Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 409 ggr
Vander-sten
2014-04-05 10:44

Lördag 5 April

Trevlig helg till Er allihop!

Idag är det en såndär riktig skön vårdag, solen skiner och fåglarna sjunger. Så~fint^^så~ fint^^så~fint^^så~fint^^..säger pippin.

Någon som känner igen den lilla fågeln?

Jag vet iaf varför…han är lika 🤦‍♂️ som jag, idag kommer jag att tillverka eget snus.

För första gången, så önska mig lycka till 😃

Var försiktiga med elden, det tar sig snabbt i gammalt torrt gräs. Gran-ris, några hinkar med vatten och vattna, fall i fall.

🌺

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Annons:
Tarotstollan
2014-04-05 21:13
#1

Här har det varit igen mulet hela dagen med fint regn.

Har tagit ett varmt bad och legat och läst i det varma vattnet!👍
Nu har jag återigen suttit med min nya tv och försökt att ställa in kanalerna på den!😡😡😡 Jag fattar inte ett dugg hur jag skall göra och Animal Planet har jag inte kunnat titta på, på över 2 månader!
Jag blir VANSINNIG!😢

Hoppas att ni andra har en trevlig lördagkväll!🌛

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2014-04-05 22:08
#2

Stollan, finns det ingen funktion som ställer in kanalerna automatiskt?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-04-05 22:29
#3

Alla kanalerna hamnar på så konstiga ställen, 4an hamnar på kanalplats 9001 etc.
Sen är det frågan om söka kanaler på: digital antenn, digital kabel, analog, digital och analog antenn eller digital och analog kabel!
Jag kan bli galen på mindre och sen kan jag dessutom försöka ställa in kanalerna manuellt men hur man gör det har jag ingen aning om, för den lilla manualen som skickades med är mera inriktad på hur man skall koppla datorn  och hur man skall koppla massa spelkonsuler och annat till tvn.
Att använda tvn till att endast titta på, är tydligen rena medeltiden nu förtiden!😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vander-sten
2014-04-06 11:51
#4

Hoppas Tv apparaten rättade till sig 🙂

Fick full gärning igår, full rulle ända till sena kvällen.

Vågade inte baka i min riktiga spis så bestämde mig för använda en äldre beg istället. Så efter kopplat in den andre och kollat så den höll tempen och rengjort den. Så hade jag ändå hela tillredningen kvar framför mig, som skulle stå i ugnen och fermenteras i minst 24 h. Och detta bara första vändan, en gång kvar på halva tiden i 80-90 grader.

Får liksom aldrig gå över kokpunkten men bara precis intill.

Var ju trist med vädret, ändrade sig här också men hade jättefint ända fram tills mitt på dan. Strilade lite fint vår regn sen mot kvällen.

Doftade verkligen vår sen efteråt, härligt gott.

Kan säga att jag är ingen särskild beundrare av dagens Tv apparater jag heller men oftast så brukar det ju fungera om man gör en kanalsökning och man låter boxen själv få leta upp kanalerna.

Det står ju lite i relation också till hur bra signalstyrkan är på antennen, hur den är riktad ifall man har en sån sittande på taket.

Det har ju blåst en del i vinter och då kan det ju ändra sig.

Dem två sista alternativen låter ju mest allround, boxen får då själv avgöra vad den kommer hantera, digitalt eller analogt.

Jag skulle nog fråga fastighetsskötaren eller någon som vet.

Du borde ju kunna få in kanalen som funnits där förut, om du kan få in dem övriga kanalerna på Tvn. Det ska ju bara inte misslyckas.

Hoppas det ordnar sig och en skön Söndag till alla ^^

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Tarotstollan
2014-04-06 21:58
#5

Jag kan se på den men vill gärna ha kanalerna på rätt ställe och dessutom funkar inte boxen eller videon om inte kanalerna är rätt inställda.

Jag skall fråga någon senare om han kan hjälpa mig och fixa det rätt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: