Annons:
Etiketttolkningar
Läst 686 ggr
akba2010
2014-09-22 11:08

Någon som vill hjälpa mig att tolka? Skrämmande...

Hej

Jag skulle göra en läggning över min hälsa och när jag blandade korten föll dessa ur: Five of Pentacles föll för sig själv till vänster på golvet och till höger om det kortet föll två kort - six of swords underst och death överst. Alla kort föll upprätt.

Finns det någon som har lust att hjälpa mig tolka detta?
Jag skall erkänna att jag är en människa med stor oro över att bli sjuk (hypokondri/GAD sedan många år) och är just nu livrädd över ett specifikt fysiskt bekymmer jag har.
Min tolkning av ovanstående kort är att jag utan tvekan är döende och att förändringarna/resan som korten talar om är resan över till andra sidan :(.

Är det rätt tolkat?

Annons:
Magi-cat
2014-09-22 11:20
#1

Så skulle nog inte jag tolka. 🙂

Fem i mynt speglar snarare oron över din fysiska hälsa, men 6 i svärd är det kanske mest positiva svärd-kortet som visar en lättnad. Se hur lätt och snabbt hon kilar över bron! XIII kan vara att du släpper själva oron över hälsan och och gör upp med de mörka tankarna.

Hoppas allt får sin lösning för dig att och du verkligen kan släppa bekymren!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-09-22 11:25
#2

Kan väl tillägga (ur egen erfarenhet) att det så lätt blir självuppfyllande profetior och att oro ger mer oro och tankens kraft är som vi alla vet mäktig. Jag tycker alltså att det är bättre att inte lägga kort alls specifikt för hälsan, utan ta tag i problemet om det finns ett.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2014-09-22 12:16
#3

Jag tänker ganska precis som Magi-cat.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2014-09-22 12:25
#4

🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

akba2010
2014-09-22 13:56
#5

Tack för er hjälp :). Hoppas ju på att ni har rätt och inte jag.

fridelfina
2014-09-23 07:02
#6

Kortet döden handlar mer om ett avslut på det dåliga och nåt nytt som väntar snarare än riktig död. Jag skulle tolka det som att du släpper de tankar/oron som är negativ då de inte ger dig nåt och då får du plats för positiva bra tankar och saker i ditt liv. Sköt om dig!

 
 

Annons:
Evelina!
2014-09-23 10:58
#7

Jag ser på Döden som ett positivt kort, precis som fridelfina säger, ett avslut på något dåligt och som en början på bättre tider. Men visst är det ett skrämmande kort och jag förstår att du med den problematik du verkar ha, att du tolkar kortet på ett negativt sätt. Hoppas du blir hjälpt av svaren i den här tråden, för jag tror som sagt att du ska se på det här med positiva ögon. :)

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Upp till toppen
Annons: