Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 768 ggr
Tarotstollan
7/30/14, 6:39 AM

Loppmarknads fynd.

Har ni någon gång varit på någon loppmarknad och hittat några tarot- eller orakellekar där?
Om ni skulle hitta några, hur slitna och smutsiga får de vara för att ni skall fundera på om ni vill köpa dem eller ej?
Skulle ni tycka att det vore obehagligt att köpa någon lek där ni inte vet var den kommer ifrån?

Jag har letat på ett antikvariat någon gång efter lekar men han hade aldrig fått in några där.
Jag har inte varit på någon loppmarknad på många år men tittar efter dem det gör jag när jag får chansen.
För min del så måste de vara i väldigt fin kondition för att jag skall köpa dem, absolut inte smutsiga och böjda. Fast som vanligt skall jag inte säga aldrig, man kan ju aldrig veta vad man kan springa på!
Ja, självklart skulle jag tycka det vore obehagligt men vill jag ha den, så hade jag ju varit tvungen att köpa den. Förhoppningsvis är den i så bra skick att jag skulle kunna tvätta av den med en fuktig trasa eller så.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
H-lena
7/30/14, 9:31 AM
#1

Jag skulle nog tycka det var lite spännande med en gammal lek, men jag skulle nog kolla upp några reningsritualer så jag inte tar hem en massa dålig energi. När det gäller skick så gör det inget om korten är lite "rustika", haha. Men såklart så vill jag inte att de ska vara böjda, för smutsiga eller för trasiga.


Amandla
7/30/14, 1:41 PM
#2

Jodå, jag hittade en knappt använd Thoth tarotlek med tillhörande bok för 75 kr förra sommaren. Köpte den förstås men när jag kom hem så upptäckte jag att det fattades ett kort! Så tänk på att räkna korten INNAN ni köper!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
7/30/14, 10:32 PM
#3

Ja, det var ju tråkigt Amandla, men bara boken hade nog kostat mer att köpa så du tjänade ju på det ändå. Köpte du någon ny lek sen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
7/30/14, 10:36 PM
#4

Hade redan boken 😛men leken hade jag slängt! Den var så totalt inpyrd med gamla urjobbiga energier från tiden när jag köpte den, använde den väldigt mycket så den var både sliten och ful, dessutom spillde jag en gång ett glas vatten över den. 

Ja ja, jag tänker ibland att jag ska sälja boken. Ifall någon behöver den så har jag alltså "Tarot Själens spegel" av Gerd Ziegler, 152 sidor, bygger på Thoth Tarot men kan användas till andra lekar (står så på baksidan). Den är jättebra, jag har lärt mig massor. Den ställer frågor som man kan ställa till sig själv för varje kort, och har också affirmationer till alla kort.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
7/30/14, 11:38 PM
#5

#4. Ja, det låter ju inte som en lek som man vill ha kvar.

Har den boken också, kanske borde ta och titta i den! Trodde den bara var för Thoth leken och den begriper jag mig inte på! Ännu, kanske jag borde tillägga!😎

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
7/31/14, 1:06 PM
#6

Thoth var min första lek, den rekommenderas inte till Nybörjare och det visste jag, men jag föll för den ändå. Vissa av bilderna är så vackra! Den är väldigt meditativ.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tarotstollan
8/1/14, 3:12 AM
#7

Ja, den har vackra mönster och färger men jag får inte ut något av den eftersom jag inte ser vad bilderna förställer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
8/4/14, 10:08 AM
#8

Om jag mot förmodan skulle springa på en fin lek skulle jag köpa den och ta hem den och rena den. För om den fanns där så¨tror jag att det är menat att jag skulle hitta den

Upp till toppen
Annons: