Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 2207 ggr
Tarotstollan
2014-02-03 02:27

Andra redskap än tarotkort?

Om ni inte hade valt att jobba med tarotkort som erat första val, vad tror ni då att ni hade valt för ett annat redskap att jobba med?
Eller jobbar ni med flera redskap, som ni anser vara lika viktiga för er som korten?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2014-02-03 13:58
#1

Egentligen klarar jag mig nästan lika bra utan korten, alltså helt utan redskap. Men korten har den stora fördelen att jag kan fokusera på ett område åt gången, de hjälper mig att få fram extra mycket information.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2014-02-04 19:04
#2

Jag säger som Amandla men runor är min gissning.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Aaryan
2014-02-04 21:24
#3

Jag tycker nog att Tarot är det bästa verktyget, helt klart. Men jag jobbar också en hel del med vanliga tärningar. En ganska kul grej faktiskt.

*inlägget har redigerats av skogshumblan då den innehöll reklam på ett sätt som inte är ok enligt sajtens regler. *

Amandla
2014-02-04 21:28
#4

Tärningar? Det får du allt berätta mer om 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2014-02-04 22:10
#5

Aayran, välkommen hit till oss på Tarot!

Säger som Amandla, tärningar låter spännande det får du vara snäll och berätta mer om och hur det fungerar!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

imke
2014-02-06 10:50
#6

Jag säger oxå som Amandla. Klarar mig rätt bra utan kort. Men jag älskar verkligen att arbeta med Tarot och orakelkort :-) Det blir som mer struktur på det hela :-) Tärningar blev jag med nyfiken på!


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Tarotstollan
2014-02-06 19:26
#7

Jag antar att det troligtvis hade blivit Orakelkort eller Runor för min del om det inte hade varit Tarotkort. Säker kan jag ju aldrig vara eller bli!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
2014-02-06 20:49
#8

Oj, vilken svår fråga… Har ju provat på så mycket genom åren men Tarot är det som alltid hållit sej kvar. Höll ju på en del med tärningar, men det var så länge sedan. Kanske änglakort då om jag måste välja.

Fred och god växt!

[Katsbabe]
2014-07-22 00:41
#9

Jag jobbar endast medialt med okända människor då bara energin informerar mig om deras situation men för distans använder jag Tarot, pendel, Turkisk kaffe, doft olja och även magi.

H-lena
2014-07-25 19:08
#10

Min intuition! Använder dock pendel en del och har spått lite i vanliga spelkort. Tror det var pendeln som hjälpte mig att utveckla min intuition från första början.


Upp till toppen
Annons: