning. Sen får vi se hur vi fortsätter om det behövs.
Använde E Waite - P Colman Smits Tarot

Fick här fram Ess i Stavar som för mig visar på att arbete ska vara set som kortet visar på, men samtidigt en ny början, ny energi, som ett uppvaknande.
Kanske är ett nytt arbete eller en nytändning på jobbet det som ligger framför dig.
Men det är absolut en tid framför dig med kreativitet, entusiasm, iver osv framför dig, en glädje och lust inför vad som ska komma.
(Men sen vad jag minns så menar vissa att utbildning ligger under pentagrammet medan andra under stavarna det också, så , med denna osäkerheten känner jag att ett kort till kan nog vara säkrast.

Här kom Tre i Bägare upp vilket vilket visar på en bra start, fullbordan av stor affär vilket får mig att tro att kortens vägledning visar i riktning mot arbete, men jag får en känsla av att den upprymda känslan jag får av korten så pekar det mot ett nytt jobb, kanske en ny inriktning.
Vet inte om det jag känner är känslan av att du känner att du sitter lite fast nu i ditt jobb, i dina känslor kring det och att det är det som får dig att dras mot utbildning att du suktar efter den här ivern, glädjen och hungern som jah känner att korten ger, men som jag tolkar dem så kommer du hitta det du söker i ett nytt jobb.

Vet inte om detta hjälper eller förvirrar mer än något, men även om jag är rätt ny med tarot och inte sådär superaktiv så är det sällan jag känt den där intuitiva känslan där man riktigt känner att andra sidan upprymmer en så till bredden med känslorna som de vill att man ska förmedla.
(Skulle du tycka jag låter helt vanvettig så maila så kan jag se om jag kan lägg något mer för att få fram något tydligare;)

Jag kände att svaret inte var helt klart eller så för mig så frågar samma igen. Så hoppas att detta kan ge lite perspektiv eller fördjupning i det.
Min fråga är vad det finns för vägledning för mig i min mediala/andliga utveckling.
Viljan finns, jag vet att förmågan finns, men av någon anledning har jag svårt att prioritera det som jag borde, detta trots att tiden egentligen finns.
(Om frågan är för rörig så säg ifrån så ska jag försöka klargöra)

Anmäl
2016-09-07 15:58 #90 av: Eldflinga

#89. Hej Sagaliten! 

Jag använder Thot Tarotlek och jag ställde den första frågan som du skrivit den: "Vad finns för vägledning för dig i din mediala/andliga utveckling. Viljan finns, du vet att förmågan finns, men av någon anledning har du svårt att prioritera det som du borde, detta trots att tiden egentligen finns."

Kortet: Besvikelse (5 i Bägare).
Det handlar om ouppfyllda förväntningar. Du har inte lyssnat på din inre röst och känner dig nu besviken. Min tolkning är att du förväntat dig att din mediala/andliga utveckling antingen skulle gå mycket snabbare än den gör, eller att den skulle innebära att du får alla svar du söker - och du känner inte att du fått detta. 

Detta svar vara lite för luddigt för mig, så jag ställde två följdfrågor.
Fråga 1. - Vad är det som hindrar dig i din mediala/andliga utveckling?

Kortet jag drog var: Ängslan ( 5 i Brickor).
Här handlar det om att grubbla eller älta, din energi eller klarsynthet är blockerad av oro eller rädslor. Det här kortet uppmanar dig att sluta titta tillbaka på det som varit, att inte heller försöka se framåt på det som ännu inte hänt. Det här är en uppmaning att leva i nuet! 
Min tolkning är att du ska titta på vad du åstadkommit, att se vem du är idag och se hur långt du redan kommit i din mediala/andliga utveckling, och uppskatta det samtidigt som du njuter av din framgång.

Fråga 2. - Vad är det som behöver förändras för att främja din mediala/andliga utveckling?

Kortet jag drog var: Tillfredställdhet (10 i Bägare)
Detta kort handlar också om dina känslor, att du bör släppa oro och istället känna tillit till din förmåga, dig själv och att allt sker när du är redo.  
Min tolkning är att istället för att tänka så mycket på vad du förväntar dig av din egen utveckling- så bör du istället bara göra! Du behöver erfarenheter, en balans mellan att tänka & göra. Att inte fundera så mycket på vad det kan leda till utan mer njuta och känna dig tillfredställd i det du gör nu, det du kan nu. Då släpper blockeringarna & oron och allt utvecklas i rätt takt på rätt vis. 

Sagaliten, jag hoppas jag kunnat ge dig lite mer klarhet, om inte får du gärna lägga ut frågan igen. Lycka till! <3 

Min fråga:
Vad grundar sig mina rädslor i?
Vad kan jag göra för att släppa taget om rädslorna?

Anmäl
2016-09-11 04:22 #91 av: Sagaliten

#90 Vet inte vad jag ska säga, vill nästan skratta för det du säger, när jag läser det så blir det så självklart och jag påminns om mitt tålamod som jag vet att jag kommer behöva jobba med hela tiden i allt detta med min andliga utveckling...
Tack för att du påminde mig om detta 💞

Anmäl
2016-09-11 11:04 #92 av: Eldflinga

#91. Tack själv Sagaliten, ditt härliga svar gör mig leende glad - ibland är det så enkelt, vi behöver bara bli påminda om det vi själva egentligen redan vet. Glad

Ett bristande tålamod, är åt andra hållet, bara ett bevis på en stark vilja & en stark inre energi - det är en gåva Sagaliten, något som alla inte har. När du genom handling & tanke lärt dig balansera din starka vilja & förmåga, kommer det hjälpa dig att ta dig dit du själv önskar! Hjärta

Anmäl
2016-09-16 13:16 #93 av: Christina_46

#90 Hej Eldflinga Glad

Nu har jag lagt en stjärna som kallas för diamanten med Osho Zen Tarot för dig.

Kort 1 - Frågan - Kortet som kom upp var Mottaglighet - Du är mycket mottaglig för vad andra tänker och tycker. Försök släppa det.

Kort 2 - Påverkan inifrån, som du inte är medveten om - Transformation - Du är lite orolig för vad du kan bli om du släpper taget och bara följer med i flödet.

Kort 3 - Påverkan utifrån, som du är medveten om - Medvetenhet - Folk omkring är medvetna om vilka förmågor du har. Det kan verka lite skrämmande för dem. Detta kan smitta av sig på dig. 

Kort 4 - Det som behövs för en lösning - Hålla kvar det gamla - Försök släppa det gamla synsättet på dig själv, och gå in i det nya.

Kort 5 - Lösningen, förståelsen - Framgång - Försök få in i dig att du har framgång framför dig i det du gör, bara du släpper det gamla synsättet på dig själv...

Det var allt jag fick fram. Kram Hjärta

Min fråga är, vad ska jag göra med min medialitet?

Anmäl
2016-09-19 15:49 #94 av: Eldflinga

#93 Tusen tack Christina för läggningen! Glad

När jag läser kan jag känna att det du skriver stämmer suveränt bra.
Nu vet jag vad jag bör ändra för att släppa taget om mina rädslor, ska bara smälta det här först, innan jag tar itu med utmaningen..

Kram & Varmt Tack!! Hjärta

Anmäl
2016-09-19 16:34 #95 av: Christina_46

Å vad bra att du känner att läggningen stämmer in på dig Glad

Jag håller alla tummar och tår för att du ska lyckas på alla sätt.

Kram Hjärta

Anmäl
2016-09-28 14:57 #96 av: Christina_46

*puff* Jag hoppas det är okej att puffa upp trådar. Jag är så nyfiken på hur det ser ut med min fråga Galen

Anmäl
2016-10-09 05:10 #97 av: Tarotstollan

#93. Jag gör ett försök på din fråga Christina om "Vad skall jag göra med min medialitet?"

Jag använde " Gilded Tarot " av Ciro Marchetti.

Jag drog 3 kort och det första var: 4 i Bägare. 
En person som tänker och funderar på om det finns något som är bättre än det som är nu. Vill verkligen ha det bästa möjliga. Funderar på olika alternativ men har inte kunnat bestämma sig ännu.
Andra kortet är: Domen. Få en chans att starta om igen, kanske med nya idéer, insikter och kunskaper.
Tredje kortet: Knekt i Bägare. Det känns som att det finns något att fira men var försiktig med att blanda ihop drömmar och verkligheten.

Kanske inte så upplyftande kort, så jag drog ett till och det blev:  7 i Bägare, vilket säger mig att det finns många spännande saker där ute att välja på, så var försiktig med dina drömmar och tänk över noga före innan du bestämmer dig.

Känner inte att jag fick några kort som hjälpte dig, så du får nog ställa den igen så någon annan kan svara dig.

Min fråga är: Något speciellt som jag skall tänka på i höst?

Anmäl
2016-10-09 13:36 #98 av: Christina_46

#97 Hej Tarotstollan Glad

4 i bägare stämmer bra in på mig. Jag vill att det jag gör ska vara så bra som möjligt. Därför vågar jag inte riktigt lägga in om att jag lägger tarot på min hemsida. Jag kanske ska erbjuda det gratis, och skriva att jag bara övar.... Hmm..

Jag har funderingar att så småningom gå någon kurs, där man utvecklar sig i att lägga tarot. Jag får se. Så där stämmer ockcå kortet domen. 

Jag har inget speciellt att fira för tillfället. Men det kanske kommer Funderar

Ja nog finns det mycket spännande att göra inom det mediala. Jag får se vad det kan bli här framöver.

Tack så mycket Tarotstollan Hjärta

Anmäl
2016-10-09 20:15 #99 av: Tarotstollan

#98. Tack för responsen, då stämde det lite i alla fall!Glad

Anmäl
2016-10-10 02:01 #100 av: NeferNefer

Tarotstollan undrar: "Något speciellt som jag skall tänka på i höst?" Jag drar tre kort. Ett för affärer (arbete och annat pengarelaterat), ett för andlighet och ett för livet i stort.

Affärer: XVI Tornet. Något oväntat och omvälvande kommer att ske med dina affärer. Det är nog inget du kan förbereda dig på eftersom det är just oväntat, men var beredd och förlita dig på att det går på ett sätt som är för ditt högsta bästa. Jag drar ett extrakort för att se hur det går ... VIII Rättvisan. Så är det en orätt som begås mot dig så kommer rättvisa att skipas. Jag ser att den här händelsen, även om den kommer som en blixt från klar himmel för dig, har varit på väg ett tag. Har du ignorerat några varningstecken? Jag kan i alla fall se att även om det blir en chock kommer livet att gå vidare, det är inget som kommer att slå ner dig till marken för all framtid.

Andlighet: Knight of wands. Vad gäller andligheten kommer du att fortsätta på samma sätt som hittills, inga konstigheter där. Du har den kunskap du har samlat på dig genom åren och under hösten är det precis det du behöver. Men håll antennerna uppe! Jag tror dina guider kommer att ha något att säga dig, antingen vill de uppmärksamma dig på något de tycker att du ska lära dig, eller så är det något annat. Det kan vara så att de tycker att du ska byta kurs framöver.

Livet i stort: 10 svärd. Det har varit lite tungt (eller lite väl mycket av allt) en period, du har känt dig överväldigad. Just nu vet du inte riktigt åt vilket håll du ska vända dig, du känner dig lite fast. Jag vet inte riktigt vad jag ska råda dig för det känns som att du har en del ömma tår runt dig som du måste passa dig för att trampa på. Så jag drar ännu ett extrakort för att se vad du kan göra. 2 svärd. Se till att hålla balans. Du har din inre värld och du har din yttre värld, glöm inte bort den ena för den andra. Om du bara ser till att hålla dig lugn och lyssna på din inre röst så kommer du att få vägledning i precis hur du ska hantera alla situationer som kan uppstå.

Jaha, det var ju lite tunga kort, men känslan är ändå att det här är tillfälligt. Tummen upp

Min fråga är: Hur ser det ut för mig karriärmässigt på ett års tid? Jag tänker på det lönearbete som är min främsta inkomstkälla, och huruvida jag blir kvar på den position jag är på idag, byter position, slutar eller ... 

Anmäl
2016-10-10 05:34 #101 av: Tarotstollan

#100. Usch, det låter allvarligt det där med Tornet. Har ingen aning om vad det kan vara, då jag pengamässigt endast har pensionen. Hade det handlat om en person, hade jag mer vetat vad det handlade om och det problemet har jag haft hängande över mig i några år. Trodde det var borta nu och det är nog det som 10 i Svärd pekar på. För det stämmer till 100 %!

Anmäl
2016-10-10 07:14 #102 av: NeferNefer

#101: Då säger jag Styrka till dig Tummen uppSkämtarStå på dig, så kommer allt att gå bra.

Anmäl
2016-10-28 19:46 #103 av: Christina_46

#100 Hej NeferNefer Glad

Nu har jag lagt en stjärna - Diamanten - Med Ozho Zen Tarot.... 

Det första kortet säger att du ska försöka vara den du är i det du känner för ditt jobb.

Det andra kortet handlar om påverkan inifrån som du kanske inte är medveten om - Du har blandade känslor inför ditt jobb. Hur ska jag göra. Det går runt runt i huvudet.

Det tredje kortet handlar om sånt som du är medveten om - Du kommer att få göra en kompromiss av något slag när det gäller jobbet.

Det fjärde kortet handlar om det som behövs för en lösning - Du bör inte trycka ner det du känner inför en eventuell ändring av arbetssituationen. Du känner det du känner. Gå efter det.

Sista kortet är om lösningen, förståelsen - Jämför dig inte med andra, utan gå den väg som är ämnad för dig. Det blir bäst så!

Sen bad jag om kontakt med din huvudguide, för att höra om hen hade något att tillägga. Svaret blev så här - Gå den väg som gör att du får må så bra som möjligt. Känn in vad du vill, och handla därefter. Kram på dig.

Det var allt. Hoppas du blir lite klokare av det här...

Hjärta

Själv skulle jag vilja ha en allmän läggning. Sånt som jag behöver veta i nuläget.

Hjärta

Anmäl
2016-10-28 20:28 #104 av: NeferNefer

Tusen tack, Christina. Ja, jag förstod precis GladJag trivs inte på mitt jobb, men hålls kvar för att lönen är bra. Så jag tvingar mig själv att vara kvar på ett jobb som jag inte mår bra av för pengars skull, vilket ju är helt fel.

Anmäl
2016-12-04 20:40 #106 av: Nacilia

Hej Christina! Jag är definitivt bara en nybörjare på tarot men det verkar inte som någon annan svarar så jag gör ett försök och hoppas du kan få ut något lite av det i alla fall :) Jag drog tre kort för att se bakgrund till det du ska tänka på, tre för att analysera nuläget och tre för att se hur framtiden kan se ut. Jag läser med "Legacy" av Ciro Marchetti. Korten jag fick upp var 9 Swords (r), strength, page of wands - king of wands (r) 10 cups, the world (r) - high priestess, 5 swords (r), 4 wands. (r=reversed). 

Min tolkning: Du är på väg genom en större förändring just nu som kräver mycket av din viljestyrka och inte så mycket intelligens eller eftertänksamhet - du behöver använda din inre eld! Du är på väg bort från en situation där du inte mådde bra och kände dig jagad eller instängd, en situation där du hittade inre styrka du kanske inte visste att du hade och inspiration till en helt ny väg för dig, något du blev väldigt motiverad att gå vidare med. 

Den här styrkan bar dig framåt och idag börjar du se en mer trygg och ombonad situation runt omkring dig, men du har inte nått dit du ville riktigt och din motivation och ditt driv tycks ha avtagit. Kanske blev du otålig när processen gick för långsamt, kanske har du fastnat i önskan om ett tryggt hem och det håller dig tillbaka i kampen för att nå dit du först upptäckte att du ville? Det är nästan som att hem, familj och stabilitet håller dig tillbaka, kanske till och med en person som inte alls vill utveckla och förändra står i din väg mot målet som just nu kanske känns utom räckhåll. Men jag tror det mesta finns inom dig själv, det är din egen vilja som måste tändas fullt ut.

I framtiden väntar insikter djupt från ditt inre som kanske skrämmer dig lite. Du vet inte riktigt om du vågar lita på din intuition och förmåga när det gäller den undangömda kunskapen som inte kommer från vår "vanliga", fysiska värld. Men den konflikten, som jag tror finns inom dig, måste du övervinna för att nå till det mål du påbörjade och bygga en stabil plattform för dig själv enligt de nya förutsättningarna. En som inte bara är trygg på det viset som finns i nuet utan också kan hålla för att våga utforska den nya vägen fullt ut. Det är ett val du måste göra, du kan inte gå flera vägar samtidigt längre. Kanske är valet mellan trygghet och personlig (medial/spirituell) utveckling?

Jag är jätteosäker på att våga posta men jag gör det ändå, stämmer det inte för fem öre så gör det inte. Det är inte helt lätt att läsa för en okänd person på ett forum tänker jag :) 

Om någon vill försöka svara på min fråga så är den som följer: På vilket sätt kan jag fortsätta utvecklas med hjälp av det jag fått med mig av min ena förälder? 

Anmäl
2016-12-05 15:26 #107 av: Christina_46

Tack snälla Nacilia för den fina läggningen Hjärta

Det där med jagad, instängd kan vara det att människor omkring gärna vill att jag ska börja lägga tarot proffesionellt. Men jag är lite osäker över det hela. Så jag har nog hållit mig till det som känns stabilt, familj o hemmet. Det som står i vägen för utveckling är alltså jag själv.

Det låter jättespännande med det som kommer framöver. Jag ska försöka att inte bromsa mig själv Glad

Tack igen för läggningen. Du är ju riktigt duktig Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.