Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 672 ggr
Tarotstollan
4/14/14, 12:47 AM

Påsken på väg.

Ja, det är väl ingen som missat att Påsken är på gång. För många är det en extra lång ledighet och det kan väl behövas att få vara lite ledig och koppla av med det som man själv vill!
Så vad har ni för planer under ledigheten? Firar ni eller tar ni det allmänt lugnt?

Själv blir det i det stora som vanligt. Jag firar inte påsken och eftersom jag nyss äntligen fått in alla julsakerna så har jag ingen lust att dra fram påskpyntet nu. Har nog inte pyntat till påsk på över 15 år om inte mer.
Det var ingen höjdare med påskris och katter, alla vaserna var välta och hade vatten och pynt över bord, golv och i möbler!😃 Det blev bättre när de blev vuxna men som sagt orkar inte dra fram pyntet nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
4/14/14, 12:54 PM
#1

Har inga större planer, vi ska väl äta mat hos mina föräldrar på påskafton, det är allt. På påskdagen ska jag träffa pudelägande vänner, vi ska lägga spår åt hundarna och jag ser fram emot det. Vädret ska bli riktigt bra och då är det härligt att vara i skogen! Jag ska göra matsäck och se till att mysa ordentligt.

Påskpynt, nja litegrann… Ids inte ta in något björkris utan har satt fjädrar i buketter i små söta vaser istället, och så har jag en liten samling med fina ägg i olika storlekar och utseenden. Plåt med tryck, marmor, metall, porslin osv. En stor vacker vit keramiktupp och en vit ägghöna i glas har jag också.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
4/15/14, 7:09 PM
#2

Blir en lov vecka med barnen. Ska pynta lite men vi är inte familjen pynttokig direkt….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Challa86
4/16/14, 3:31 PM
#3

Bah, påsk. 
Jag förstår mig inte på högtider. Jag träffar den superkristna släkten och hör om alla vänners stupfulla bravader via facebook. Totalt meningslöst imo. 
Ge mig halloween istället. Godis i massor, tända ljus och ett varmt bubbelbad varje dag för att hålla kylan borta. Spöken, gastar, häxor och demoner i alla möjliga färger och former. Det är mys i min värld. Nu vet jag ju självklart att det inte är det Halloween handlar om, men ändå. 🙂

challameow.wordpress.com 

Vander-sten
4/16/14, 4:29 PM
#4

Vet inte om det blir nått särskilt Påskfirande i år.

Påskhelgen kan ju va rolig & fira om det är lite ruggit men det är ju så skönt väder i år 😃 

Tror krisen i Ukraina och Ryssland stjäl mycket uppmärksamhet, blir lustigt bara man tänker på detta med skärtorsdag egentligen 😜

Verkar bli härligt vårväder istället, solen värmer gott ☀️

Trädgårdslandet lockar, så blir glädja sig med de lilla som går.

Sett små citronfjärilar som flugit omkring idag, härlig känsla & se.

Fortsätter det såhär så är det snart försommar🙂

Man får satsa på solbränna istället 😎

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Upp till toppen
Annons: