Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1517 ggr
Evelina!
2014-09-08 15:32

Lättolkad pocket-lek?

Då jag tycker att tarotlekar i normalstorlek är svåra att blanda söker jag nu med ljus och lykta efter en vacker och lättanvänd minilek, förslagsvis någon utav dessa (http://www.tarothuset.com/tarotkortmini). Kan ju säga att jag har Fairy-leken (http://www.tarothuset.com/fairy-tarotmini) därifrån men gillar den inte då de ersatt de traditionella symbolerna stavar, bägare osv. med t ex hjärtan och ekollon. Har ni förslag på en lättolkad lek i den storlek jag är ute efter vore jag hemskt tacksam. Har en Rider-Waite i mini-format, men sedan jag köpte Cosmic-leken har jag börjat ogilla Rider-Waites tråkiga bilder. Så optimalt vore alltså typ Cosmic-leken i pocketformat, men det finns ju inte, så vad ligger nära till hands? Leken måste kunna köpas ny från nätet då jag inte vill befatta mig med begagnade lekar eftersom jag inte vet vilka energier de bär på.

Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Amandla
2014-09-08 20:50
#1

Jag gillar lekar som är lätta i färgerna och lite romantiska, så jag skulle valt Harmonious. Men det är jag det 😉Annars finns min "standardlek" Hanson Roberts som mini på Vattumannen! Den är uppbyggd på Rider Waite men lite tydligare och mer arbetad.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-09-09 02:00
#2

Av de som finns avbildade där på den sidan, hade jag personligen valt White Cats, New Vision eller Harmonious i den ordningen.

Alla har "rätt" namn på sina kort och är klara och vackra i sina färger. Det enda jag kan se som lite negativt är att Harmonious som är en otroligt vacker lek kan vara lite svår att se detaljer på. Det är väldigt mycket blommor och blad och på vissa kort så försvinner nästan bilden in i grönskan men jag älskar min lek!
Ja, Hanson-Roberts leken är också en jättebra och vacker lek! Dessutom är den ju mindre i sin originalstorlek ca 6 X 10 cm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-09-09 10:47
#3

Nu har jag beställt Hanson Roberts-leken. Bildgooglade den och den såg ju vacker ut, så det blir nog bra det här!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Amandla
2014-09-09 18:24
#4

Kul! :-)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-09-09 20:54
#5

#3. Bra val, jag tror inte du blir besviken! Den är jättefin.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2014-09-11 20:38
#6

Hansson Robertson är jättefin! Hade en ett tag men den ville vidare. Jag har en minilek som mest blir liggande är…. Är sådär äckligt kär i mina Fey & Renaissancelekar. Och orakelleken även om de korten är allt annat än små och smidiga att blanda…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Evelina!
2014-09-17 11:06
#7

Måste säga att jag blev sååå besviken på min Hanson-Roberts-lek! Inte på utseendet eller storleken, men rent kvalitetsmässigt är den ju en katastrof! Har blandat korten för två läggningar och korten har redan börjat trasa sig! Inte roligt alls! Särskilt inte eftersom det här är den första lek som har gått sönder i mina händer. Usch! Så är fortfarande på jakt efter en bra mini-lek och nu vågar jag inte köra på nåt annat än typ en Lo Scarabeo-lek (se länk i första inlägget). Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-09-17 23:11
#8

Nej, vad tråkigt!😕
Jag köpte min Hanson-Roberts för några månader sen och jag har visserligen inte blandat min lek men jag har problem med att korten fastnar i varandra. Det kan ju vara för att jag inte använt den så mycket mer än bläddrat fram och tillbaka med korten.

Frågan är ju om det finns något annat tryckeri som har gjort Hanson-Roberts leken än US-Games och att den i så fall skulle vara av bättre kvalitet?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-09-18 20:31
#9

Min Hanson Roberts-lek har hållit bra, den har jag använt väldigt mycket.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2014-09-18 20:44
#10

Min Connolly Mini tycker jag är jättefin…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2014-09-18 22:34
#11

Ja, Connolly leken är jättefin, visste inte att den fanns som mini lek!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Evelina!
2014-09-19 09:51
#12

#10 Hittar inte den leken någonstans, dessutom verkar det vara US Games som gett ut åtminstone den stora leken och då är det samma kvalitetsfrågeställning som när det kommer till Hanson-Roberts-leken.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Magi-cat
2014-09-19 10:04
#13

Synd! Jag kommer inte ihåg var jag köpte den…Den är många år nu och den lek jag använt absolut mest och den håller än, inga kvalitetsproblem.

Otur med din Hanson-Roberts!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Evelina!
2014-09-19 10:06
#14

#13 Ja, jättesynd är det! Jag får helt enkelt hushålla med min Cosmic-lek som är min favorit, trots sin storlek.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Tarotstollan
2014-09-19 21:37
#15

#10.  Har du kollat dessa Lo Scarabeo lekar, antar att det kanske är det samma du redan lagt in länk till innan.
http://www.llewellyn.com/browse_category.php?product_category_id=234

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2014-09-19 22:08
#16

Blev lite sugen på Pagan minin… Nån som har synpunkter på den leken (stor eller liten då)?

 
 

[sanna70]
2014-09-24 22:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Min favorit 'r Cosmic Tarot. Väldigt fina och talande bilder

Evelina!
2014-09-25 10:40
#18

#17 Min favorit också, MEN finns INTE i miniformat. Och det är det jag är ute efter.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Upp till toppen
Annons: