Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1189 ggr
Tarotstollan
10/16/14, 1:04 AM

Visconti-Sforza Tarot reproduktion.

För er som är intresserade av en gammal reproduktion av vad som "gissas" vara den äldsta tarotleken Visconti-Sforza.
Inget dåligt erbjudande tycker jag, till det priset!
Denna leken och erbjudandet finns på flera köpställen, inte bara detta nedanför. Priset kan variera lite!
http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=85732

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
H-lena
10/17/14, 7:00 PM
#1

Häftigt att den härstammar från den gamla leken! Jag gillar bilden som visas, tror det är lite min typ av lek faktiskt. Är inte så mycket för cosmic och dom här, vill ha lite mer "historisk" känsla! Så ska se om det finns några fler bilder på den leken!


fridelfina
10/17/14, 8:14 PM
#2

Fin färgskala, skulle också vilja se fler kort!

 
 

Amandla
10/17/14, 8:33 PM
Tarotstollan
10/17/14, 11:00 PM
#4

Jag har beställt den! Någon som är förvånad?😉 
Leken i sig själv är jag inte särskilt förtjust i, då lilla arkanan inte är illustrerad men naturligtvis finns det kort i stora arkanan som är vackra och fina.
Däremot vill jag hemskt gärna läsa boken för att den verkar så intressant historiskt sett, både om personerna på korten och berättelsen om leken.
Jag hoppas i alla fall att boken är bra!🤓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
10/18/14, 9:07 AM
#5

Tack Amanda! Ser intressant ut vad gäller stora arkanan och hovrätten, men inte lilla arkanan. Mest intressant, som Tarotstollan skriver, är ju boken och historien bakom korten. Så berätta om det när du får hem paketet är du snäll!

 
 

Tarotstollan
10/18/14, 9:23 PM
#6

Jag har redan börjat leta fakta om dessa familjer och det verkar som om det finns "hur mycket som helst" att läsa om dem. Jag skall se när leken kommer om det står något speciellt om just uppkomsten av leken annars lär det nog bli en hel del att läsa och skriva om.

Eftersom det stod när jag beställde att den släpptes i går så kan jag ju undra om det är i USA eller här i Sverige och är det det förstnämnda kan det ta flera veckor innan den kommer!😕
Väntar ju redan på en annan lek som dröjt i månader!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
10/18/14, 9:52 PM
#7

🤫 då hoppas jag den släpptes i Sverige och att den kommer snart

 
 

Upp till toppen
Annons: