Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 1981 ggr
Tarotstollan
10/11/14, 4:17 AM

Livsförändring?

Kanske en svår fråga men tycker ni att era liv har tagit en annan eller ny vändning  sen ni började att använda Tarot?
Tror ni att erat liv hade sett lika dant ut om ni aldrig "snubblat" över tarotkorten?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
fridelfina
10/11/14, 9:13 AM
#1

Svår fråga, men tänker att korten kom i min väg när jag genomgick en livsförändring, inte tvärtom. Du då?

 
 

H-lena
10/11/14, 6:54 PM
#2

Intressant fråga! Jag vet faktiskt inte riktigt. Sen jag kom in i det andliga, mediala, vad man nu ska kalla det, har jag blivit en annan person tror jag absolut. Tarot är en del av min andliga utveckling. Om jag hade fått vara med om samma saker om jag inte hade kommit in i det vet jag inte. Jag vet att jag har fått reda på mycket den andliga vägen som jag aldrig fått reda på på något annat sätt. 

Anledningen till att jag drogs till det här var dels att jag ville ha svar på så många frågor. Och jag har funnit svaren på en del men inte alla. Jag är dock helt fast i den här världen, med Tarot, det övernaturliga, det andliga,.. Ibland kommer jag på mig själv med att tänka "men gud, vad har jag blivit för någon flummig människa egentligen?!" och blir nästan lite rädd. Samtidigt kan jag inte föreställa mig livet utan hela den här världen heller. Hur tråkigt vore det inte liksom? Egentligen har det funnits inom mig kanske sen jag föddes men att det kommit gradvis in i mitt medvetande för att sedan nästan explosivt utvecklas. Jag förstår mig själv bättre nu, jag vet vem jag är mer nu än tidigare. Förstår varför jag känner som jag gör i större utsträckning nu än tidigare. Känner att jag har en större förståelse för hela livet, allt.

När det gäller just Tarot så använder jag det väldigt mycket i mitt vardagliga liv. Jag söker svar, trygghet och försäkran eller hur man ska säga i korten. Det samma gäller min pendel som jag också använder otroligt mycket. 

Kort och gott, svaret på frågan är nog faktiskt ja när jag tänker efter! Tack för den insikten! 🙂


Tarotstollan
10/11/14, 7:50 PM
#3

Tack för intressanta svar!🌺
Själv snubblade jag ju över Tarot genom filmen "Live and let die" 1974 med James Bond som jag skrivit innan. Jag hade ingen aning om Tarot eller något annat då.
Då var jag ca 16-17 år och gissade/visste bara att det måste finnas mer än det som var runt omkring mig!
Om jag ens hade haft en religiös tro som inte var inlärd genom folk och familj runt mig så hade jag definitivt tappat den då, genom två fruktansvärda tragedier i våran släkt!
Det tog många år innan jag ens kom ihåg tarotkorten från filmen och blev påmind igen, sen tog det flera år igen innan jag hade möjlighet att köpa någon. Det var i slutet av 1992 och inte ens då förstod jag vad jag kunde använda dem till eftersom jag inte förstod hur jag skulle använda/tolka dem.
Det dröjde ända tills i början av 2007 då jag åter igen snubblade över dem genom en affär som öppnade här i närheten. Genom den fick jag chansen att lära mig tolka korten men även då komma i kontakt med allt det andra som finns runt omkring oss som vanliga människor varken ser/hör eller märker av.
Även om jag tror på allt det övernaturliga och sådant, så tillhör jag dem som inget märker men tror att det finns en anledning till att det är så! Kanske, kanske inte får jag ett svar om varför det är så i min livstid!

Att korten har förändrat mitt liv är en självklar sak men jag undrar vart det skall leda mig i framtiden, då allt tar sån tid innan det klickar på rätt sätt för mig. Jag tror att det finns mer att hämta här men vad?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: