Annons:
Etikettdrömmar
Läst 3928 ggr
Anngerd
2014-07-20 18:46

Drömt samma dröm i många år

Hej!
Jag har drömt under många år om min första lägenhet som jag trivdes väldigt bra i. Jag drömmer att jag ska flytta tillbaka dit och jag börjar flytta saker. Men flytten blir aldrig färdig eftersom jag ångrar mig och vill både flytta till första lägenheten och bo kvar där jag bor nu. Där någonstans brukar jag vakna. Drömmer denna dröm några gånger om året och som sagt jag har drömt den drömmen under massor av år. Någon som kan förklara för mig varför?

Annons:
Tarotstollan
2014-07-20 19:17
#1

Din dröm påminner om nästan likadan dröm jag också har emellanåt men hos mig är det inte bara två olika lägenheter utan flera och dessutom i olika länder,  både lägenheter och länder där jag aldrig varit!

Jag tror att det kan vara att man söker sig tillbaka till ett ställe där man kände sig trygg och visste vad som fanns runt omkring en och vad som förväntades av en.
Kanske att man innerst inne inte känner sig redo för några förändringar, att man flyr från de problem som uppstått i den nya bostaden.
Sen tänker man att jag kan nog  fixa det problemet men å andra sidan kan det ju vara bra att ha den där tillflyktsplatsen ändå, i fall att jag vill gömma mig igen!

Hemmet symboliserar ju oss själva, så olika lägenheter speglar ju olika sidor hos oss själva. Det kan ju också vara något i det förflutna som vi båda två behöver bearbeta.

Hoppas att du kan få flera förslag på vad din dröm symboliserar,  för som sagt jag kan bara gissa.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anngerd
2014-07-28 17:28
#2

Jag tackar för ditt svar det är alltid intressant att få andras infallsvinklar.

Upp till toppen
Annons: