Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 647 ggr
Nicollan
9/19/14, 1:47 PM

Stämmer bättre på andra

Hej! Hoppas allt är bra med er 🌺

Jag har tänkt på det här med mina tarotkort, jag är en Nybörjare och har väl inte lagt sådär super mycket egentligen. Men ibland sätter jag mig ner med korten.
Det jag märkt i alla fall är att det stämmer så mycket bättre när jag lägger för andra än mig själv, varför är det så? När jag lägger till mig själv blir det väldigt luddigt och ibland känns det helt fel, medan när jag lägger för andra så är det slående rätt nästan alltid. Även då personen i fråga är med , men också när jag i min ensamhet lägger för den personen.
Nån som upplever samma sak?
Kan det vara så att man är för inne i sig själv och undermedvetet "vet" svaren man "vill" ha? Medan när man lägger för andra är det som ett vitt papper när det gäller förväntningar, om ni förstår vad jag menar.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Nicollan
9/19/14, 1:49 PM
#1

Oj, precis när jag skrivit klart detta såg jag att det fanns en liknande tråd! "Lättare att spå andra än sig själv" ☝️

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Evelina!
9/19/14, 2:18 PM
#2

Jag upplever det på samma sätt. Men det är nog så, att man har inte samma "förutfattade meningar" om andra som man har om sig själv. Det är min teori i alla fall. Intuitionen begränsas liksom inte av några "fakta" när man spår andra som när man spår sig själv.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
9/19/14, 7:05 PM
#3

Känner samma sak! Tror också att jag slarvar lite med mig själv vilket jag inte gör för andra. och som sagt det är lättare att se på någon annans situation än sin egen tror jag. Så säkert ganska vanligt! försök lägga mer och skriv kanske ner vad du får fram för att senare kunna gå tillbaka och se vad som stämde och inte. Lycka till!


destjo
9/22/14, 9:01 AM
#4

Ja, jag är på precis samma sätt! När man lägger kort för andra så ser man allt mycket klarare till skillnad från när jag lägger för mig själv då det snarare blir "det kan vara så här men det skulle också kunna vara så här". Tror att man påverkar tolkningen av hur man vill tolka eller inte vill tolka. Blir väl helt enkelt för personligt nästan!

Nicollan
9/22/14, 12:19 PM
#5

Verkar vara så för många, intressant ändå! Och "skönt" att det inte bara är jag :)
Men med träning blir det ju säkert bättre, kanske krävs mer av en också om man ska lägga för sig själv, meditera innan eller liknande. Se till så man verkligen är avkopplad och öppen! Bra idé H-lena att skriva ner :)

Tack för era svar, kram ❤️

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

H-lena
9/22/14, 5:36 PM
#6

#5 ja håller med! Precis det låter som en smart idé! :) Kram!


Annons:
Upp till toppen
Annons: