Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1458 ggr
sunshinea
10/20/14, 4:48 PM

Tarottolkning av vän

Hej! Jag har ganska nyligen börjat med Tarot och har provat lägga kort för vänner. Jag använder mig främst av min intitution men har tarothandbok som stöd då jag inte får fram information. Dock upplever jag att det är svårt att lägga kort för någon jag känner eftersom jag redan vet mycket om denna person vilket kan påverka min tolkning av korten. Någon som har tips på hur jag ska tänka då jag lägger tarotkort för en vän? Undrar även om jag ska öva mig i vad korten betyder genom att se på dem och tolka dem eller endast tolka dem just under själva tarotläggningen? Tar tacksamt emot svar samt även andra tips kring Tarot för mig som Nybörjare! :)

Annons:
Tarotstollan
10/21/14, 12:59 AM
#1

Välkommen hit in sunshinea till oss!

Det är ju alltid bra att man har en liten grundförståelse för vad korten står för och sen bygger man på med sin egen intuition och erfarenhet!
Så ju mer tid du spenderar med korten, desstomer lär du ju känna dem. Ett bra sätt är att gå igenom kort för kort och skriva ner vad som dyker upp i dina tankar, när det sen dyker upp nya tankar kan du skriva in det under kortet och du har din egen lilla bok att gå tillbaka till och titta i.
Sen kan du ju jämföra med vad som står i boken till leken om du vill, alltid lär man sig något nytt! 
Viktigast är att du kommer ihåg att bara för att författaren har skrivit en sak så behöver du inte alls hålla med om det, det är författarens syn på korten!
Det är ditt sätt att tolka och dina intryck som är det riktiga för dig!

De flesta av oss har ju svårt att tolka för oss själva och nära vänner, just för att som du skriver vi vet för mycket om varandra. Det enda råd jag har är att du måste försöka se dom som vilken annan okänd människa du skulle lägga för. Det är sådant som man måste öva på.

Vilken lek och bok är det du har?

Förhoppningsvis får du flera goda råd av de andra senare men du kan ju också bläddra runt här inne bland trådarna och läsa vilka råd andra Nybörjare har fått.
Lycka till med dina tarotkort!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sunshinea
10/21/14, 11:22 AM
#2

Tack för svaret! :) Jag har Rider waite tarotkortlek och även Osho zen tarotkortlek, har använt mig av de böcker som följt med tarotlekarna.

Upp till toppen
Annons: