Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2065 ggr
Tarotstollan
5/4/14, 3:14 AM

D. Virtue. Gnäll, sura äpplen...

eller kalla det vad ni vill! 😉

Detta är den 2:ra tarotleken som Doreen Virtue gjort och den släpptes i höstas.
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/archangel-power/
Visst är den fin och den är troligtvis mer lättarbetad och lättolkad än den första hon gjorde, då denna har klarare och enklare bilder och inte är så otydlig och rörig som den första var.

I den första leken hade hon avbildat sig själv i ett kort och det kan man ju tolka som både kul, ovanligt och ok men nu i denna leken har jag hittat henne på 3 kort (än så länge), det kanske finns fler!
I länken kan ni se henne på "The Moon"!

Är detta fortfarande kul eller börjar hon få storhetsvansinne?
Är det bara pengarna som hon tjänar på alla dessa orakel- och nu tarotlekar som drar eller är hon verkligen seriös i sitt arbete?!

Jag tycker personligen inte det är kul att se hennes ansikte dyka upp i var och varannan stjärna jag lägger. Det kan räcka med ett kort i varje lek, om hon nu måste köra det som sin grej att hon alltid skall vara med i varje lek!

Fattas bara att hon skall börja avbilda sig i varje orakellek också! 
Eller har hon kanske redan gjort det och jag inte sett det?🤔

Detta är kanske bara ett "problem" för oss som samlar, letar fakta och undrar allmänt om lekarna osv.
Börjar förstå nu varför de på Aeclectic skrattar och driver hårt med henne och hennes lekar!
                                         ***

Å andra sidan, det är vackra lekar och bilderna talar ju till oss, både de som är vana orakel/tarot tolkare och oss mer ovana!
Så hur det än är och hur jag än tänker så är jag förtjust i vackra bilder på änglar, enhörningar, delfiner, regnbågar, rosa himmel, blommande ängar och vatten i alla former osv.

Så vad gnäller jag för?😉😃

Det blir nog så att jag ändå kommer att köpa de andra lekarna som kommer så småningom ifrån henne!🤫
                                          ***

För de som är intresserade så släpptes den senaste tarotleken "Angels of Abundance Tarot" den 1 Maj och nästa lek släpps ca 18 Juli, 2014 och heter "Guardian Angel Tarot"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Evelina!
5/4/14, 7:28 AM
#1

Jag håller med dig. Känns på sätt och vis lite olustigt, samtidigt som jag är dödsförtjust i Doreen Virtues lekar, att de är lättolkade och vackra. Hm… Det här blir svårt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

SpiritualLight
5/4/14, 5:52 PM
#2

Ett MYSTERIUM!

Varför använder hon sig av sitt eget anlete i tarotleken?

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

[NeferNefer]
5/4/14, 6:30 PM
#3

Det har jag inte ens tänkt på, och det har inte besvärat mig. Kanske jag kommer att notera det nu när jag har läst det här, vi får se.

Skogshumblan
5/5/14, 5:15 PM
#4

Jag håller med ta mfl. Låter liiite störande. En gång är lite kul men sen….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[NeferNefer]
5/5/14, 5:33 PM
#5

Haha, nu kom jag på varför jag inte har lagt märke till det. Jag har ju inte ens en tarotlek av henne! Jag har alla möjliga Oracle Cards av henne, men ingen tarotlek. Silly me … :-)

Upp till toppen
Annons: