Annons:
Etiketterboktipstidningarövrig-media
Läst 2127 ggr
Tarotstollan
2014-08-17 03:07

Vad läser ni just nu?

Ja, vad läser ni för bra böcker just nu? Behöver inte vara böcker som har med denna sajtens ämne att göra, utan allt är av intresse!

Just nu läser jag inget speciellt, hoppar lite hit och dit mellan böcker jag redan läst. De flesta handlar om Tarot, andliga saker, katter eller djur i allmänhet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2014-08-17 09:11
#1

Jag läser Trummornas dån-serien av Diana Gabaldon, fast det går trögt. Första gången jag läste den så gick det på några veckor, nu  har jag hållit på i ett par månader och är inte ens igenom andra boken. Har svårt att koncentrera mig, såååå tröttsamt… 🤦‍♂️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Evelina!
2014-08-17 15:15
#2

Fyra Anna Jansson (Maria Wern)-böcker fick jag hem igår som jag ska börja läsa inom kort!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

fridelfina
2014-08-18 11:23
#3

Compassion Focused Therapy av Paul Gilbert läser jag. :-)

 
 

Tarotstollan
2014-08-18 22:22
#4

#1. Läste just nu i en bokklubbstidning att den sista boken i serien skall visst komma ut nu i vinter!👍
Om de menade på engelska eller svenska vet jag inte!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2014-08-20 11:03
#5

Jag har massor med böcker som väntar på mig.. Men just nu är jag inne i en inte läsa alls period.,.

Tarotstollan
2014-11-29 18:26
#6

Läser just nu i Jörgen Gustafssons biografi "En förnimmelse av Det Okända".
Tycker den är bra då jag får en liten annan bild av honom dels som vanlig människa och dels hur han är när han jobbar som medium.
Dessutom berättar han om det som de visat på tv och hur han upplevde dessa inspelningar och hur det påverkade/påverkar honom och hans familj. 
Han berättar bl.a. om de programmen som spelades in i Japan som var så ledsamma och tragiska.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Challa86
2014-11-29 21:49
#7

Just nu läser jag 50 Shades of Grey. Påbörjade kapittel 10 idag och egentligen hade jag velat läsa ut boken redan dagen jag fick den, meeeen min son behöver mig och jag har tyvärr ett liv, så jag får nöja mig med nåt kapitel i veckan i nuläget. 😕

challameow.wordpress.com 

Torparmor
2014-12-01 22:13
#8

Min örtagård av Annemarta Borgen


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Amandla
2014-12-01 22:15
#9

Jag fick ett gäng Lantlivtidningar häromdagen, så de håller jag på att titta igenom 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2015-05-08 21:17
#10

Puttar lite på denna tråden.
I dag fick jag hem 2 böcker, den ena heter "En dörr på glänt - berättelser från dödens tröskel" av Patricia Pearson.

Den andra heter " Mytologi - Gudar, Hjältar, Myter" . Det är en samling från hela jordklotet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Torparmor
2015-05-30 09:39
#11

Så här mitt i vårbruksstarten blir det bara fackböcker. Just nu "Åkerogräsen och dess bekämpande" av Pehr Bolin. Boken är tryckt 1926 och föreskriver inte kemiska bekämpningsmedel. Den har bra bilder av ogräsen både under och över jord.  Men Christoffer Carlssons "Den osynlige mannen från Salem" väntar i bokhyllan


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

vinden är min mor
2015-05-30 10:57
#12

Oj jag är en riktig bokmal! Lånar kassvis från biblioteket. Tyvär har jag plöjt igenom alla andliga, humoristiska och filosofiska böckerna. Läser just nu den andra systern boleyn av philippa gregory. Den utspelar sig på 1500 hundra talet i engelska hovet. När jag frågade biblioteks chefen om jag kunde låna böcker från andra bibliotek i trakten för att jag läst alla här blev hon jätte sur och utbrast: det kan jag väl aldrig tro?vi har ju över2000 böcker. Kom med så ska jag visa alla historiska och andliga böcker. Det visade sig faktiskt att jag redan läst dem så nu hjälper de mig att beställa från andra bibliotek.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Amandla
2015-05-30 14:21
#13

Heja vinden!😃 Sådär höll jag på förr men klarar oftast inte att koncentrera mig nog för att läsa böcker (vet inte riktigt varför), så jag plöjer filmer och tv-serier istället.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tarotstollan
2015-05-30 16:11
#14

#12. Vad kul det är när man kan överbevisa sura människor!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2016-03-11 02:37
#15

Puttar på denna tråden igen, då den inte är så lång och många bra tips finns för eventuellt nya läsare!

Själv har jag precis börjat i en bok som heter "Hon som ser" av Eva Wiklund. Boken handlar om den kända sierskan/mediet Anna-Lena Vikström. Den kan väl kallas för biografi också, har inte läst så mycket i den än men den är bra!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: