Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 865 ggr
Tarotstollan
1/17/14, 1:05 AM

Tid med korten?

Hur lång tid tillbringar du dagligen med dina kort? Tycker du att det räcker eller vill du ha mera tid men det finns inte möjlighet för det just nu? För min egen del blir det just nu inte mer än ca 10 min om dagen. Jag har tid om jag vill ägna mig åt korten men vet just nu inte riktigt vad jag vill göra med dem!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Challa86
1/17/14, 9:12 PM
#1

Just nu använder jag mina kort väldigt sällan. Kan faktiskt inte minnas när jag sist använde tarotlekarna. Det var väl några månader sen. 
Däremot drar jag ett orakelkort varje vecka - oftast på måndagar för att se vag jag ska tänka på under veckan. 
Jag känner väl egentligen att jag inte riktigt har tid att sitta ner och slappna av - även om jag skulle behöva det. Det blir när det blir 🙂

challameow.wordpress.com 

[Sol69]
1/19/14, 10:55 AM
#2

Just nu är jag inne i en period som korten ligger fint i en låda och jag rör dem inte.. Men det brukar gå i perioder för min del.

Pagan
1/19/14, 11:38 AM
#3

Ja, hur mycket tid? Skulle tro att det blir ca 10 minuter här också. Men runt den förste i månaden och i slutet av veckan blir det ju lite mer.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Sameli
1/22/14, 8:47 AM
#4

Jag tar inte upp korten varje dag. Men jag har dem framme och lär mig om dem säkert 2 timmar i veckan.

Jag brukar försöka lägga på söndagar inför kommande vecka. Ett kort för varje dag, och nu har det hänt att det ramlar ut en massa extrakort innan jag har blandat färdigt. Och är det någon speciell dag kan jag lägga elementstjärnan för den dagen.

Sen brukar jag försöka att få tid att lägga för kommande månad.

När Ni lägger för kommande månad. Använder Ni någon speciell stjärna för det? :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

åkerhumla
1/22/14, 8:53 AM
#5

Alldeles för lite tid :/ skulle vilja ha en liten stund varje dag men dygnet har alldeles för få timmar. Nu blir det kanske en liten stund någon helg.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Skogshumblan
1/22/14, 3:31 PM
#6

Periodvis inte alls, för att å andra sidan bli några timmar i veckan ibland. Snitten är nog ca 5 min/ dag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
powerofthebass
1/22/14, 3:58 PM
#7

Använder inte korten just nu. Skolan går först. Annars så får man la ta och sätta sig och plugga på lite mer om korten

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Tarotstollan
1/22/14, 7:52 PM
#8

#4. När jag drar månadens kort använder jag bara Stora Arkanan och jag drar bara ett kort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sameli
1/23/14, 7:56 AM
#9

#8 Okej, låter bra.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: