Annons:
Etiketttolkningar
Läst 471 ggr
Tarotstollan
6/3/14, 5:02 AM

Tolka ihop.

Jag testade något nytt med en av mina kompisar när det gäller att tolka korten. Hon hade flera frågor hon ville ha svar på och idén kom bara flygande så jag sa att "vi tolkar korten ihop"!👍
Hon blandade korten och drog ett, sa vad det betydde för henne och jag tolkade kortet som jag tyckte osv. Hon lade in kortet i leken igen och drog 1 till osv.
Sen frågade hon hur många hon skulle dra och jag sa "att hon kan dra så många hon vill. I den mest kända stjärnan Keltiska Korset är det 10 stycken."
"Då drar jag 10 stycken" sa hon och gjorde det, efter att hon och jag tolkat alla korten en och en, letade hon reda på alla 10 korten och lade upp alla korten framför sig. Hon tittade noga på alla korten i tur och ordning och upprepade hur hon tolkade dem och sen tittade hon på mig och sa: "Inte visste jag att det var så lätt att tolka och få svar" och sken som solen i Karlstad!😉
Alla korten stämde så bra med det hon ville veta så det var kusligt men hon är väldigt medial själv så det hjälpte nog till!

Jag skulle ju aldrig göra "denna läggningen" med någon som jag inte kände och litade på men det var så kul att se hur en total novis klarade det så lätt med bara lite tolkningsfrågor från mig som hjälp!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Challa86
6/3/14, 9:28 AM
#1

Min väninna som introducerade Tarot för mig gjorde precis samma sak. Jag fick själv tolka korten och efteråt gav hon sin tolkning. 
Någonting som alltid varit förbjudet och okristligt blev plötsligt ett ofarligt hjälpmedel till att finna svar inom sig själv. 🙂

challameow.wordpress.com 

Amandla
6/3/14, 11:21 AM
#2

Precis så lärde jag mig att använda korten från början, rent intuitivt. Sen har jag lärt mig kortens betydelser undan för undan och numera mixar jag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
6/3/14, 6:22 PM
#3

Kul att ni också gjort så!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
6/14/14, 8:45 AM
#4

Men så spännande! Ja jag förstår att du inte skulle gjort den här läggningen med vem som helst. Känner likadant.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: