Annons:
Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 1980 ggr
Tarotstollan
3/27/14, 3:06 AM

Insnöad på symboler...

Ibland när jag sitter och tittar på olika lekar så är det ofta att jag fastnar på någon symbol på något kort och sen kommer naturligtvis tankarna om just denna symbol finns på flera kort och så börjar letandet. När jag är klar med en lek så kan det ofta bli att jag letar vidare i andra lekar.
Just nu är det stjärnor på olika kort som jag funderar på, inte bara kortet 17 Stjärnan utan avbildade stjärnor både på himmelen och på andra ställen på korten.
Andra symboler jag fastnat på är grodor, stearinljus, kaniner och ögon oftast verkar symbolerna inte riktigt passa in i bilden som de är avbildade på eller också är det något annat underligt med dem men spännande!

Har detta hänt er också att ni fastnat i någon symbol och i så fall vilken/vilka?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
3/27/14, 4:14 PM
#1

Symboler är intressanta, absolut. Jag har ett par olika symbollexikon som jag plockar fram lite då och då, ibland för att jag hittat någon symbol i tarotleken som jag vill veta mer om, ibland för att jag drömt om någon eller kanske att jag upplever att något är ett tecken.

Det kan vara allt möjligt, som namn, djur, färger, orter/länder, yrken, händelser, växter och stenar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Vander-sten
3/27/14, 8:04 PM
#2

Instämmer, det finns mycket man kan hitta och finna svar på.

Om inte annat för utvecklas själv lite i sänder inom de här med Tarot.

Tar också gärna hjälp av diverse lektyr och repeterar emellanåt när det är nått man undrar över, jätte intressant. Antecknar för de mesta och sparar om det är nått man kan ha glädje av. Sen tycker jag också det är viktigt att alltid kritiskt analysera och granska påståenden man stöter på, speciellt bland sånt som är författat och skapat i modern tid.

Jämföra är jätteviktigt 🙂

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

[Svartkajan]
3/31/14, 3:47 PM
#3

Jag tänker att när en symbol sticker ut i kortet så är det något som jag behöver lägga mitt fokus på. Det är även ett bra sätt att lära sig om symboler och olika symbolspråk.

Upp till toppen
Annons: