Annons:
Etiketttolkningar
Läst 573 ggr
Tarotstollan
2014-01-10 22:04

Genomgång av dagskorten för 2013.

Har nu gått igenom mina "Varje dag kort" för 2013! Alltid spännande att se vilka kort som dyker upp flest gånger eller inte alls!

I Stora Arkanan var det jämnt fördelat mellan korten, det som stack ut var: Solen 10 kort, Universum 8, Kejsarinnan 7.
Magikern 0 kort!

I Lilla arkanan: I Mynt och Stavar exakt lika många kort 62 st. Däremot 81 i Bägare och 59 i Svärd.
Flest kort i Bägare: Prinsessa 10 st., Prins 9 st. och minst i Drottning 1 kort.
Flest kort i Mynt: 8an med 9 st. och 7an med 8 st. Minst i 2an med 0 kort.
Flest kort i Stavar: 4an och 8an med vardera 7 kort. Minst med 2 st. kort vardera i 10an, Drottning och Kung.
Flest kort i Svärd: 2an, 4an och 9an med 6 st. var. Minst kort var det i 8an och Prins i Svärd med 2 kort vardera.

Det jag mest reagerade på var att det inte fanns något kort varken i Magikern eller i 2 i mynt!
Dessutom tycker jag att Bägarprinsessan har förföljt mig genom året! Det har hon ju på sätt och vis också gjort eftersom hon vann med flest kort 10 st. men jag trodde det skulle vara minst det dubbla i antal!
I alla fall så ofta som jag tyckte hon dök upp!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sameli
2014-01-11 10:00
#1

Å vad roligt att läsa! Tack för din sammanställning Tarotstollan. Mycket intressant! :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

Pagan
2014-01-19 11:45
#2

ja jag har tänkt räkna jag också. Men eftersom jag drar 5 om dagen så blir det väl mastigt ju. Jag är inte lat, bara lite sen i starten😉Det som jag mest vill veta är just vilka kort som jag aldrig får.

Har varit duktig fram till september och räknade varje månad, men sedan dess har jag tänkt göra det en annan dag, som uppenbarligen aldrig kom.😃

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: