Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Köp, Byt & Sälj

Säljes - The Witches Tarot inkl bok 100 kr + frakt

2014-10-18 21:48 #0 av: fridelfina

Säljer en lek som inte låter sig tolkas av mig, eller så är det kabbalans mysterier som inte lockar mig?

The Witches Tarot och medföljande bok av Ellen Cannon Reed 13 tryckningen 2005 (första är från 1985). Boken är på ca 300 sidor och alltså inte bara ett häfte. Det tillhör också 2 kort med nycklar till The Celtic Cross Spreed och Four Season Spreed.

Tyvärr har asken blivit förstörd i flytt så man får hitta på egen förvaring.

På Amazon står det så här om leken: This package presents the mystical Qabalistic symbolism from a Pagan perspective. The book defines the workings of the Qabala and contains a section on divination, with several layout patterns. Each of the Magical Spheres is included on the corresponding cards.

( http://www.amazon.com/Witches-Llewellyns-Modern-Witchcraft-Series/dp/1567185584 )

På baksidan av boken står att Ellen var en Wiccan High Priestess, boken är upplagd som en kurs i hur häxan/magikern kan lära sig att relatera tarotleken med "the paths of the Tree and to the Craft", och det finns korrespondenslistor för detta arbete.

På Vattumannen är leken "tillf slut", men kostade senast 319 kr med bok

Anmäl
2014-10-19 22:06 #1 av: Tarotstollan

Kan du inte tolka den utan att blanda in Kabbalan? Hur är den om du bara tolkar som vanlig tarotlek?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-10-19 22:29 #2 av: fridelfina

För mig är den lite intetsägande, men jag vet inte om det är pga kabbalan eller om vi bara inte "klickar"?

Anmäl
2014-10-19 23:36 #3 av: Tarotstollan

Om ingen annan hör av sig och vill ha den så köper jag den gärna!

Anmäl
2014-10-20 13:26 #4 av: fridelfina

Jag hör av mig om försten backar! Porto är 45 kr (vadderat kuvert med porto).

Anmäl
2014-10-21 20:09 #5 av: fridelfina

SÅLD!!

Anmäl
2014-10-21 21:01 #6 av: Tarotstollan

Vem var den lyckliga vinnaren?!SkämtarSkrattarNågon här inne?

Anmäl
2014-10-21 22:24 #7 av: fridelfina

Tummen upp

Anmäl
2014-10-21 22:49 #8 av: Tarotstollan

Skojade bara, det kan ju vara någon som vill vara hemlig!

Anmäl
2014-10-22 13:24 #9 av: fridelfina

Ja, vi får väl se om köparen avslöjar sig?

Anmäl
2014-10-23 19:31 #10 av: fridelfina

Ja, nu har Babydragon själv avslöjat sig på wicca ifokus, så då är det nog ok att jag också avslöjar det här!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.