Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1238 ggr
Tarotstollan
2014-02-18 00:49

Förberedelser.

Hur förbereder ni er för en tarotläggning?
Sitter ni på samma ställe, har ni musik eller måste det vara helt tyst?
Tända ljus? Rökelse?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Challa86
2014-02-18 10:28
#1

Jag brukar sitta i soffan med kortleken. Stänger av ljudet på tv.n/datorn och blandar leken medans jag mediterar lite lätt.. släpper tankar som kommer och försöker bara "vara". Sen kör jag igång. 
🙂

challameow.wordpress.com 

Amandla
2014-02-18 11:29
#2

Jag vill ha lugn och ro, dvs inga hundar i rummet för de kan börja skälla om de hör något utanför. Jag vill sitta bekvämt, ha ordning på bordet och gärna ett glas vatten. Jag brukar be en liten bön om att få bästa möjliga budskap på ett sätt som klienten förstår och kan ta till sig. Ibland tänder jag ett ljus, men lika ofta inte.

När jag är klar vill jag tvätta händerna och dricka vatten för att göra mig av med eventuella kvardröjande känslor som har med klienten att göra. Sen brukar jag glömma i princip allt jag fått fram, så om någon frågar mig efteråt om något så känner jag inte igen något av det 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2014-02-18 16:29
#3

Jag vill vara helt själv hemma, ha ro och god tid. Jag brukar börja med att fundera/känna in vad för läggning jag kan göra till frågan och det kan ta ett par dagar. När jag är redo sätter jag mig med leken, andas djupt och ber inblandade parter guider om hjälp. Sen här jag i princip läggning och tolkning rakt av. Skriver oftast på papper med penna och renslriver på dator senare. Ibland är det mer som kommer till vid renskrivanset och ibland saker som atryks. Musik, rökelse och speciella dukar är inget jag känner är för mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2014-02-18 19:12
#4

Sitter vid köksbordet, eller vid mitt lilla bord om det är en liten stjärna. Tvättar alltid händerna innan, tänder ett ljus, mediterar lite eller kommer in i rätt stämning genom att andas och få lugn. Vill ha huset fritt från folk och utan ljud. 

Har ingen duk eller så, men har länge funderat på att sy en eller köpa om jag finner någon fin.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2014-02-18 22:55
#5

Jag sitter antingen vid köksbordet eller för det mesta vid vardagsrumsbordet. Ibland med svag musik eller också tyst, ja så tyst det kan bli i en lägenhet med fåglar och katter. I bland kan jag ha doftlampan tänd då med någon mild doft.
Tvättar händerna innan jag tar i korten, självklart! Det gör jag alltid annars också så fort jag skall ta i korten.
Sedan sitter jag och blundar och tänker på frågan medan jag blandar leken.
Har försökt att ha någon duk eller något annat tyg under men eftersom jag inte hittat det jag vill ha så brukar det oftast bara kännas dumt.
Har varit i olika tygaffärer och tittat men ännu inte hittat det jag vill ha!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: