Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 2587 ggr
Challa86
2014-04-23 22:22

Stenar och sånt

Jag känner att jag vill skaffa några stenar/kristaller och har kollat endel på -håll andan nu.. Tradera 🤐 
Min fråga är egentligen, vad är det för skillnad mellan råa och trumlade/slipade stenar/kristaller rent energimässigt? 
Måste man skaffa en sten för 150spänn för att kunna känna någon slags energi eller hur funkar det? 
Jag har ingen erfarenhet när det gäller detta, så ni får jättegärna rätta mig eller förklara hur det funkar. 
Jag älskar rosa och känner ett stort drag till rosenkvarts, så det har jag tänkt införskaffa mig. Ametist är också otroligt lockande, så ja.. dela gärna med er av era erfarenheter/tips om var man kan hitta bra saker för inte alltför dyra pengar.

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
2014-04-23 22:58
#1

Av vad jag förstått av andra som känner energier så kan du lika gärna få samma energier av en liten 1 cm stor sten som en bumling på 3 kg.
Du får helt enkelt känna dig för!
Har en kompis som nästan bara köper citrinkluster men emellanåt så köper hon trumlade citriner.
Det är vad hon känner för stunden att stenen ger henne, har hon förklarat för mig!

Själv känner jag ingenting från stenar heller, jag köper dem för att jag tycker att de är fina.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-04-24 11:24
#2

Jag föredrar trumlade stenar eftersom jag ofta har ett par stycken i fickan, och då är de mycket skönare att känna på än de som är råa. Jag har mängder med stenar (många köpta på tradera!) men bara ett par få är råa. Det är alltid känslan som bestämmer vilken sten jag köper, och på grund av min magra kassa blir det för det mesta småsmå stenar. Storleken spelar ingen roll, du vet 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Challa86
2014-04-24 21:05
#3

Tack för era svar. 
Jag tycker nog rå-stenar är charmigare än trumlade, men jag kan mycket väl förstå att de som blivit bearbetade nog känns mysigare att känna på jämfört med en sträv och "missformad" sten. 

Har kikat runt lite på olika sidor och blev förvånad över priset på just en grej. Vad tror ni skillnaden är på dessa två? 

ett
två

challameow.wordpress.com 

Amandla
2014-04-24 21:12
#4

Mycket bra fråga… har ingen aning. Ibland är det kvalitén (fast det står inget om det på någon av dem) och ibland tar folk betalt bara för att de kan.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-04-24 21:32
#5

Antagligen kan priset variera p.g. av så många olika saker som: hur stor mängd de måste köpa in, hur hög hyra lokalerna har, hur stor ungefär kundkretsen är, varifrån de köper in sina varor mm

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vander-sten
2014-04-25 00:35
#6

Om det mest är känslan eller för att man gillar fina stenar så kan ju faktiskt en hittad ögonsten vara minst lika värdefull som dem man kan köpa för pengar. Då kanske stränder i sommar är ett hett tips.

Varför inte en liten personlig sten, naturligt formad? 🙂

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: