Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Tarotstjärnor

Dagens läggning

2014-01-12 12:40 #0 av: åkerhumla

När ni gör en sådan läggning, vilka kort använder ni? Lilla arkana, stora arkana eller blandar ni dom båda?

Anmäl
2014-01-12 12:50 #1 av: Sameli

Använder båda. Brukar lägga elementstjärnan om jag vill ha en mer omfattande översikt, arbete, kärlek, ekonomi, hälsa och voiden brukar för mig bli det övergripande över dagen.

Anmäl
2014-01-12 19:40 #2 av: Pagan

Använder båda till vardags och när jag lägger för andra. 

Anmäl
2014-01-12 20:44 #3 av: Tarotstollan

Om du menar dagens kort så använder jag hela leken och drar bara ett endaste kort. 
Använder alltid hela leken, utom när jag drar månadens kort då använder jag bara stora arkanan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-01-12 20:51 #4 av: åkerhumla

#3 Det är när jag lägger en läggning med fem kort, på engelska heter den Daily spread...

Anmäl
2014-01-12 20:57 #5 av: Tarotstollan

Ok, då hade jag använt hela leken om jag hade lagt den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-01-12 22:53 #6 av: Pagan

Ja jag använder hela leken

Anmäl
2014-01-13 21:27 #7 av: åkerhumla

Tack för svaren :) 

När jag började med den så använde jag alla korten, det kändes helt rätt sen började jag analysera Vilar huvudet i handen När ska jag lära mig att INTE analyserna utan lyssna på mitt inre?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.