Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2006 ggr
Tarotstollan
4/11/14, 6:21 AM

Pratglad?

När ni sitter ensamma med era kort och inte direkt skall lägga någon stjärna, kommer ni på er själva med att prata med korten?

Jodå, jag har suttit och frågat, tjatat och även muttrat med och på mina kort. Inte så att jag direkt frågat dem för att få svar utan mer så där allmänt dumt:

Jaha, var du tvungen att dyka upp igen!
Vad hade du på golvet att göra?
Varför ligger du upp och ner, alla de andra korten ligger rätt!
Varför kommer du aldrig upp?
Har du fastnat eller, det är 7:nde gången jag ser din nuna nu i denna månaden osv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
4/11/14, 6:37 AM
#1

Haha så härlig relation ni verkar ha! Riktigt sådan konversation har jag inte haft, jag har däremot pratat med de guider jag tror är med i processen. Korten däremot ser jag inte som "pratbara". Men jag ska prova! Min feylek verkar ju bra att börja med.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Vander-sten
4/11/14, 1:44 PM
#2

Tror det är ganska vanligt att många sitter och resonerar med sig själva. Ett sätt att tänka högt och komma fram till nya idéer och insikter.

Det är ju heller inte alltid man kan prata om precis allting med folk i sin närmsta omgivning, så ett naturligt alternativ för få kunna få leva ut sina inre behov om möjligheten inte finns på annat sätt.

Sen mår säkert alla bra utav också att man lyssnar lite på den där väckarklockan som distraherar en ibland när man är mitt uppe i nått.

Förstår nollan älskar & hålla på med korten, låter passionerat 🌺

Tycker själv det är avkopplande att prata med sig själv om man är sådär ensam med en kopp kaffe ibland men inte mer än så. Inte mer än när man ställer in sig på en fråga och korten ska på bordet.

Då är det möjligt man kanske pratar med hela kortleken 😃

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

SpiritualLight
4/29/14, 2:49 PM
#3

Hehe, där satte du fingret på något Tarotstollan 😃

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

Nicollan
4/29/14, 5:27 PM
#4

Vad gulligt😊

Tror jag kommer få en bättre och mer pratsam relation vartefter, vi håller på att lära känna varandra korten och jag 🙂
Just nu är det enda jag säger "tack" efter jag lagt korten! känns bra på nåt vis.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Upp till toppen
Annons: