Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 5180 ggr
Amandla
2014-09-09 22:08

Vad gör du nu-tråden

Istället för godmorgontrådar som fort försvinner ner i glömskan så tänkte jag att vi kan prova en annan variant. Här kan vi skriva av oss om lite av varje och gärna lägga in bilder på våra husdjur eller trädgårdar, det mesta är tillåtet! 

Har du frågor och funderingar om Tarot så starta istället en ny tråd om det för då får du säkert fler svar och det är dessutom lättare för andra medlemmar att hitta dem.

Idag har jag jobbat på förtidsröstningen, har varit röstmottagare i varenda val sen -84 så jag börjar känna mig säker på vad jag gör 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Whippet
2014-09-09 22:21
#1

Idag, har jag varit i skolan, varit på träningen, varit på iFokus, och gått och aktiverat min hund:)

I'm out Vilar huvudet i handen

Isa56
2014-09-09 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har nyligen kommit hem från jobb och matat mina huliganer. Deras liv går ut på att väcka mig kl 07 på morgonen  genom att tvätta mitt ansikte. Och jag kan tänka mig roligare saker vid den tidpunkten. Så söta och keliga. Tills jag börjar ge en antydan om att kliva ur sängen då försvinner de som små blixtar ut i köket där de jamande försäkrar att de inte fått mat på fem veckor minst. ja alltså de är två gamla hankatter på 12 år.  Ja sen får jag väl börja läsa ikapp mig efter mitt något ofrivlliga frånvaro

 Här är den oskyldiga Tiger. Söt är han iallafall. Tror svarta Samson läggs först. 

Samson

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
2014-09-09 23:14
#3

Bra idé Amandla!👍

Ja, min dag blev inte som jag hade planerat! I går kväll ringde en bekant till mig och undrade om jag kunde hjälpa henne och en jobbarkompis till henne med en sak. Så jag var uppe på vinden och rotade reda på denna saken som denna arbetskompisen var intresserad av att köpa från mig, om den passade.
De skulle komma idag mellan 16-17, troligtvis närmre 16 än 17. Så jag gick upp tidigt ( för mig, efter en dålig natts sömn) och fixade till den här saken så den var presentabel och gick sen här och småplockade och väntade på att de skulle höra av sig.

Klockan gick och när den var 17.05 försökte jag ringa min bekant men hon svarade inte, när hon var 17.15 ringde hon mig och sa att de stod utanför. Så jag gick ner med saken för att de skulle kunna titta på den.
De visste redan att den var liten men det rörde sig bara om att använda den en kort tid. Efter att dividerat fram och tillbaka så bestämde den här jobbarkompisen att de skulle avvakta och se om de kunde få tag i en annan som var större men då definitivt dyrare. Vilket jag rekommenderade dem, fast de hade ju hellre velat ha en billigare variant.

Efter att de hade åkt, ansåg jag att det var försent att gå ut på långpromenad och istället var mera tid till att laga mat!😕

Så nu hoppas jag att jag får sova ordentligt i natt och kan ta en längre promenad i morgon istället!😎

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-09-09 23:32
#4

Söta gulliganer du har, Isa! 😍Stollan, hoppas du får sova ordentligt när du väl lägger dig 😉Jag ska lägga mig strax, tvärtemot många andra så brukar jag sova bättre när det är fullmåne… så det ser jag fram emot.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-09-10 00:06
#5

😍Å, de är så fina Isa! Samson ser ut som min svarting här! Fast min är nog rundare runt mitten!😉

Tur du nämnde att det var fullmåne Amandla, visste det igår men hade redan glömt, vilket minne jag har, inte! Såg att gubben precis hade svängt fram bakom husgaveln så nu skall jag beundra honom i några timmar innan han försvinner ner bakom ett annat hustak!🌛

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2014-09-10 00:13
#6

ja de är fortfarande lite magra. Tog dem som omplaceringskatter för ca två månader sedan. Man kan säga att de led lite av postraumatisk stress. Blev lite fel stödhem för dem. Så hos mig utan barn och andra katter får de den ro de är vana vid. I början räckte det det att jag tog ett steg ut i köket så slutade de att äta och gick därifrån. Nu kan jag stå och diska och ta grejor ur skåpet ovanför dem, de tittar upp på sin höjd. Så lite rundare och blankare i pälsen börjar de bli. 🙂

Ja fast när jag körde hem såg månen inte helt rund ut, lite mer oval. Eller är jag trött.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Tarotstollan
2014-09-10 00:18
#7

Oj, det visste jag inte att de var omplaceringskatter. Då har de kommit till rätt hem nu!🙂
Vad jag menade är att min faktiskt är ganska så överviktig, inget annat elakt om dina.
Det med Månen läste jag om inne på en annan sajt, kommer inte ihåg vilken det var men de pratade också om att Månen inte såg rund ut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2014-09-10 00:26
#8

Nej de var väldigt magra och matta i pälsen när de kom. Och de är fortfarande lite magra. Så de får mjukmat 3.4 gånger om dagen, de äter lite åt gången. Sen har de torrfoder och friskt vatten framme. Jag tog det inte som elakt.  De är stora katter och ska väga lite mer än de gör. Fast jag går mer på pälsens kondition, ögon och deras livlighet och nyfikenhet. Och de är väldigt nyfikna. 

Då inbillade jag mig inte att månen såg lite mer oval ut. Tack Stollan. 🙂

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2014-09-10 07:49
#9

Oval måne eller inte, jag har sovit hyfsat utan att vakna alltför många gånger (som är det vanliga) fast valpen väckte mig strax efter sju. Då hittade jag två högar och en pöl på golvet, andra morgonen i rad. Ikväll ska jag sätta kompostgaller så valpen inte tar sig så långt, hon har en bädd vid sidan av min säng, för då märks det ju om det är hon som inte klarar att hålla sig eller om det är hennes ömma moder som lagt sig till med stolliga ovanor och slutat säga till om hon måste ut. Få se vilken sida av gallret som bevisen finns. Tur att jag är rätt härdad efter att ha haft en valpkull under sommaren, annars är det väl inte direkt det mysigaste sättet att vakna på… 

Nåja, jag valde att kliva upp istället för att försöka sova en halvtimme till. Ska iväg och jobba några timmar med förtidsröstningen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-09-10 09:25
#10

Bra initiativ med en sån här tråd! Idag blev jag väckt av min pojkvän vid 08:30-snåret, han tycker att jag sover för länge (vilket jag också gör), så det var bara att masa sig upp.

Har ätit frukost, sitter nu framför datorn och dricker kaffe. Fick nyaste numret av tidningen Gård&Torp i brevlådan igår, ska bli jättemysigt att sätta sig och bläddra i den sedan, när jag varit ute hos kaninerna.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-09-10 18:53
#11

Trött 😭😴men ska hålla ut några timmar till. Väntar på att köttgrytan ska bli klar, är hungrig som en varg. Läste just en kompis fb-status: "Köpte kött till en stor gryta. För stor tyckte Stina (hennes storpudel). Nu blir det en liten gryta." 😂Här kommer inga hundar åt mat, jag ser noga till att inget finns åtkomligt eftersom farbror Albin-pudeln är totalt bottenlös och kan äta hur mycket som helst. Han skulle säkert kunna äta ihjäl sig om han bara kom åt…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-09-10 19:01
#12

Ledig dag idag. Har varit in till stan och gjort lite ärenden, skulle egentligen städat kaninburar med, men orken tryter (de nya/höjda medicinerna är inget att leka med!) och varje steg är en pina. Imorgon bär det av till IKEA, så nu ska jag försöka mig på att skriva en inköpslista så inget glöms bort.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-09-11 15:10
#13

Nu ligger jag i sängen, strax hemkommen från IKEA. Fick med mig allt jag behövde, 3000 kr gick det på för skrivbord (aka tarotläggningsbord, men det vet inte pojkvännen om ännu, hihi), vardagsrumsbord, -gardiner, -matta och -lampor. Har märkt att det börjat bli mörkt på kvällarna nu, och det märks som mest i vardagsrummet. Nu delar jag sängen med två eller möjligen tre katter som ligger så där härligt utslängda över en. Lite mer ork och kraft så skulle mitt liv vara perfekt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
H-lena
2014-09-11 19:20
#14

Vilken kul tråd! Jag sitter och är dödstrött efter att ha varit hos tandläkaren idag.. Det var SMÄRTSAMT kan jag säga. Och då rensade de endast tandsten. 😕Var öm i käften många timmar efteråt, fick ta en värktablett till och med. Så nu sitter och med laptopen i soffan medan föräldrarna ser på nyheter och jag försöker hjälpa en vän via Skype med en matteuppgift. På engelska. Det var att ta vatten över huvudet kan jag säga! Snacka om att prata förbi varandra. Ibland är internet bara jobbigt, så mycket enklare att sitta med någon och lösa tillsammans..!


Amandla
2014-09-11 20:56
#15

Kul med Ikea 🙂och  värre med ont efter tandstensborttagning 😕Jag fick just en förfrågan från en tysk pudeluppfödare om jag har någon valp att sälja till henne! 😃Men det har jag inte, Aska ska vara kvar här.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Aiblin
2014-09-12 18:42
#16

Har fotat och fixat lite med min hemsida, så nu är den äntligen klar! Har dessutom nyss ätit god middag i form av spagetti och köttfärssås med massa parmesan! Lyxig fredagskväll!

Evelina!
2014-09-12 18:47
#17

En lugn dag. Har varit och handlat, därefter hämtat hö till kaninerna så de klarar sig någon månad till, ska montera ihop mitt tarot-bord i kväll har jag tänkt. Ska bli så himla trevligt att ha ett bord helt avsett för det ändamålet! Lycklig!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-09-13 11:05
#18

Varit ute hos djuren, druckit mitt morgonkaffe, duschat och nu sitter jag här. Har dragit ett kort för idag, ska skriva om det i Dagens kort-tråden. Ikväll har jag och pojkvännen bokat bord på en väldigt poppis restaurang här i stan, ska bli spännande att gå dit och se vad de har att erbjuda.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
2014-09-13 11:18
#19

#18 Spännande med restaurangen! Hoppas ni får en superfin kväll! 🙂

Jag har varit uppe i timmar redan känns det som, gick ut med hunden och plockade och kammade henne lite, sen gick vi hem och morgonfixade, åt lite och sen satte jag mig och försökte plugga vilket gick sådär. Nu är det väl snart dags för en till promenad, sen åka till stan en sväng och sen lite mer plugg och lördagsmys, haha. Har en läggning ikväll också att göra för en medlem här på iFokus! Så det blir kul! 😃 

Ha en bra lördag allihopa!


Evelina!
2014-09-14 15:58
#20

#18 Vi hade en toppenkväll igår, det var sååå mysigt, god mat och trevlig personal! Ett ställe jag med lätthet kommer att besöka igen!

Nu är jag hemma efter att ha varit en sväng och röstat och handlat (valvaka = fest = chips och massa godis, enligt pojkvännen). Jag har städat några kaninburar och ska väl snart ut till dem igen och pyssla lite. Orken måste infinna sig först bara.  Även fast jag är piggare idag än på länge, märker jag att minsta ansträngning tär på krafterna och har man samtidigt inte ro att vila en stund mitt på dagen blir det ofta mestadels passivt sittande mellan kraftansträngningarna (vilka inte är så många).

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Tarotstollan
2014-09-14 20:34
#21

Dagen för mig vaknade med att en kompis ringde och väckte mig mitt i en konstig dröm! Vi träffades vid 15. 30 då följde hon med mig till min vallokal och jag röstade.
Sen promenerade vi runt lite här i närområdet där supportrarna för Elfsborg och Göteborg började att välla in, samtidigt som polisen stramade upp runt omkring dem, fast det var lugnt då i alla fall!
Sen när jag kom hem gick jag bort till grannen och kollade till hans blommor och de mådde bra de också!
Senare hemma  så har jag nu fixat lite mat och skall snart sätta mig och äta och samtidigt titta på tv. Skall väl se lite då och då på valvakan men kommer att följa mina ordinarie program i första hand.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-09-14 21:15
#22

Sitter och kollar valvakan tillsammans med pojkvännen. Har överätit lite idag, och hade ett tag rätt ont i magen, men det har gått över nu och jag känner mig inte fullt så däst som förut. Kaninerna har även de fått sitt idag, de gör mig så glada allihop när allt annat tynger ner en. Har även lagt lite Tarot för mig själv under kvällen och övning ger verkligen färdighet. Ska försöka lägga minst en stjärna för mig själv per kväll nu i fortsättningen för att bli bättre på det.

God kväll alla!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
2014-09-14 21:29
#23

#22 Sitter också och tittar på valvakan och det ser ju lite oroande ut enligt mig (som egentligen hatar politik!) så ja.. Usch ja, trist att må dåligt för överätande! Händer mig också rätt ofta. Just nu är jag dock lite småsugen, haha! Bra att öva och göra en läggning om dagen! Du är ju så duktig redan men man kan alltid bli bättre! :)


fridelfina
2014-09-15 16:05
#24

Sitter på pendeln och ska till måndagskvällens yogapass!

 
 

Amandla
2014-09-15 16:06
#25

Idag känner jag mig som dagen efter. Jobbade som röstmottagare och dagen blev lång, vi började 7.30 och var klara vid midnatt, så trots sammanlagt fyra timmars rast så jobbade jag dryga 12 timmar. Mycket folk var det som röstade, så det var minst sagt intensivt. Tack och lov har jag sovit som en stock även om jag kände mig nästan lika trött när jag klev upp som när jag la mig 😛Idag är det soffläge som gäller helt klart.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-09-15 16:10
#26

#23 Ja, jag ogillar också politik egentligen! Men är så roligt att se pojkvännen så entusiasmerad (en av få grejer han verkligen har passion för), så jag tänkte väl att jag håller honom sällskap :) Överätandet fortsätter även idag, men jag vet att det har med min medicinering att göra. Och just nu får det vara som det är med den saken.  :)

------

Har varit hos läkaren idag, sjukskrivningen fortsätter ett tag till (jag som vill börja jobba!), förstår iofs detta med tanke på att jag rent fysiskt och psykiskt inte är i skick för det. Ska ringa min arbetsgivare och delge denna info, men sparar det tills imorgon.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-09-15 19:33
#27

Just varit ute hos mina fina kaniner och nattat dem. Blev lite deppig under förkvällen, tände ljus och försökte lägga lite Tarot, men koncentrationen tröt och det blev inget vettigt utav det. Dock fick jag i en läggning på nio kort säkert fem ur stora arkanan, hur ska det tolkas? Har skrivit upp korten i den följd de kom, så känner jag mig mer balanserad snart ska jag försöka mig på att tolka dem ordentligt. Eller också blir det att jag tar och går och lägger mig och hoppas på en bättre dag imorgon.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
H-lena
2014-09-15 21:14
#28

#26 Ja samtidigt så var det ju ett väldigt intressant val, eller det är svårt att inte dras med alls. Speciellt om han är så entusiastisk så smittar det ju! 😃

Usch trist att sjukskrivningen fortsätter! Men bättre att vila lite till så du verkligen är redo än att börja jobba för tidigt och sen bli dålig igen. Försök ha tålamod! Det är på G!

Nu har familjen här sett på idol! Är rätt trött idag och känns som det har varit väldigt dyster stämning efter igår generellt i hela stan. Annars är det inte så mycket, har en munta imorgon, känns lite läskigt. Så stor dag imorgon!


Tarotstollan
2014-09-15 23:26
#29

Här har varit soligt och vackert väder i dag också, så jag och mina kompisar var ute på en promenad. Satt ärligt talat mest och "löste världsproblemen" 😉 men vi var ute i 3 timmar i alla fall!
Jag är trött och ont i nacken/huvudet. Sov visserligen länge i dag men vaknade mitt i en fruktansvärd krigs mardröm med väsen som inte verkar komma från jorden, vet att jag drömt den drömmen innan men har ingen aning om vad det skall betyda!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2014-09-16 10:12
#30

Jag röstade i söndags, sen körde jag inom affären för att handla. Böjer mig för att ta ett litet paket kattmat. när det hugger till i ryggen. Fy tusan att köra hem. Så nu stapplar jag runt som en pigg 90-åring med spasma. 

Fast lite bättre är det idag.  Men men det går över. Sist tog en vecka. Ryggskott är lite lurigt. För det är andra gången jag råkar ut för det, och båda gångerna har det varit när jag böjt mig ner, förra gången skulle jag sätta i en kontakt nere vid golvet.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Evelina!
2014-09-16 10:25
#31

#28 Precis, det är så jag försöker tänka apropå sjukskrivningen. ----- Deppigheten från igår kväll är tack och lov nästintill borta. Jag sitter i soffan med mitt morgonkaffe och ska strax ut till kaninerna. Eller jag ska duscha först, kom jag visst på. Lagt ett kort för mig själv idag och det stärker mitt självförtroende en del - jag kommer att kunna reda ut det här.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-09-16 20:31
#32

Sitter hemma hos syrran då pojkvännen åkte hem idag och jag inte vill vara själv. Vi sitter och spelar Plump, men avbrott nu när syrran fick telefon. Oroar mig lite inför kvällen, om jag får sova ikväll eller inte. Vi får se hur det går.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-09-16 20:45
#33

Tror jag ska svepa några avsnitt av Fringe, är inne på sista säsongen och funderar över vilken serie jag ska hugga in på härnäst. Älskar att se serier, helst flera avsnitt på raken för det ger en helt annan upplevelse, man kommer ordentligt in i handlingen och de olika personerna. Har ni några tips på bra sci-fi-serier? Jag har sett Sanctuary, Stargate och Fringe. Det måste vara textat på svenska, jag hänger inte med på engelska och föredrar att ha lågt ljud på datorn så jag hör ändå inte tillräckligt för att fatta 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-09-16 22:24
#34

#33. Har du sett Supernatural?

Jag har haft solsken och fint här hela dagen.☀️ Så jag hade satt mig på balkongen för att försöka skriva en översättning på en ny tarotstjärna där ute men fick snart gå in igen då min nacke har spökat rejält i dag. Jag fick ta på mig båda stödkragen och ta en värktablett, mår ju bättre nu men det är alltid så jobbigt då värken sätter stopp för saker som man planerat att göra!😡 Det gör ju att jag kommer efter med saker mer än vad det egentligen behöver göra men som sagt, inte mycket jag kan göra åt det!
För övrigt har jag plockat lite i lägenheten, fixat lite mat och pratat med både bekanta och kompis i telefonen och nu sitter jag här med er!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Challa86
2014-09-16 22:51
#35

Supernatural är ju bara bästa serien som sänds nu. Längtar tills säsong 10 släpps, så jag får dräggla mer över Dean 😍

challameow.wordpress.com 

H-lena
2014-09-17 09:32
#36

#34 Usch jag vet vad jobbigt det är med nackproblem! Har haft väldigt mycket problem jag också, har en whiplash skada i nacken efter ett fall på gymnastiken i högstadiet… Men den senaste tiden har nacken och ryggen varit extremt bra! (Bara för jag säger det lär jag väl vakna med ryggskott imorgon..)

Annars så lär det nog inte hända så mycket idag. Mest plugg och försöka vara ute lite. Jag gillar inte att vara ledig längre, (pluggar halvtid dvs. tre dagar i veckan har jag undervisningstid) är trött på att vara hemma och överväger att skaffa ett deltidsjobb. Men samtidigt tar det emot lite. Vet inte riktigt varför faktiskt.. Nu är jag hungrig också! Får gå och äta något tror jag.


Tarotstollan
2014-09-17 22:14
#37

#36. Usch, vad hemskt, vad var det för gymnastik du hade? Ok, nu är jag ju betydligt äldre än dig men jag kommer ihåg att vi fick hålla i varandra när vi skulle upp på höjder eller göra något som vi kunde ramla eller kunde skada oss på utan hjälp. Jag fick alltid hålla i 2 personer eftersom jag lider av svindel.
Ja, att ha ont någonstans gör ju att man alltid måste tänka sig för oavsett vad man skall göra. För det påverkar ju oss antingen vi vill eller inte!😕

Till i dag har jag sovit sådär, det är tur att jag egentligen inte behöver passa tider utom ibland!
Jag har varit ute och köpte tvtidningen och sen satt min kompis och jag och diskuterade Sudokut i Ica-bladet som var besvärligt denna veckan men tillsammans lyckades vi lösa det!
Nu är det i stort sett bara tv /data för resten av kvällen som gäller innan jag skall gå och lägga mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-09-18 10:08
#38

Nu sitter jag här och väntar på att mitt kaffe ska kallna så jag får lite energi i min annars så trötta kropp, innan jag går ut till kaninerna och tar hand om dem. Ikväll ska jag och min pappa gå ut på restaurang, något som jag ser mycket fram emot. Funderar även på att hoppa lite kanin idag när jag ändå är på g. Om jag orkar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-09-18 21:46
#39

Mamma och jag har varit och hämtat en valp idag! Hon fick sån svår släng av valpsjuka så det var bara att göra något åt det 😉Så klart det är en pudel, en liten dvärgpudeltik på tio veckor som ska heta Daga. Hon är lovande och kommer att ställas ut och förhoppningsvis även bli mamma så småningom.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-09-19 00:05
#40

#30. Hur går det med ryggskottet Isa? Hoppas att du mår bättre!

#39. Jag lider också av valpsjuka, kan du fixa något?!😉😃
Vad kul för din mamma men hade hon inte en hund innan?🤔

Själv har denna dagen gått i ett milt stressande tempo, först plocka ihop alla räkningar, skriva dem och räkna ut hur mycket som blev kvar. Träffa kompis, gå till mamma och lite annat där emellan. Sen hem och fixa lite att äta, plocka ihop tvätt inför morgondagens tvättstuga och däremellan prata lite och fixa med djuren.
Nu är jag trött!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-09-19 09:53
#41

#40 Jo, hon har en toypudeltik. 

Idag ska jag ta Aska med mig och åka och köpa hundmat, efter det ska jag träffa hon som jag är ledsagare åt ett par timmar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Evelina!
2014-09-19 10:04
#42

Nyss ätit frukost, sitter nu här med kaffekopp 3 och 4 för dagen och ska efter det ut till kaninstallet och ta hand om mina små telningar, kanske hoppa lite med vissa av dem också. 

----

Nu har jag varit ute hos kaninerna, kastat ut två av dem i utehage, ska städa lite burar idag har jag tänkt, orken och lusten måste bara infinna sig först.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-09-19 20:19
#43

Fick besök av syrran + familj på förkvällen, sedan fick jag en stunds distanshealing och dessutom glädjande svar på en fråga som jag oroar mig något enormt för i tarotkedjan, så det känns bara fint ikväll. Var ute en stund till kaninerna som fick påfyllt mat och vatten inför kvällen och nu sitter jag vid skrivbordet och bara myser. Känns bra. Mycket bra.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

fridelfina
2014-09-19 22:57
#44

Sitter och surfar istället för att sova och är putt på maken som hade så dålig attityd här på kvälsskvisten…  Men nä, nu ska jag gå och lägga mig för annars är det väl jag som har dålig attityd i morgon, är jättetrött! Önskar er alla en fin helg!

 
 

Evelina!
2014-09-20 09:25
#45

Sitter vid skrivbordet i vanlig ordning och är på väg att dricka mina koppar kaffe innan jag är redo att gå ut till kaninerna. Känns som att detta kommer bli en bra dag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
2014-09-20 10:18
#46

Idag satsar jag på att få så mycket som möjligt gjort (= typ allt plugg, en massa avläsningar, biblioteket osv osv.) har redan kommit en bit påväg! Dagen började sådär men tänker vända det till något positivt! Ha en härligt lördag hörni! 🙂


Evelina!
2014-09-20 11:00
#47

Tillbaka vid datorn igen efter en sväng ute i kaninhuset. Möttes av en förrymd kanin som tog över en halvtimme att fånga in. Har även ställt iordning transportburar för de tre kaninerna som flyttar idag. Känns lite vemodigt, men samtidigt vet jag att om jag ska kunna orka med det som komma skall är det en nödvändighet att de flyttar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-09-20 13:41
#48

Jag är med i en grupp på facebook där man kan skänka bort saker man vill bli av med, så jag var nyss och hämtade tre par skor. Ett par fina svarta pumps, inte så höga och med stadig klack till mig själv och ett par knappt använda Nike till ena sonen, och så ett par pumps till som var alldeles för höga så de ska jag skicka vidare i min tur. Har flera kassar med kläder som behöver skänkas bort.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
fridelfina
2014-09-20 15:24
#49

Hoppar på pendeln. Har jobbat på tomten idag med make och son. Ser fram emot lördagsgodis, tycker att jag är värd det efter allt slit och släp! :-)

 
 

H-lena
2014-09-20 16:25
#50

#48 Du skulle inte kunna berätta vad den gruppen heter? Låter som en superbra idé!


Amandla
2014-09-20 16:32
#51

Det finns liknande grupper över hela landet, sök på facebook så kommer det nog upp alternativ nära dig 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
H-lena
2014-09-20 16:44
#52

#51 Jaha okej, tack! Har aldrig ens hört talas om det förut!


Evelina!
2014-09-20 17:46
#53

Hemma igen efter en lång och mödosam dag - jag har nämligen lämnat ifrån mig fem stycken kaniner då jag blivit sjuk och måste prioritera om en del i mitt liv. Känns vemodigt, men jag tror att det var det bästa i längden.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-09-20 19:00
#54

#53 Klokt beslut, men jag förstår att det är jobbigt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-09-20 19:10
#55

#54 Tack. Ja det är det. Min pappa fick följa med ut till kaninerna ikväll, för det kändes så tomt i kaninstallet när jag var där själv och jag började nästan gråta. Men sånt är livet ibland och lite tårar har ingen dött av.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Amandla
2014-09-20 19:24
#56

Hur många har du kvar?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-09-20 20:29
#57

#56 Har nio kvar just nu, ytterligare en flyttar till veckan förhoppningsvis.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-09-21 00:25
#58

#57. Tråkigt det här med dina kaninerna men det är ändå skönt att du inser att du inte klarar av alla och försöker inte kämpa på så både du och kaninerna blir lidande i slutändan.

Min dag började sent men jag har sovit dåligt och oroligt. Jag började med att städa på bord och bänkar, fågelburarna och sen strök jag gardiner till köket och hängde upp. Bara det är ett svårt gympapass med hoppande från stolar och bord och armarna upp i luften för att kunna hänga upp gardinerna!😓
Till slut drog jag runt dammsugaren lite grand och tog det värsta, får se hur mycket jag  orkar att göra i morgon, det är mycket kvar ännu!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Whippet
2014-09-21 10:37
#59

Jag halvsover i sängen ..ZZzzzzZ

I'm out Vilar huvudet i handen

Evelina!
2014-09-21 10:53
#60

#58 Ja, verkligen. Imorse kändes det lättare att gå ut till kaninerna, det här är ett antal som jag orkar med känner jag, inte lika betungande som att ha fjorton kaniner hemma. Så på det viset känns det helt okej.

Nu har jag precis ätit lunch, pyttipanna med omelett och kantarellstuvning. Otroligt gott verkligen! Snart ska jag ut och städa åt två kaniner, men så länge det regnar håller jag mig inomhus.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-09-21 10:55
#61

Det regnar här också. Idag ska vi åka och hälsa på mina föräldrar, det blir första gången som Aska är där och så ska hon och mammas valp Daga träffas för första gången 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-09-21 21:24
#62

#61. Det blir nog livat med två valpar som lekar!😃

Själv vaknade jag av en åskskräll som nästan skrämde livet ur både katterna och mig. Fast det kom bara den smällen sen var det tyst igen.
Jag har fortsatt att städa fågelburar, dammsuga och plocka i papper osv.
Vad tråkigt det är att städa och  varför håller det sig inte rent och fint efteråt?!🤔
Nu tittar jag på en film, äter och skriver här.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2014-09-21 22:09
#63

Livat är ordet! De härjade friskt i bortemot en timme, sen delade vi på dem i ett par timmar så att de fick slappna av och vila. Aska har sovit nästan hela tiden sen vi kom hem, så det tog på krafterna att åka bort 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
mandymoo
2014-09-22 12:49
#64

Har en lugn dag plockar lite hemma, ska snart iväg o jobba kvällspass

Evelina!
2014-09-22 18:37
#65

Fått iväg ytterligare tre kaniner idag, så har sex stycken här hemma kvar. Känns lite tomt, men samtidigt vet jag att de jag lämnat iväg får det BRA där de hamnar. Och det är trots allt viktigast.

Just nu sitter jag vid datorn, har tänt en brasa, ätit middag och ska strax ut till kaninerna, de som är kvar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-09-23 10:52
#66

Sitter vid datorn och har nyss druckit kaffe. Innan det var jag ute till kaninerna och rackarns så snabbt det går ute i stallet nu när de är så få. Vi har även dragit på värmen i huset = nu är det höst på riktigt! Skönt i alla fall att ha ett varmt och gosigt hus att kura in sig i. Snart ska vi väl in till stan och handla litegrann, måste skriva en inköpslista så vi inte glömmer något.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-09-23 11:50
#67

Jag dricker kaffe nu, hade egentligen tänkt fasta idag (5:2) men inser att dagen blir för lång för det. Ska träffa min ledsagarperson mellan 15.30 och 19, då kanske jag är hemma vid 19.30, laga mat och äta efter det… njaeee, det blir för sent. När jag fastar äter jag ett mål mat, helst vid 18. Då klarar jag hungern innan och står mig över natten.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-09-23 18:26
#68

Varit och lämnat sista kaninen hos syrran, nu sitter jag i soffan med paddan och myser som bara den. Försöker hålla lugnet kvar och vara här och nu, men ibland är det lite svårt…

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
2014-09-23 19:11
#69

Snablar vilken lång dag jag har haft idag! Sov dåligt, uppe vid halv 7, iväg på föreläsningar och räkneövningar hela dagen. I princip ingen mat och fruktansvärd huvudvärk. Sen var det bara att åka och handla, äta, ta ut hunden i kylan och nu sitter jag här med myskläderna på, tända ljus och har precis spontanbeställt ett par höstskor..! Ajaj inte bra. Men man måste ju få pigga upp sig ibland! Borde väl egentligen plugga men måste ta en liten paus ikväll känner jag. Ska se någon film och mysa med filt och choklad. Hoppas er kväll blir mysig också!


Annons:
Evelina!
2014-09-23 20:35
#70

#69 åh härligt med höstskor! Själv börjar jag inse att det börjar bli kallt med mina ballerinas, så måste också hitta något nytt! Sitter i soffan framför Simpsons och bara njuter! Har varit ute hos kaninerna, gett dem mat och vatten. Känner mig rätt lugn, hoppas det håller i sig.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

fridelfina
2014-09-23 21:09
#71

Sitter i kallnat bil och väntar på dotter som ridit. Funderar på kvällens samtal med granne om hennes barns beteende.. .suck

 
 

Evelina!
2014-09-23 21:45
#72

Ligger i sängen, tröttis som jag är. Ska i natt försöka sova utan sömntablett, blir spännande.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

fridelfina
2014-09-26 20:13
#73

Sitter vid datorn och undrar varför jag åt fredagsmyschips…. börjar få ont i magen, precis som förra fredagen då jag åt samma…. såg liksom inte sambandet först, men nu! Blä 🤦‍♂️

 
 

H-lena
2014-09-26 20:28
#74

#73 usch då! Jag får också ont i magen av chips, inte kul! :(


Tarotstollan
2014-09-26 20:40
#75

Hade planer med mina kompisar att gå till stads marknaden som är nu fredag-lördag men tyvärr blev det ändrade planer för de andra och tiderna passade inte för att gå idag. När jag vaknade så var det dessutom ösregn och blåst, så jag kände inte för att gå ner till centrum och trängas med halva staden och dessutom trixa med en paraply också!
I morgon och ev. även på söndag skall jag på Hälsa och Livsstilsmässa så då lär jag inte hinna gå på marknaden, inte som det ser ut just nu i alla fall.🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-09-27 15:12
#76

Har precis duschat och sitter och torkar framför paddan, haha! Ska fixa iordning det sista till kaninerna innan jag byter om till finkläder, för här ska vi på bio om några timmar! Firar också att en av kaninerna som nu bor inne är i princip helt rumsren, jippi!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
fridelfina
2014-09-27 17:20
#77

Äter laktosfri citronkvarg för att döva godissug… Har varit på en massa saker (både bra och dåliga) idag och är faktiskt trött, kanske godissuget kom för att jag ska hålla mig vaken? 🤔

 
 

Amandla
2014-09-27 19:01
#78

Jag har varit med ena pudeln på Hundens dag på en av stadens djuraffärer, de ville ha dit lite hundar som kunderna kunde få prata med. Hon älskar den typen av uppmärksamhet 😃

Sen tog jag valpen  med mig och åkte till en kompis, hon hade besök av sina två barnbarn på 2 och 4 år. Vi var bara där en timme knappt, men det räckte för det var livat värre med ungarna, och nu sover hon djupt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
H-lena
2014-09-27 19:49
#79

Jag sitter just nu och har börjat på en ny målning! Tänkte att det skulle få mig att slappna av lite. Känns som det behövs.


Evelina!
2014-09-27 21:54
#80

"Hemma" igen (hos pojkvännen) efter att ha sett The Maze Runner som faktiskt var hyfsat okej. Dock fick jag läskiga tankar på vägen hem när vi gick, kändes som att husen runt oss skulle börja röra på sig. Nu ska jag snart borsta tänderna och försöka att sova, vi får se hur det går inatt!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-09-27 22:07
#81

Jag har avverkat första mässdagen på Livs- och Hälsomässan.  Passade på och sa "hello" till Terry Evans när han skrev sin autograf på en av mina tidningar som han givit ut! Vendela Cederholm skulle också vara där men jag såg henne inte, får se om jag ser henne i morgon.
Jag har tagit ett Aura- och Chakra foto och köpt ett Angelithjärta (ljusblått).
Mitt i allt tog vi (en av kompisarna var med) paus och passade på att titta lite på Marknaden som samtidigt pågick på stadsgatorna. Där fanns en hel del jag hade velat köpa men tanken på att gå och bära mat och annat inne på mässan i värmen lockade inte! Det fanns sydamerikanska "indianer" som stod och spelade sin musik, så vi passade på och köpa var sin cd.
När vi inte orkade gå mer gick vi in och tog en pizza, innan vi gick tillbaka till Mässan.
Nu är jag helt slut och mina ben sprängvärker!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
2014-09-28 10:06
#82

#81 Låter som en rolig dag! Tycker det är superkul att gå på såna mässor och så! 

Jag har lyckats få någon slags förkylning, är jätteraspig i halsen och det är superirriterande! Kunde nästan inte sova.. Men jag blev i alla fall klar med min målning igår! 😃 Kan inte säga att det är min bästa direkt utan det var för att jag behövde göra något annat. Såhär blev den:


Tarotstollan
2014-09-28 21:53
#83

#83. Jättefint!
 
Ja, det är kul med den mässan och den är ju bara en gång om året. Tråkigt men kanske bäst så, ur ekonomisk vinkel!😉
Allting är ju så dyrt, vad det än är man vill köpa. 😕 Fast idag köpte jag inget, utan var på två föreläsningar, hade velat gå på fler men de krockade med varandra och det brukar ju ofta vara så har jag märkt.

Nu är jag helt slut efter denna helgen, så nu skall jag bara sitta, äta och  ta det lugnt resten av kvällen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2014-10-03 12:45
#84

Fredag och denna dagen har börjat med tvättstuga!🤦‍♂️ Inte alls roligt för en nattsuddare som mig att hasa upp i "ottan"!😉
För tillfället skiner solen med stora moln på himmelen och just nu är det + 14. Jag hoppas att vädret håller sig så här tills jag är klar med tvätten, för det vore ju skönt med en promenad efter att tillbringat hela eftermiddagen nere i en unken källare.
För övrigt är inget inplanerat utan det blir väl som vanligt mat framför tv och data och sen går väl helgen till min "favoritsysselsättning" 😴!
Lite städa blir det nog också om jag orkar, det är ju tyvärr ett nödvändigt ont!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Whippet
2014-10-03 13:11
#85

Är sjuk :( Ligger hemma och dåsar, också ska det vara så tråkigt väder också! men jag känner att jag börjar blir lite frisk nu, har varit sjuk i 4 dagar nu, feber, fökylning magsjuka 😢 Jaja det finns dom som har det värre tyvärr! 😕

I'm out Vilar huvudet i handen

Evelina!
2014-10-03 14:34
#86

Sitter i bilen på vägen från hemma och doktorn till Sthlm igen. Vill egentligen inte, en deppig dag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
2014-10-03 15:54
#87

Idag var första dagen tillbaks i plugget efter förkylning, det var jobbigt men det blir bättre. Och plugget är tungt, förstår inte hur det ska gå över huvud taget. Time will tell antar jag.


Challa86
2014-10-03 21:29
#88

Blä för skola D= 

Jag sitter ensam hemma med katterna och tittar på Heathers. Det är en av mina favoritfilmer. Winona Ryder är bara så awesome. Önskar jag var tonåring på 80-talet. Shit vad jag hade rockat axelpuffarna och det permanentade håret 😎

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2014-10-05 21:57
#89

Det har varit solsken och jättefint väder hela helgen men jag har inte varit utanför dörren! Fast jag har ju suttit ute på balkongen och skrivit lite, det kanske räknas som vara utanför dörren!🤔😃
Nu sitter jag och tittar på filmen "Flight" med Denzel Washington, han är ju bara en så underbar skådespelare tycker jag. I denna filmen spelar han en pilot som just kraschat med ett plan och överlevt.

Ha en fortsatt trevlig kväll!🌛

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

H-lena
2014-10-05 22:05
#90

Fast jag gillar ju skolan! Det är bara jobbigt ibland. Föredrar att plugg framför att jobba helt klart! :) så i helgen har jag suttit med en inlämningsuppgift i fysik som handlade om en spindel som svingade sig fram och tillbaka i en tråd.. Tänk att de kan ta så många timmar att räkna ut att spindelns maximala vinkel är 90 graderna tråden, fast om man tänker logiskt kommer man fram til samma sak. För annars skulle den ju slå i taket! Hehe. Nu är det snart dags att sova. Trevlig kväll och ny vecka på er!


Annons:
Evelina!
2014-10-06 09:57
#91

Ska strax ut på dagens långpromenad - vädret är så trist och jag velar fram och tillbaka om det är vinterjacketajm eller om jag klarar mig med min softshell. Har ju busskort så jag kan åka buss om det blir övervidrigt att gå, men tanken är ju att jag ska röra på mig = inte ta bussen. Äsch, lika bra att dra på sig jackan och ge sig ut i tristvädret (regn ser det ut att bli med…).

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
2014-10-06 11:02
#92

#91 Håller med om vädret! Ser ut att bli regn här också. Inte så kul att gå ut i! Var så himla fint igår men idag, nää.. Samtidigt är det ju lite mysigt att komma hem efteråt. Jag gillar normalt sett sånt här lite småruggigt väder men i år har jag inte fått in den där mysiga höstkänslan riktigt.


Tarotstollan
2014-10-08 20:02
#93

Skulle ringt till tandläkaren idag men efter att stoppat i mig en stark värktablett somnade jag så gott så jag sov över tiden man kunde ringa.
Får göra ett nytt försök i morgon, jag klarar mig från värken med tabletter och det är ju skönt. Drar mig  för att ringa då jag inte har pengar till besök utan måste låna, det är ju inte så kul!😕
När jag sen äntligen vaknade så gick jag ut och köpte min TV-tidning, de rackarna hade höjt priset med 1 kr, så där stod jag som ett dumt fån när kassörskan sa "en krona till", så det var ju bara att stoppa i den kronan i apparaten! Sen såg jag att det stod 10 kr på tidningen, det hade de inte märkt i affären heller att tidningen gått upp i pris!😉
Det är väl inte så vanligt att folk bara köper en TV-tidning utan handlar lite mera!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-10-08 20:07
#94

Funderar på om jag ska anmäla mig till ett terränglopp den 18 oktober, 5 km (man kan ju gå) eller om jag ska avvakta. Vill så gärna komma igång med tävlandet igen!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-10-09 20:11
#95

Mulet och regn hela dagen. Kom i alla fall upp i tid och fick tag i en sköterska hos tandläkaren, skall dit i morgon 10.30.
Så nu får jag hoppas på att det inte är något extra krångel utan bara att dra ut den!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-10-10 20:40
#96

Ja, det tandläkarbesöket gick fort. Han knackade lite på 3 tänder, tog röntgenbild, konstaterade att det var inflammation längst upp vid roten på en tand. Tid på onsdag för utdragning. 310 kr, tack!😕

Nu har jag en annan sorts värk i halva käken, antagligen för att han knackade på tanden och dessutom kan jag inte bita ihop längre för att det är så svullet. Så det är bara att fortsätta knapra värktabletter och dessutom undrar jag om jag inte har fått feber?!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-10-10 20:53
#97

Men usch, ring 1177 låter som att du har en infektion? Jag är hos en kompis över helgen, hon har inte bara pudlar utan kinesiska nakenhundar också så jag har en sån i knät. Helt annorlunda känsla mot pudlar som jag är van vid :-)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tarotstollan
2014-10-10 21:20
#98

#97. De känns varma eller hur?

Tror inte det är någon idé att ringa eftersom jag skall dit på onsdag. Har man inga pengar så är det bara så här nuförtiden!
Dessutom, har jag stått ut med den här skarpa, ilskärande smärtan innan i 4 dagar så klarar jag nog denna bultande, dova smärtan också!
Jag är väl inte en svensk viking kvinna för inte!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-10-16 03:08
#99

Ja, då var jag av med en tand! Var inte det minsta nervös innan jag klev innanför dörrarna på motagningen men då slog det till ordentligt! Dessutom var de lite försenade, så jag fick vänta  15 min extra!🤢
Det var ju obehagligt men drar ju hellre ut än borrar och lagar!
Nåväl, allt gick bra och bedövningen kan jag inte klaga på men på hemvägen började smärtan komma tillbaka där tanden suttit även om bedövningen fortfarande funkade runt omkring!🤤
Så när jag kom hem så var det värktablett och i säng direkt, fast jag hade då så ont att det nog tog 2 timmar innan jag somnade ordentligt. Sov sen i 3 timmar och då var det dags att ringa runt till folk och tala om att jag "överlevde" behandlingen!
Så nu under kvällen  har jag suttit här och tittat runt på lite olika sidor som jag brukar, alltid hittar man något intressant att läsa eller fråga.
Var inne på en butiks sida och naturligtvis har höstnyheterna börjat att komma in och hittade inte mindre än 3 olika nya fina tarotlekar som jag genast ville ha!🤫 
Tyvärr har jag inte råd just nu och dessutom var det flera veckors väntetid på dem så det är ju ingen idé att beställa dem så fort jag ser att det går att beställa dem!
Dessutom beställde jag en lek i slutet av juli och det var visserligen en förhandsbeställning då men den har inte kommit än! Jag ringde och frågade dem i går men de visste inte när den skulle komma till USA och sen hit.
Skall strax krypa i säng med en värktablett, skall bara se färdigt på reprisen av "Kommissarie Morse".

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-10-17 15:38
#100

Äntligen fredag!🙂 Solsken, halvklart, lite blåst och + 12. Har tvättstugan just nu men hoppas att vädret håller sig till jag är klar, skall ut efteråt och handla lite mat inför helgen.

Sen blir det bara att ta det lugnt (som vanligt) i helgen, är extra trött eftersom jag sovit så dåligt i snart 2 veckor p. g. av tanduslingen!😉
Skall försöka städa lite och plocka undan sådant som inte behövs på ett tag nu. 8 dagar kvar av sommartiden, sen blir det normalt igen!
Hemskt tycker vissa, jag tycker det skall bli skönt!👍

Ha en trevlig helg!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-10-17 15:58
#101

Sitter i bilen på väg mot mitt älskade Hälsingland. Inte jag som kör naturligtvis, utan jag sitter snällt bredvid :)

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
2014-10-17 18:39
#102

Idag är jag trött. Har varit en lång vecka! Tenta på tisdag .. Känns sådär. Så det blir tentaplugg typ 24 timmar om dygnet denna helg. 😕 Hoppas att det går vägen dock!


Whippet
2014-10-17 18:42
#103

Har varit i skolan, sedan har jag varit med min valp som kom igår ❤️ han heter Elvis, också har jag varit med Lukas min 3 år gamla hund (såklart) 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Tarotstollan
2014-10-17 22:31
#104

#103. Grattis till Elvis, såg han i en annan tråd och han var jättesöt! Vad är han  för ras?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Whippet
2014-10-19 21:15
#105

#104 Oh tack! han är en Dvärgschnauzer! Fantastiska hundar enligt mig :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Tarotstollan
2014-10-25 20:19
#106

Haft en jobbig natt med huvudvärk på gränsen till migrän men med hjälp av piller och en relativt bra sömn är "skiten" borta nu! Ösregn och mulet hela dagen men ser fram emot att ställa tillbaka klockan i natt!
Ha en trevlig helg!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-10-25 20:23
#107

Jag hade också en jobbig natt, sträckte mig lite i ryggen igår, eller snarare övertänjde den, så den har bråkat med mig så jag knappt kunde sova. Men till slut så gick det. Under eftermiddagen åkte jag och valpen till en kompis, Aska lekte med hennes hund och jag blev klippt. En decimeter kortare hår känns skönt, det är mycket lättare och lockar sig bättre nu. Innan var det midjelångt 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-10-25 20:43
#108

#107. Nej, det är inte kul med en massa extra värk, det räcker så bra med det som man har i vanliga fall!
Midjelångt hår, va avis jag är!😮 Mitt är tunt och typiskt svenskt baby hår, kan aldrig spara det långt för det växer så sakta och blir slitet fort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-10-25 22:27
#109

Hehe, mitt hår är så tjockt att det räcker till minst en person till och det växer nästan 2 cm i månaden… Kan säga att det är varmt och tungt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-10-25 23:14
#110

#109. Förstår det men då kan du ju fixa en ljusblond peruk av det som du klipper bort och skicka till mig!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-10-25 23:49
#111

Ojdå, då måste det blekas hårt… jag är brunett… 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tarotstollan
2014-10-25 23:56
#112

Nja, jag kanske kan bli brunett, ett tag i alla fall?😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-10-26 00:00
#113

Prova? ☝️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Challa86
2014-10-26 00:40
#114

😃

challameow.wordpress.com 

Evelina!
2014-10-26 19:13
#115

Nyss varit ute och nattat kaninerna. Lite tidigt idag blev det, men ska till läkaren imorgon så blir tidigt ut till dem imorgon med. Är så trött och slut så längtar tills klockan blir så pass att jag får gå och lägga mig.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-10-28 14:14
#116

Fast i ambivalensens klor - ska jag åka in till stan eller ska jag inte? Orkar jag diska? Ska jag gå ut till kaninerna, vad ska jag göra där förresten? Ingenting är kul och om jag mot förmodan skulle tycka att något är roligt är det massa saker jag kommer på som hindrar det. Känner mig fången i mina egna tankar. Skulle vara skönt att bara göra och inte tänka så mycket…

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-10-28 16:15
#117

Idag gör jag ingenting mer än att vila mig, vaknade med feber och obehagskänsla i kroppen. Verkar inte som en förkylning, så det skulle inte förvåna mig om det är streptokocker på G… hoppas jag slipper för de gör mig ordentligt sjuk och jag måste ha antibiotika. Senast hade jag över 40 graders feber. Blä.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridelfina
2014-10-28 16:26
#118

Sitter på pendeln och är på hemväg. Har nyss fått en timmes massage! Har semester idag, men inte ledig utan har varit med dotter till sjuksköterska, tränat på gym, kollat på golv och lunchat ute med familjen innan jag åkte massagen. Ha en fortsatt fin tisdagkväll!

 
 

Annons:
H-lena
2014-10-28 21:43
#119

Jag känner mig något efter för jag insåg precis att garderob är Evelina! Eller? Har du bytt nick eller är jag bara knäpp nu? Hehe. #117 åh vad jobbigt! Stackare, du får försöka krya på dig!! Skickar lite positiv energi till dig. Annars gör ja inte mycket. Skriver lite lyssnar på musik. Tidigare idag när jag var på universitetet sprang jag på Christer Fuglesang! Gissa om jag blev starstruck! Tydligen har ha doktorerat på fysikum i Stockholm, det visste iaf inte jag men otroligt häftigt att stöta på honom. Han verkar supertrevligt dessutom!


Tarotstollan
2014-10-28 21:47
#120

Har varit en sådan där dag precis som Evelina skriver, kan inte bestämma mig för att göra någonting och det slutar med att inget blir gjort. Har antagligen legat fel på kuddarna i natt så jag är stel och axlarna värker som attan. Funderade på att gå ut i det fina soliga vädret men det blev inget med det heller. Var nere och kollade posten, ingenting, inte ens reklam!
En kul grej i alla fall, jag såg att Vattumannen hade skickat en av de tarotlekar jag beställt, den jag beställde senast. Kommer väl i morgon eller på torsdag, undrar när den kommer jag beställde för flera månader sedan?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-10-28 21:48
#121

#119 Haha, ja det är jag! Bytte namn då Evelina! känns mer seriöst än Garderob, nu när jag blivit Sajtvärd och allt.

Vad roligt att du sprang på Christer Fuglesang! Har också hört att han ska vara trevlig.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-10-29 09:01
#122

Idag är en sån där dag då jag känner mig rätt slö i huvudet - som vanligt ungefär. Har varit ute hos kaninerna en stund, nu väntar jag tills klockan ska bli tillräckligt mycket så jag kan åka in till stan då jag måste handla. Ska även passa på att köpa lite garn så jag kan sätta igång och virka min pläd som jag tänkt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Whippet
2014-10-29 10:58
#123

Vaknade precis, har precis gett djuren mat, och gosat med dom, snart ska man ut i regnet, med hundarna gå en promenad till agility banan, köra lite agility där efter man har gått i ungefär 40 minuter, sen börjar resan hemåt, sen ska jag nog städa rummet och garderoben, då jag har tänkt flytta in min hamster där :) efter det blir det bara att man slappar 🥵🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Amandla
2014-10-29 12:20
#124

#119 Tack! Jag mår bättre idag, har bara lite feberkänsla kvar men termometern skulle säkert inte visa annat än normaltemp. 

Jag ska handla lite blommor idag som jag ska sätta i en kruka/balja på framsidan, där står en vissen krysantemum nu och den ser inte rolig ut. Dålig feng shui minst sagt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Challa86
2014-10-29 15:33
#125

Nu sitter jag och surar över att min halloween kostym fortfarande inte kommit. Vann en på Tradera förra söndagen, betalade på måndagen, mailade snubben på onsdagen och fick svar att han var på affärsresa i tyskland men skulle skicka kläderna nästkommande dag (alltså torsdag kväll förra veckan). Det som är konstigt är att jag fått två paket som postades i lördags respektive måndags som också var Tradera auktioner, så min fråga är: var har kläderna tagit vägen? 
-irriterad till tusen- 😡
Hoppas ni andra har en bättre dag än mig.

challameow.wordpress.com 

Annons:
Evelina!
2014-10-29 16:33
#126

Åh gud i himlen så tråkigt jag har. Samtidigt är jag snuskigt initiativlös, så har svårt att komma igång med något. Skulle kunna städa, men det är för jobbigt, diska likaså. Väntar dessutom på ett mejl som AAAAALDRIG verkar komma. Suck!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

H-lena
2014-10-29 17:03
#127

#121 Ja men vad bra, då har vi rett ut det! Haha. Ja han verkar supergullig! 🙂

Nu sitter jag och ska gå och äta middag. Har vart och köpt pumpa som ska skäras imorgon. Annars försökte jag plugga lite men har ingen motivation alls…


Tarotstollan
2014-10-29 22:13
#128

I dag har jag i alla fall gjort lite mer än i går! Jag har ringt både till Vattumannen och till Livsenergi för att fråga lite om leveransdatum på de orakel och tarotlekar jag beställt. Alltså, ibland blir jag extra trött på dem😕😡, att saker kan bli försenade det förstår jag men varför kan de inte försöka att få fram ett preliminärt datum  när det man beställt förhoppningsvis skall komma?!
Det enda svar man får är "det vet jag inte", "det kan jag inte svara på", "tyvärr det har jag ingen aning om" mm.
När jag jobbade fick vi alltid preliminärt besked när varor skulle bli levererade, blev det försenat fick vi alltid besked om nästa leveranstid.
En sak har jag i alla fall fått besked om och det är att Livsenergi beställer inte hem något innan sista beställningsdagen gått ut, i alla fall när det gäller sådant från "The English corner". Så det hjälper inte att beställa snabbt man får ändå vänta tills dagen efter sista svarsdag är innan de skickar sin beställning!😕
Efter detta tråkiga besked var jag ute med kompisarna på en långsam långpromenad lite överallt i staden. Bl. a. var vi inne på Stengården och hämtade nya gratisnumret av Free!
På hemvägen gick vi in på Elfsborgs arena och tittade lite på minnesplatsen över Klas Ingesson som de satt upp, det var väldigt mycket ljus uppsatt av människor som ville hedra och sörja honom, även en massa halsdukar låg på marken och hängde mellan ljusen och det fanns också en kondoleansbok framme.
Har nyss kommit hem och det var rejält kallt ute nu i kväll + 3,6. Så nu sitter jag och värmer mig med te.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2014-10-29 22:18
#129

#128 Ååååh. Jag älskar stengården. Visserligen har jag aldrig varit där utan har handlat via deras webshop ett antal gånger. De är iaf nice! 
Tråkigt att livsenergi inte lägger någon beställning förrän sista svarsdagen är. Det kallar jag dålig service.

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2014-10-29 23:29
#130

Ja, på det viset kan i alla fall inte jag beställa  allt det jag vill, eftersom det bakas ihop med flera tidningar efter varandra. Vilket gör att det blir jättedyrt när man skall betala allt på en gång.
Vilket i sin tur leder till att det blir besvärligt då det inte går att vänta med beställningar med sådant från "English corner" om jag verkligen vill ha något i en tidning, för skulle jag vilja beställa senare från tidigare nummer då har de inga extra på lager!
Urdumt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-10-31 15:28
#131

Mulet och nu på e m har det börjat att regna igen. Har den tråkiga tvättstugan igen och får motionera mer än vad jag känner för.😕
I dag kom i alla fall tarotleken och det var ju bra, skriver mer om den i en annan tråd sen.
Har kommit överens med en kompis att  träffas senare och gå och kolla på lite prylar och annat när jag är klar.
En av mina grannar har också i dag hängt ut ett jättefint fågelbordshus och en massa talgbollar i granen utanför vår ytterdörr och snett utan för mitt vardagsrumsfönster, så nu kan jag njuta av fåglar som hoppar runt i granen och flyger fram och tillbaka. Fast mest njuter nog katterna eller kanske de mest är frustrerade  av att sitta och titta på "stekarna" utanför fönstren!😉
Ha en trevlig helg!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-10-31 21:00
#132

Här regnar det också, det är precis under nollan så det lär bli halt inatt. Tur att jag inte ska ut och köra 😉Ont i ryggen har jag, långt ner i ländryggen är det rejält irriterade muskler som är svullna och trycker på ischiasnerven. Inte gott alls kan jag lova. Har svårt när jag ska ställa mig upp, får ta det väldigt försiktigt. Jag skulle verkligen behöva gå till kiropraktorn, för jag vet att det beror på en låsning. Det förvärras av rörelse i allmänhet och av pudelbadande/fönande/klippande i synnerhet, och jag har snyggat till tre små pudlar idag. Det blir bättre av vila och jag vet att det känns ännu bättre imorgon bitti, helt tvärtemot "vanligt" ryggont.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
fridelfina
2014-11-01 21:14
#133

Har varit på shoppingrunda med dotter och make idag och så var dotter och jag senare på svärmors grav och tände ljus. Fint när alla ljus lyser på kyrkogården!

Nu ska jag snart hoppa i säng, har som vanligt tvättstugan i morgonbitti.

Krya på "ryggskottet" Amandla, har så där jag med och vet att det är skönt att komma iväg till kiropraktorn!

 
 

Amandla
2014-11-01 21:32
#134

Tack fridelfina! Ryggen känns ganska så okej idag, jag är lite stel bara. Just nu äter jag godis, känner att det räcker med litegrann bara. Förr kunde jag äta mängder. Ska sätta på ett avsnitt av X-files, är inne på sista säsongen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-11-01 22:33
#135

Usch för ryggvärk Amandla, det påverkar ju hela kroppen och man kan ju knappt göra någonting. Skönt att det känns bättre i dag!

Här har varit mulet och duggregn hela dagen. Fast jag har inte gjort mycket bara sovit, löst veckans Ica Sudoku och lagat lite mat och nu sitter jag här framför båda burkarna. Har också hängt ut min lykta på balkongen och tänt ett värmeljus där i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-11-02 19:26
#136

Har precis kommit hem från affären där jag lämnade in Sudokut, köpte kattsand, fågelfröer och lite annat som inte är så kul att släpa hem men som är tvunget att ha hemma ändå!
Skall fixa till mig lite mat innan tv-programmen börjar på allvar. Skall bland annat se Maria Lang  långfilmen "Kung liljekonvalje av dungen", älskar hennes böcker och första filmen som gick förra veckan var bra så då är nog den i kväll bra också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2014-11-03 16:26
#137

Har jobbat och är nu på väg till kvällens yoga! Efterlängtad då höstlovsuppehållet gett mig ryggont!

 
 

H-lena
2014-11-03 18:20
#138

Jag sitter med en jobbig uppgift som jag inte kan lösa.. Hoppas på lite hjälp från pluggakuten! Annars har jag blivit ombedd att ta kontakt med en anhörig till en person, vilket blir intressant. Har aldrig gjort det tidigare! Så vi får se om jag känner av eller får fram någonting.


Tarotstollan
2014-11-03 18:41
#139

#138. Låter spännande H-lena.

Här har regnet vräkt ner hela natten och en stor del av dagen, fast det var värre under natten. Sovit dåligt och när jag sen äntligen somnade ordentligt hade jag konstiga upprepande drömmar.
När jag sen äntligen kom upp, så bestämde jag mig för att städa badrummet men blev avbruten av telefonen och sen hamnade jag här framför datan. Skall väl skriva och läsa här en stund och sen fixa lite mat, titta på tv och naturligtvis städa färdigt mellan varven.
Det duggar fortfarande och just nu har vi + 10,6.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2014-11-04 23:35
#140

Äntligen!👍 Efter att hållit på i snart 5 timmar med min dator och komma in igen, så äntligen! Hade satt på den och höll på och skriva och då poppade det återigen upp en ruta om uppdatering till 8,1.
Jag brukar i vanliga fall bara ta bort den men nu såg den annorlunda ut och troligtvis så klickade jag fel och den började uppdatera och när allt var klart så kom jag inte in igen! Så då var jag tvungen att installera mitt nya modem, som jag inte ville röra innan någon kom och hjälpte mig med installationerna på datan och vad hände då, naturligtvis…….😡
Jo, jag var tvungen att försöka installera rätt siffror och kombination på datan och det funkade inte mest p. g. av att jag inte förstod vad orden betyder men till slut så fixade jag det!🙂 
Fast priset är hyperventilation, ilska, genom svett och huvudvärk!😡
Dessutom så finns bara skrivbordsalternativet kvar för mig att skriva på och jag vet inte riktigt hur det funkar men det får jag väl försöka att lära mig allt eftersom jag numera inte har något annat val!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-11-05 09:46
#141

Bra att du redde ut det Stollan, men jag är inte avundsjuk på att behöva krångla med tekniken… sånt undviker jag in i det längsta men så är jag så lyckligt lottad att min äldste son är väldigt duktig på allt som har med datorer att göra.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-11-05 20:34
#142

Ja, frågan är väl om jag lyckades fullt ut, för jag fick installera det igen för att komma in nu. Jag har ju tyvär ingen att fråga utan får ringa till ComHem annars och där vet man ju aldrig vem man får tag i, ibland har jag fått tag i rena stolpskotten som inte kan något om datorer bara tv osv men ibland har jag fått tag i underbara människor som kan lotsa en igenom jordbävning och ishalka😉, senast var det en underbar norrlänning! Synd bara att jag inte har direktnummer till honom utan jag får ta den som svarar först!😕

Har sovit länge i dag, jag är helt slut och dessutom verkar det som jag dragit på mig en förkylning till råga på allt annat stressigt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Whippet
2014-11-06 16:18
#143

Har varit i skolan, hållt på och skrattat ihjäl mig hela dagen (som vanligt) av minsta lilla skit 😂 Nu sitter jag här, precis varit med djuren och snart ska jag på Tennis, sen ska jag slappa resten av dagen, vila ut mig, och imorgon på kvällen ska jag på bio med min bästis! ❤️

I'm out Vilar huvudet i handen

Tarotstollan
2014-11-06 18:14
#144

Det har varit en jobbig dag idag för inte nog med att jag har dragit på mig en förkylning så var jag dessutom tvungen att gå ut och handla lite kattmat och glödlampor. När jag sen var i affären så kom den killen fram till mig som jag hade köpt den kattfröken av jag fick avliva förra året och börja prata. Jag var ju tvungen att berätta att hon inte fanns kvar och det var skitjobbigt, han förstod ju för han hade fått göra samma sak också med två ganska unga katter förra året. Så vi pratade en stund om sorgen och bekymmren man har med döda och sjuka katter. Han jobbar  mycket med att plocka in och rädda oönskade utslängda katter och har jobbat med det i många år! Som han sa: att lyckas man hitta ett bra hem till en katt så står det 15 andra i kö som behöver komma in och tyvärr är det så över allt. Han avlivar inga katter såvida inte de är så dåliga att ett fortsatt liv bara blir i plåga.

En glad grej var att när jag sen kom hem och tittade i brevfacket så hade Vattumannens nya katalog kommit, fast den var inte lika tjock som de varit de senaste åren, 16 sidor mindre än förra årets.
Som vanligt fanns det mycket smått och gott som jag vill köpa, fast de flesta tarotlekarna och orakellekarna  som var med har jag ju redan lagt in bilder på tidigare här och dessa lägger jag ju inte in igen men de nya kommer länkar på så fort jag kollat upp att de inte redan finns.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-11-06 21:11
#145

Ska snart sova, haft en överjävlig dag med läkarbesök och oviss framtid som följd. Känner mig otroligt nere. Måste sova på saken.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-11-08 21:28
#146

Tro det eller ej men jag vaknade ordentligt nu strax innan 20.00! Fördelen med att vara sjuk och ha feber är att jag sover väldigt bra!👍 
Självklart har jag varit uppe under dagen och gett djuren mat och släppt ut fåglarna så de får flyga fritt medan jag sover.
Jag ser att jag stavar som en kratta så det är tur att det finns rättstavning på datorn.
Skall försöka hålla mig vaken i några timmar nu, måste ju få något i magen och titta lite på tvn och läsa  vad för roligt ni har att dela med er av. Misstänker också att nattsömnen kan bli något störd om jag inte håller mig vaken lite nu också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2014-11-10 21:01
#147

Sovit länge idag också. Fick min bok "En förnimmelse av Det Okända" av Jörgen Gustafsson. Det skall bli intressant att läsa den när jag orkar, tyvärr som vanligt så fick jag inte orakelleken som jag beställde samtidigt. Jag står nu i kö och väntar på 2-3 lekar som jag beställt genom Livsenergi och jag tycker det är 😈att man skall behöva vänta i flera veckor extra på dessa!
Nu skall jag se på " En natt på slottet"!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-11-13 20:47
#148

Har varit ute en stund i dag också, tillsammans med min förkylda kompis. Var och köpte både skölj- och tvättmedel, skall "roa" mig kungligt i morgon!😕
Innan jag gick ut så ringde jag till Vattumannen och frågade om de hört något om min lek som jag väntade på men de hade inte hört något nytt. Dessutom frågade jag om en annan lek som jag tittat på länge men tyvärr det var sant som det stod i uppgifterna om den, det går inte längre att beställa den!😕
Så jag valde någon annan istället!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-11-13 20:52
#149

Jag har hjälpt en kompis att rensa i garderoben idag, när jag gick därifrån hade jag med mig två skräppåsar med säkert ett kilo (!!) gamla plastpåsar… hon har dille på att lägga allt i små plastpåsar, och så var det lite trasiga kläder förstås men inte så mycket. Sen var det två knökfulla papperskassar med kläder som ska lämnas av på Gengåvan eller Myrorna, men det tar jag med nästa gång jag varit där. Hon sa att det kändes som att hon tappat flera kilo på kuppen 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-11-14 13:00
#150

Sovit dåligt i natt men det spelar ingen roll, var tvungen att gå upp och gå till tvättstugan. Ute är det mulet och regnet skvätter lite grand. Inget roligt i posten heller, bara räkningar.
Denna helgen måste jag försöka att komma igång med lite av förberedelserna för advent och julstädningen, det är massor som skall plockas undan och slängas. Har dessvärre ingen större ork eller lust heller eftersom jag fortfarande är förkyld och dålig.
Hoppas att ni har en bättre helg framför er!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-11-14 13:01
#151

Dubbel post.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-11-23 20:13
#152

Åter en mulen dag med duggregn och nu mot kvällen övergick det i mera stadigt regn + 5,9 och stark vind.
Byltade på mig och gick ut en kort promenad för att lämna in Sudokut, passade på och träffa en av kompisarna som också var ute.  Tyvärr var vinden så kall så vi fick skynda oss hem.
Nu sitter jag och tittar på "Bones" och sen blir det Maria Lang filmen "Farliga drömmar". Skall ev. senare fortsätta plocka och sortera papper, vilket jag har massor av, lite överallt! Måste rensa i skiten nu innan jag kan börja julstäda på allvar!😎

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-11-23 20:55
#153

Har just ätit en sen söndagsmiddag, och väntar på att kladdkakan ska svalna så vi kan moffa lite 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
fridelfina
2014-11-24 19:16
#154

Har precis yinyogat och är på väg hem med pendeln. Är nöjd och revitaliserad! Försöker vara i nuet så mycket jag kan bland alla tunga och jobbiga tankar. Börjar väl iofs landa, men lite besvärligt är kvar att hantera.

 
 

Tarotstollan
2014-11-24 21:28
#155

Precis en månad kvar till julafton!❤️
Gör ni något speciellt just i dag eller är det som vanligt?

Själv håller jag på att plocka med sakerna i lägenheten, det är inte klokt vad mycket papper och tidningar som jag har liggandes som antingen skall sorteras eller kastas.
Just nu har jag "matrast" och tittar på "En natt på slottet"!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-11-24 22:06
#156

Idag är jag sjuk, har legat hela dagen i soffan och hostat och kraxat 😕


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-11-24 23:13
#157

😮Säg inte att jag smittat dig genom datorn?😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-11-25 10:52
#158

Man kunde tro det! 😮😉Jag mår bättre idag, ska ta itu med diskmaskinen senare. Grabbarna gör då inte många knop om jag inte beordrar dem. Jo den äldste lagar mat, och det är jag glad för (även om vi brukar turas om, fast det var min dag igår).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-11-25 12:24
#159

Har precis hoppat lite kanin - gick så sjukt bra! Blev lite piggare av det med, så orkade till och med släpa ut alla kaniner till deras hagar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-11-25 14:38
#160

Sovit dåligt igen. Det är konstigt, så fort jag vet att jag måste upp och göra någonting och ställt klockan så sover jag alltid extra dåligt!
Hade försökt i går att logga in på bibban för omlån men det gick inte, det var något som krånglade med pinkoden. Sen i dag så fixade det sig men då hade jag missat två böcker som var försenade, så jag fick ringa dem i alla fall. Snälla som de är, så fixade hon så jag kunde låna om dem igen och slapp böterna. Skönt att det fixade sig!
Här är dimmigt och bara + 2,7, tyvärr måste jag ut, hade hellre stannat inne och tagit mig ett varmt bad! Måste bara först gå upp på vinden och hämta ner mina vinterskor, det är nog dags för det nu!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
JodineFritzl
2014-11-28 10:54
#161

Äter ananas och dricker oatlys chokladdryck (har nyss vaknat då jag sovet otroligt dåligt just nu) och tittar på dokumentärer på Youtube

Amandla
2014-11-28 11:08
#162

Gör just ingenting än, har  varit ute med hundarna och ätit frukost. Ska ta tag i adventspyntande och städning sen fast först ska jag se på lite film 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-11-28 16:25
#163

Här är det tvättdag. 😕Har börjat att ta mattorna i dag, jobbigt att bära dem upp och ner och inte är det bättre av att jag knappt kan andas p g av förkylningen!
Är så trött på den nu, då kroppen tar så mycket stryk av att ha en infektion så länge, det mesta sitter i bihålorna och nere i lungorna men jag är inte täppt utan andas bra genom näsan! Får ta och testa lite nässpray senare och se om det släpper, hostan är nästan borta nu efter att intagit hostmedicin  3 ggr om dagen i snart 3 veckor!
Har ju en del planer denna helgen som att putsa fönster och hänga upp adventsstjärnorna, får se hur mycket jag orkar. Känner mest för att ta ett låååångt varmt bad och sen krypa ner i sängen och gå i ide fram till jul!🤪
Undrar om det skulle komma några små tomtar och städa då åt mig medan jag sover?🤔
Vi har haft sol i dag i några timmar, alltid kul då det lyser upp!☀️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-11-28 16:31
#164

Nyss inkommen från stallet där jag städat kaninernas burar. Har en ordentlig huvudvärk som blev bättre när jag var därute, men så fort jag kom in igen började jag må dåligt. Vill inte lägga mig ner då det då känns som att jag ska kräkas, men orkar samtidigt inte vara uppe och må dåligt. Blir nog att jag går ut i kaninstallet igen och pysslar litegrann, men med vad? Nu är det ju rent och snyggt hos mina småttingar och det är för mörkt för att kunna hoppa/gå ut i sele med någon av dem. Hm…

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-11-28 16:42
#165

Usch då Evelina, lägg dig och vila.

Stollan, jag tänker strunta i att tvätta fönstren nu 😮😉det är ändå så mörkt så det syns inte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-11-28 17:09
#166

#165 Tog en kopp kaffe nu, huvudvärken lindrades lite efter det. Hoppas på att den berodde på kaffeabstinens, min huvudvärk. Tack för omtanken annars ❤️

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-11-28 17:17
#167

Så kan det vara, får inte jag min första kaffemugg på dagen så får jag huvudvärk efter några timmar. Ändå är inte jag den värsta kaffemostern, dricker 2-3 muggar per dag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Evelina!
2014-11-28 17:25
#168

#167 Ja, jag brukar dricka två koppar kaffe på morgonen och det brukar räcka lagom. Och det drack jag imorse med. Men nu köpte jag ett annat kaffemärke, kanske det innehåller mindre mängd koffein eller något? Fast jag har fortfarande förbaskat ont i huvudet, så det kanske inte bara beror på kaffet. Ska nog testa lite smärtstillande och se om det blir bättre. Man vill ju kunna se Idol ikväll!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-11-28 17:48
#169

#165. Bra idé men tyvärr syns det så tydligt om man inte putsat fönstren och tänder stjärnan. Har sett andra göra det och det är ingen vacker syn att se!😉 Får ta det lite lugnt bara!

#166. Det är inte fredags huvudvärk du fått? Det är sådan typisk huvudvärk man får när veckans stress är över och man skall koppla av, då kommer den och förstör hela helgen om man har otur. Om kroppen är van att vara spänd och stressad så reagerar den på avkoppling på det viset ibland, tyvärr!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-11-28 20:12
#170

#169 Eftersom jag är sjukskriven har jag inget sånt måndag-fredag-tänk, men det är mycket möjligt att jag känner någon slags spänningshuvudvärk, för idag har varit en dag med mycket anspänningar. Lyckligtvis är värken betydligt mildare nu, kanske beroende på de smärtstillande tabletterna jag tog tidigare.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-11-28 21:29
#171

Skönt att du mår bättre, hoppas att det släppt helt till i morgon !

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-11-28 21:49
#172

#171 Tack snälla du, det hoppas jag också :)

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

JodineFritzl
2014-11-29 18:54
#173

Äter chips och leker med två av mina chinchillor.

Evelina!
2014-11-29 19:11
#174

Har idag hoppat kanin, lämnat av pappa på tågstationen, hämtat upp min pojkvän på densamma och sedan varit och handlat. Nyss varit ute till mina gosegrisar kaninerna och gjort kväll där. Blev tidigt då jag är så himla trött ikväll. Men huvudvärksfri är jag i alla fall.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Amandla
2014-11-29 19:43
#175

Jag grejar av och till här, plockar bort saker som stått framme länge och byter ut mot lite julsaker. Inte så mycket ännu, jag tar fram allteftersom det närmar sig jul. Hade tänkt baka lussekatter idag men det får bli imorgon istället.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridelfina
2014-11-29 20:00
#176

Har städat lite och varit på vår tomt en stund i dagsljuset, ätit god soppmiddag och lördagsgott. Nu lyssnar jag på maken som städar ugnen och så ska dottern baka lussebullar. Ska väl få upp adventsljusstakarna också, så får det vara nog med advent i vårt hus för denna helg! ☝️ Till nästa kan jag ju få ned jullådan så det kommer upp nåt mer.

 
 

Tarotstollan
2014-12-03 00:28
#177

Fortfarande förkyld och väldigt seg i kroppen, inte många knop gjorda här inte. Plockar lite här och där men har inte hittat orken till att börja med den riktiga julstädningen. Har i alla fall putsat ett fönster och fått upp stjärnan där.
Satt i går natt och letade runt på sidor om tarot precis som jag brukar göra och kom in på Vattumannens sida, där hade de haft en stor rea på massor av böcker och lite annat men bara under måndagen som naturligtvis redan var förbi. Jag bläddrade igenom sidorna och hittade faktiskt en enda tarotlek som de sålde billigare.
Jag chansade och tryckte till på köpa och tänk, det gick igenom! Den skall t o m redan vara på väg hem till mig!🙂
Lägger in bilder sen när den landat!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-12-03 12:55
#178

Jag är också förkyld, eller snarare lider av efterverkningarna. Har astma som blivit betydligt värre den senaste veckan, i förrgår fick jag åka till vårdcentralen för att andas in luftförsvidgande medicin, det var en ljuvlig känsla efteråt att få ordentligt med syre! Imorgon ska jag till min allergi- och astmaspecialist så får han bestämma om jag behöver någon ytterligare medicin, jag tar redan tre olika.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-12-03 13:33
#179

Nyss hemkommen från dagens äventyr, har hunnit med att äta en sen lunch (västerbottenpaj med dill - MUMS!) och ska nu lägga mig ner och vila en stund. Funderade ett tag på att gå ut och hoppa kanin, men orken och lusten tryter.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-12-07 23:40
#180

Var faktiskt på Lucia kröning i går eftermiddag. Jag och min kompis var nere och tittade och lyssnade på dem. Tyvärr var det väl inte mycket att hänga i julgranen så att säga! Jag gillar inte när de ändrar musiken och framförandet av gamla klassiska julsånger, jag vill ha det gamla traditionella vanliga!🤓
De stod och sjöng och jag kände igen orden men inte melodin, så jag frågade min kompis vilken sång det var och hon lyssnade ett tag och sa sen, "jag vet inte men jag känner igen orden"! Precis som jag, så jag lyssnade lite till och sen kom jag på vad det var för en sång: "Bethlehems stjärna" eller "Gläns över sjö och strand" som den också kallas för! Snacka om ridå!😟
Köpte några lotter också men varken skinka. julklapp eller minsta korv!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-12-08 16:15
#181

Stollan, det finns flera äldre versioner av den sången, jag föredrar helt klart den vanligaste.

Jag är bara trött, trött och åter trött… så jag vilar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Evelina!
2014-12-08 16:34
#182

Sitter hemma hos syrran och väntar på middag. Kollar stammen på olika kaniner och kollar filmer på Youtube (också på olika kaniner).

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-12-08 17:30
#183

#181. Det låter inget vidare Amandla, finns det ingen hjälp du kan få?

Själv fortsätter jag att plocka här på bord och bänkar, inte kul men det är ett nödvändigt ont. Måste snart gå upp på vinden och plocka ner elljusstakarna så de får torka till innan de skall upp i fönstren, även en stor tomte och julgranen skall ju ner.
Vädret är fortfarande mulet och regnigt men inte lika intensivt som det var i går. Var inne på datavädret nyss och kollade, det ser inget vidare ut fram igenom, mulet och regn fram till den 17:onde December med någon enstaka solglimt. Ingen snö i sikte för denna staden i alla fall!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-12-08 17:48
#184

Tack Stollan, just nu är det astman som bråkar. Jag var till min specialist förra veckan och fick lite nya mediciner och de har hjälpt bra. Jag har ingen hög toleransnivå mot olika slags problem och besvär, och blir sjukt trött av minsta lilla utöver det normala. Det ger sig så småningom, rätt vad det är så får jag små ryck då jag är pigg och får lite uträttat.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-12-08 18:34
#185

#184. Det låter som jag också, har heller ingen hög toleransnivå och blir fort trött för minsta lilla. Jättekul nu när jag måste städa, mitt uppe i förkylningen! Allting är bara jättejobbigt och jag har ingen lust att göra något!😕 Det är bara😈 att vara sjuk och dålig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-12-08 19:04
#186

Det är blä, helt klart 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-12-10 18:51
#187

Det snöade här i natt och sen blev det regn på det men faktiskt ligger det vitt kvar på gräsmattorna även om det inte täcker gräset helt, det är ca 2 cm bara. Antagligen ligger det inte kvar så länge men kul så länge det varar.
Jag har gått här och plockat en stund men nu behövde jag en vilopaus och då passar jag på att skriva lite här.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-12-13 18:30
#188

Har ni firat Lucia idag?
Inte jag, har tillbringat mesta av dagen i bingen! Tänkte att om jag vilar och sover extra länge så kanske min förkylning blir bättre men det verkar inte så. Måste kanske gå ut i morgon i alla fall och köpa mer näsdukar, det räckte inte med de 300 jag köpte sist!😉 
Usch, jag är så trött på den här förkylningen, så jag har lust att hugga av mig näsan!😡

Ha en fortsatt trevlig Lucia!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tarotstollan
2014-12-15 19:05
#189

Har varit på läkarstationen idag med min hemska förkylning och värk i örat och käken.  Det var inte bihåleinflammation som jag trodde, utan hon säger att värken och de svullna lymfkörtlarna kommer från en infekterad tand! Jag vet inte vad jag skall tro om det men hon var snäll  i alla fall och skrev ut penicillin till mig som skall verka inom många områden.
Hoppas verkligen inte att det är en infekterad tand till, det var ju inte längesedan jag var och drog ut en trasig! Usch och fy!😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-12-15 19:35
#190

Nej men fy, vad ont det måste göra!! Krya på  dig, måtte det läka fort 🤗


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-12-15 20:30
#191

#190. Tack! Jag är just nu så trött och irriterad på allt vad förkylningar och värk heter, så jag har lust att strunta i allt som har med julstädning att göra! Hoppas bara att penicillinet verkar snabbt så jag får orken tillbaka.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-12-21 18:30
#192

Ja, här fortsätter jag med mitt plockande det går inte så fort och mycket kommer tyvärr att vara ogjort till jul. Jag hinner t.ex. inte baka bröd och det skulle heller inte falla mig in att greja med mat nu när jag är så förkyld.
Har varit ute idag med glas och metall till våran lilla återvinningscentral som vi har  precis utanför huset. Tyvärr är det fler än jag som städar till jul och det var precis överfullt, så alla kartonger, tidningar och plast får jag lagra här inne i lägenheten tills de kommer och tömmer eller också får jag släpa med mig det när jag skall handla. Problemet är att det är så mycket att jag har ingen möjlighet att få med mig allt när jag går. Ja, plasten får jag ta med mig antingen jag vill eller inte för vi har inget kärl för det här ute!
Det har regnat hela dagen och tempen ligger på 2,2 just nu, undrar om vi kommer att få någon snö till jul eller ej?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-12-21 18:53
#193

Här snöar det för fullt! 😃Och jag badar och klipper små pudelpuddingar på löpande band, dels för att jag vill ha dem fina till jul och dels för att min astma bråkar såpass fortfarande så jag vill vara på den säkra sidan (så att de inte är lortiga och förvärrar den alltså).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fridelfina
2014-12-22 11:35
#194

Ligger i soffan och vilar, har yogat en timme på morgonkvisten efter att jag var på kyrkogården och satte ett ljus i minneslunden för en saknad "syster" på årets mörkaste dag.

 
 

Tarotstollan
2014-12-27 04:28
#195

Natten till i dag var temperaturen nere på - 11,9. Det var lite kallt!😉
Just nu ligger den på - 0,4 och det snöar rejält här, det täcker gräsmattorna med råge, så ca. 5 cm hittills.
Kul, det blev vinter till slut!🥶🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2014-12-27 09:37
#196

Här är det -15 ungefär, det har snöat några cm under natten. Valparna blev rätt förvånade över snön, de stoppade upp några sekunder och sen var det fullt race igen 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-12-27 10:47
#197

Har fått en släng av vinterkräksjukan, inte alls trevligt och jag som skulle göra massa grejer ute hos kaninerna idag.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

fridelfina
2014-12-27 12:29
#198

Krya på dig Evelina, magsjuka är not najs!

 
 

Amandla
2014-12-27 16:46
#199

Krya på dig Evelina! 🤗


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-12-27 17:21
#200

#198 #199 Tack snälla ni! Lyckligtvis mår jag nu bättre, har inte mått dåligt sedan kl 12 typ, så vi hoppas på en morgondag ute i kaninstallet istället.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-12-27 17:27
#201

Skönt! Magsjuka är nog det vidrigaste som finns…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-12-29 21:01
#202

När  jag vaknade sent om sider i dag så frös jag så fruktansvärt så jag tappade upp ett varmt bad och kröp ner och njöt.🙂
Samtidigt så passade jag på att läsa i min Jolanda den tredjes tarotbok, jag hade precis börjat att läsa om Svärd 3:an som i Jolanda leken är en bild på en stor svart honspindel som gråter som jag såg något skymta i ögonvrån. När jag tittar upp så kommer en stor pappa långben spindel dansande ner för badrumskaklet och försöker ta sig snett över väggen som är ganska så våt av mitt skvättande!
När jag tittar närmare så ser jag att den bara har 7 ben och det förklarar varför den har lite svårt att ta sig framåt men det går sakta men säkert och till slut har den landat på några flaskor som står på badkarskanten och sen försvannan den ner under badkaret. Medan den höll på och kämpade så tänkte jag till den " att ta det lugnt jag skall inte skada dig, det är för kallt ute så du får hitta något ställe under badkaret och övervintra på"! Hoppas att den klarar sig!
När jag badat färdigt fick jag se att det 8:nde benet låg på kanten på motsatt sida där den krupit, undrar om den flög över mig och badkaret när jag låg där eller hur det hamnat där?!
Det kan ju inte vara slumpen att jag läser om en spindel och samtidigt kommer det en stor och hälsar på, jag tolkade det hela som att livet haltar upp och ner och det går inte fort men det går framåt, ha tålamod så går det framåt. Inte den vanliga tolkningen för det kortet men vi vet ju alla att korten kan få  olika tolkningar som ändrar sig för varje gång det kommer fram!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Evelina!
2014-12-29 21:07
#203

#202 Vilket sammanträffande! Men jag tycker synd om den halta spindeln, även fast jag inte är någon spindelvän av rang.

Jag myser i soffan. Har hämtat mig från min vinterkräksjuka (undantaget magen som är lite i olag fortfarande) och sitter just nu med pojkvännen och kollar på Inkognito på fyran. Spännande film!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Evelina!
2014-12-31 18:24
#204

Har precis återupptäckt tarotkorten efter månader där de bara legat i sin låda! Känns underbart roligt att få sätta igång med läggandet igen. Även fast jag inte fick något jättefint flow (inte som i slutet när jag höll på) idag när jag lade kort för fem olika personer, så var det så himla roligt att göra igen. Och man får reda på så mycket. Har nyss lagt en nyårsstjärna för mig själv i all enkelhet och det var nog bland det nyttigaste jag gjort på länge!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

fridelfina
2015-01-01 11:51
#205

Har precis läst din läggning och stort tack för den! Du är bra!

 
 

Tarotstollan
2015-01-01 20:46
#206

Då har vi alltså landat i 2015 och det började med huvudvärk, antagligen för att jag åt en massa salt mat och en massa godis i går! Tog en tablett och drack mycket vatten och sov några timmar extra, så nu mår jag bra igen, i alla fall från huvudvärken. Förkylningen håller sig fortfarande kvar, "firar" 9 veckor nu!😉
Här har smällt lite idag också men skulle tro att de flesta är rätt så möra efter gårdagens festande och skjutande! Det har regnat fint hela dagen och den mesta av snön och de snögubbar som barnen gjort här ute är borta.
Jag har också bytt tarotlek att arbeta med nu efter 2 år. Det är nu "Wheel of the year tarot" som gäller detta året!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2015-01-01 21:57
#207

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: