Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1823 ggr
BraveandCrazy
2014-03-12 13:04

Finns det någon tarotlek som är helsvensk?

Hallå!

Finns det någon tarotlek som är helsvensk?
Låt mig förtydliga 😃
Det finns ju lekar som är översatta till svenska men jag undrar om det finns någon som är helt svensk producerad?

Vad ska man tänka på när man köper sin första lek?
Tips mottages :D

Medarbetare på HBT ifokus

Annons:
Tarotstollan
2014-03-12 19:52
#1

Mig veterligen så finns det inte så många helsvenska lekar, du har "Jolanda den tredjes tarot" av Rosie Björkman med bilder av Hans Arnold. Eftersom Rosie är häxa så är den ju inspirerad av hennes kall men den funkar bra för oss "icke häxor" också. Dessutom finns det ju en bok på ca 415 sidor som man kan köpa till på svenska, det enda negativa med det är att de oftast säljs separat så boken är lika dyr som leken.

En annan ny lek på svenska är "Prisma tarot" av Ylva Trollstierna. Om man vill läsa om den leken så får man gå in på hennes hemsida.

När du väljer din första lek så skall du gå efter bilder som talar till dig. Gå gärna in på våran tråd "Tarotleken" och läs. Där kan du få massor av tips!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jinaum
2014-03-13 08:48
#2

Jag kommer inte ihåg vem då jag inte tittar på det okända. Men någon man som deltagit där som medium skall ha gjort en egen tarotlek. Men jag kommer som sagt inte ihåg mer än så.

Tarotstollan
2014-03-13 21:33
#3

Intressant Jinaum, frågan är då om det är en lek som finns för försäljning eller han bara gjort den till sig själv.

Att Birkan har gjort en orakellek som finns ute till försäljning vet jag om men han är ju inte svensk. Får nog ta och googla dessa herrar som varit med och se om jag kan hitta något!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2014-03-14 00:01
#4

Har tittat runt på dessa herrars olika sidor men har tyvärr inte hittat någon information om att de skulle ha gjort någon tarotlek, varken till sig själva eller till för försäljning.

Däremot hittade jag en glad nyhet och det är att  Pierre Hasselbrandt håller på och skriver en bok som förhoppningsvis kommer ut i år!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jinaum
2014-03-14 11:19
#5

#3 Nej jag såg den till försäljning på Tarot katten. Diskuterade udda lekar och sådant med kassören är därför jag vet om att den finns. Ska försöka kolla lite till om jag hittar den.

Hon sa att det var någon från det okända iaf, sedan kan jag väl inte säga så mycket mer då jag själv inte redigt vet.

Tarotstollan
2014-03-14 20:42
#6

Pratade du med kassören i Borås eller Svenljunga?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jinaum
2014-03-14 22:03
#7

Borås. De va helt innan de flyttade.

Tarotstollan
2014-03-14 22:10
#8

Ok, kommer du ihåg hur asken såg ut?

De hade nämligen Birkans lek liggandes på disken.

Jag "bodde" nästan där nere hos dem!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jinaum
2014-03-15 23:20
#9

Ne hon visade bara något kort och berättade. Kommer ihåg att de va rätt udda för de kortet sa mig typ nada. Tror det var vatten på kortet, någon snäcka eller bro. Sedan rabblade hon vidare*asg*

Tarotstollan
2014-03-15 23:54
#10

Det låter som hans lek, den är jättefin men som sagt orakellek!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

BraveandCrazy
2014-03-23 10:23
#11

Tack för alla svar 🙂

Medarbetare på HBT ifokus

jojjana
2014-03-23 20:46
#12

jag tittar ofta på det okända. Och den enda leken som jag sett / hört talas om är Birkans Orakel kort. så ja håller med Tarotstollan :-)

Upp till toppen
Annons: