Annons:
Etikettkanalisering
Läst 4123 ggr
onetwotree
2014-04-09 19:52

Kan man förstöra sitt "öde"?

Jag har tänkt mycket på det här under en längre tid och, det skrämmer mig så otroligt.

Om man går till ett medium som berättar diverse saker som kommer att hända dig i framtiden, "jobbet du inte får missa, din stora kärlek som finns runt om dig i nuet" 

Jag undrar, hur påverkas ödet/framtiden utav denhär informationen man får? 

Om man skulle ha valt "höger" egentligen, men efter att ha fått höra framtiden av ett medium väljer man istället "vänster" och fuckar upp ödet? 

Kanske suddig förklaring men.. Förstår någon hur jag menar?

Annons:
ÖdetsGång
2014-04-09 20:00
#1

Fast om det är så som du skriver ovan, så var ju det ödet att du skulle få höra av ett medium och därför så tillhörde det ju redan den förutskrivda historien….

Tarotstollan
2014-04-09 20:49
#2

Jag tror att om något är bestämt att man skall få det eller träffa någon, så sker det även om det kanske blir en massa kringelikrokar och tar lång tid innan man hittar rätt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2014-04-09 21:20
#3

Förstöra är lite väl starkt. Men varje dag ändrar vi förutsättningarna för våra liv. Ibland stort och ibland smått. Jag tror att det som är menat sker, ibland på annat sätt än ursprungligen tänkt, men inte nödvändigtvis sämre lösning för det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Vander-sten
2014-04-10 18:27
#4

Yttre influenser är inte samma sak som vägledning.

Och vägledning är ju vad man söker ifall man besöker någon eller tar hjälp på annat sätt. Om man förlitar sig så starkt på vad som sägs, vilket jag förmodar är ganska vanligt förekommande. Då skulle jag vilja säga att man lever lika farligt som ifall man förlitar sig till utomstående okända vid andra mer vardagliga tillfällen, irl eller på nätet.

Javisst kan man förstöra resten av sitt liv genom använda droger, dricka sig berusad eller begå korkade handlingar tillsammans med kompisar.

I bägge fallen så glömmer man ofta det allra viktigaste genom man utsätts för yttre påverkan och det är att lyssna på sig själv och vad man själv känner är de mest rätta.

Ödet verkar visserligen framifrån om det nu finns ett öde men om så vore så är nog ett medium inte särskilt kapabelt till klara förändra någons framtidsutsikter bara sådär. Livet består utav fler omkringliggande faktorer än vad ett medium skulle kunna räkna upp. Hur det lyckas står nog då hellre i jämförelse med hur högt vi tillåter dem sitta på den förgyllda piedestalen.

Ser man Upp väldigt mycket till någon så lyssnar man också mer i allmänhet. Grejen är ju att aldrig sluta lyssna på sig själv och aldrig sluta tro på sig själv och sin egen konsekventa handlingskraft.

Antingen kan man sitta och vänta på någonting ska hända eller så skapar man sig ett liv att leva här och nu….

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

H-lena
2014-07-18 20:35
#5

Jag tror att i det stora hela finns det en del huvudgrejer i ditt öde som kommer hända vare sig du vet om det eller inte, eller om du vill att det ska hända eller inte. Det kommer hända oavsett vilket väg du väljer, du kommer hamna där efter ett tag ändå. Sen de mindre sakerna kan du styra över själv mer. Som jag fick höra att jag skulle träffa någon och bli kär och det skulle gå fort och vara underbart och hej och hå nu i höstas. Jag trodde för det första inte ens på det. Två veckor senare träffade jag honom, Oavsett om jag hade pratat med spådamen eller inte innan så hade jag fortfarande varit attraherad av honom. Hade jag vågat börja prata med honom? Det vet jag inte. Men man kan nog säga att jag blev kär. Dock styrde jag över det själv eftersom jag valde att inte utveckla det (just då!). Men hon sa ju aldrig att vi skulle få ett förhållande ordagrant. Sen vet jag inte om det kommer bli något längre fram. Jag styr nog över det själv. Min tanke är att när jag pratar med en spådam eller liknande så känner de troligen av mina vägledare som framför meddelanden som spådamen i sin tur berättar för mig. Och våra vägledare har inte alltid 100% rätt i det de säger. De berättar det vi behöver veta just då. Sen att det kanske inte alltid uppfylls precis som de säger är en annan sak. För framtiden ändras. Så våra liv är inte skrivna i sten det tror jag inte. Man har en stor påverkar på det själv som individ, men huvuddragen finns nog redan. Vissa människor är vi menade att träffa, vissa händelser är menade att vi ska uppleva. Allt som händer tror jag händer av en anledning, oavsett vad det är så lär man sig ju alltid något, eller hur? Det hänger nog ihop alltihopa på något sätt även fast vi nog är för "små" för att se den stora bilden. :) Så oroa dig inte! Allt kommer lösa sig i slutändan på det sätt som är rätt för dig enligt din livsväg.


onetwotree
2014-12-01 00:02
#6

Tack så mycket för allas bra svar!

Annons:
Gaula
2014-12-03 14:48
#7

Jag blev också spådd att hitta kärlek.. Det skulle ske någon gång i slutet av sommaren, början av hösten… och så plötsligt en dag blev jag kontaktad av en kvinna som var "nyfiken" på mig.. och en massa lustiga sammanträffanden i våra liv gjorde att vi trodde vi var gjorda för varandra.. lade orden i munnen på varandra o.s.v… i två veckor… Sedan blev hon rädd.. (hon har haft det ganska tufft).. backade under för att ytterligare två veckor senare göra slut…

Under vår svåra period kontaktade jag spådamen igen och frågade vad hon trodde och hon bekräftade att det var den här tjejen hon sett, att våra energier var så lika.. och så kändes det ju medan det fungerade… när hon drog sig undan menade spåtanten att hon i själva verket längtade efter mig.. och bara en timme senare tog tjejen kontakt med mig! Spådamen såg bilder om hur vi kramades i snön.. hittade ett boende på våren… Men sedan backade hon ännu mer och gjorde helt enkelt slut.. Nu lär hon ha en ny karl..

Ja vad ska man säga? I det här fallet fäste jag nog alltför stor tilltro till spådomen, ville så gärna att det skulle bli rätt.

Upp till toppen
Annons: