Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 766 ggr
Tarotstollan
2014-08-06 05:42

Föra över traditionen?

Ni som har barn eller andra yngre släktingar som är intresserade av Tarot, har ni lärt dem grunderna i Tarot eller planerar ni att göra det om och när de är tillräckligt gamla?
Om det är era barnbarn, vad säger deras föräldrar i så fall om det?
Har era föräldrar eller andra släktingar lärt er?

Själv har jag inga barn och ännu ingen mer än en kompis som är lite intresserad av hur korten fungerar. Jag tror däremot inte att hon kommer att börja studera eller lägga Tarot, i alla fall inte i en nära framtid som det ser ut nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Sol69]
2014-08-06 11:06
#1

Mina barn är inte intresserade av det. Men om någon är intresserad skulle jag visa  mina kort och säg att de ska titta på lekarna och känna efter vilken lek som de känner är lockande,, och sen försöka tolka korten på känslan. För det är det jag har lärt mig och jag är ju helt emot att tolka efter en bok i och med att det är den som skriv bokens uppfattning om vad kortet betyder och inte min egen 🙂

Aleya
2014-08-06 14:19
#2

Jag vill lära mig. Men har ingen som kan visa. :(

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Sol69]
2014-08-06 14:29
#3

Börja med att titta på lekar på nätet och hitta en du gillar.. Sen beställer du den och tolkar efter den känslan du får.. Det är nästan som att tolka ett kort på en person. I alla fall som jag upplever det 🙂

Aleya
2014-08-06 15:46
#4

#3 en lek finns. Men har inte testat ännu. Så får göra det. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Sol69]
2014-08-06 16:19
#5

Du får testa på mig om du vill Aleya,, Skicka pm i så fall 🙂

Challa86
2014-08-08 09:01
#6

Min son tycker det är jätteintressant med mina tarotlekar och går mer än gärna och snor någon som han kollar igenom och berättar vad han ser på bilderna. Jag tänker inte tvinga honom att lära sig Tarot när han väl börjar förstå vad det är för något, men om han skulle fortsätta ha intresset när han blir äldre och vill att jag ska lära honom ser jag inga problem i det. 
Hela min släkt är superkristna och pockar på att "du öppnar upp för djävulen när du har tarotkort", "det där kommer INTE från Gud", "du vet inte vad det är för andemakter du har att göra med" osv. De vet ju som sagt inte vad de pratar om och jag tycker det är tråkigt att jag inte har någon jag kan bolla ideer och tankar med vad gäller korten, så om min son skulle välja samma väg som mig hade jag bara sett det som positivt. 
🙂

challameow.wordpress.com 

Annons:
Upp till toppen
Annons: