Annons:
Etiketttotem-kraftdjur
Läst 4896 ggr
Challa86
2014-01-08 00:37

Power animal

Jag gjorde precis en meditationsövning för att få reda på mitt power animal, och jag såg hajar simmandes i vattnet, med solen glittrandes på ytan av vattnet. 
Som jag har nämnt förut så har jag haj-fobi, så detta förvånade mig. I stället för att bli lugn och sansad blev jag uppstressad och nervös, på min vakt och alert. 
Är det möjligt att få sitt fobiska djur som power animal? 
Jag känner mig ju snarare svag än stark i den här situationen =/ även om jag förstår att hajen symboliserar vaksamhet, styrka, egen väg och respekt. 

Vad tänker ni?

challameow.wordpress.com 

Annons:
Skogshumblan
2014-01-08 19:32
#1

Tydligen :) Fråga dig själv varför du är så rädd, vad kommer rädslan av och vad kan du rent logiskt göra för att bli av med den? Lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Maggan71
2014-01-08 19:42
#2

Du kan, när du mediterar, till stor del välja själv. Om det som du tror är ditt kraftdjur skrämmer dig, så säg vänligt men bestämt "nej tack, jag tycker att det känns obehagligt, visa mig något annat."

Sedan håller jag med Skogshumblan; kanske har hajarna något att säga dig? Något som har med deras egenskaper att göra. ÄR rädslan helt irrationell, eller dog du kanske av en hajattack i ett tidigare liv?

Lycka till!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Blanksteg
2014-01-08 20:45
#3

Jag testade denna meditationsövning för att hitta mitt totemdjur: http://www.youtube.com/watch?v=g7YerdP79X4

Jag gillar inte vatten (vill hellre dras till skogen), men av någon anledning så dras jag till vatten ändå (säkert för att jag är en kräfta). I mitt huvud befann jag mig vid ett stort hav. Allt jag kunde se var havet. Inget land. Men sedan så tog det lite stopp. Försökte komma vidare, men var som att jag lite medvetet valde resten av bilden. I slutet såg jag ett lodjur tror jag, men vet inte om det blev rätt. Känns lite som att jag bara slumpade fram ett djur för att ett djur öht skulle visa sig.

Challa86
2014-11-22 17:38
#4

Jag och min haj har blivit kompisar. 
Han kommer ofta och besöker mig när jag går igenom jobbiga situationer. 
Här om veckan hade jag en situation med en fjortis som tyckte att hon ägde vägen. Hon gick i mitten och såg att jag kom gående med min sovande son på vänster-sidan. Hon och hennes kompis svängde då medvetet rakt emot där jag gick och slängde upp armarna i en "vad fan är detta för jävla skit?!" gest när barnvagnen plötsligt var 2 cm från hennes knän. Hon blängde grinigt på mig, men jag backade inte. Jag höll huvud och rygg högt och rakt och "blängde tillbaka".
 Medan hon och hennes kompis sakta tog sig förbi mig och min son höll vi ögonkontakt hela "omvägen" och hade en ordalös maktkamp. Jag har aldrig gjort så förr pga rädsla och mitt i allt blev jag tillbakaskickad till högstadiet när mobbning var vardagsmat och detta var en sådan situation som ofta hände som jag därför började undvika.
Mitt i de oändliga sekunderna kändes det som att min haj kom simmandes upp till mig och strök sig mot mitt ben och då fylldes jag av sådan kraft så hon blev riktigt, riktigt liten. Hennes kompis gick plötsligt i diket medans jag fortfarande spännde ögonen i den blonda tjejen som till sist gav sig. 

Jag har funderat mycket på det de senaste dagarna och kommit fram till att jag tror att våra kraftdjur egentligen symboliserar våran självrespekt. 

Många gånger tar självrespekten stryk för att vi sätter vårat mål eller relationen till en annan människa först. När vi blir orättvist behandlade och inte står upp för oss själva låser vi in självrespekten eller kraftdjuret, vilket gör att vi mår dåligt. Därför tror jag det är viktigt att vi tillåter oss själva att leva tillsammans med vårat djur.. även om vi är livrädda för det. 

..eller är jag helt ute och cyklar nu? 

Ursäkta dålig förklaring och luddighet. Jag är trött och hungrig D=

challameow.wordpress.com 

fridelfina
2014-11-22 17:50
#5

Härligt att komma till sån insikt! Jag tror att vi får de kraftdjur vi behöver. Själv har jag bla en oppossum, mitt första kraftdjur.

 
 

powerofthebass
2014-11-25 00:17
#6

Var bara mörkt för mig. Men mycket avkopplande , tror att jag kan sova snart . Kraftdjuret kommer nog i drömmarna i natt

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
Sjöstjärna
2014-11-25 14:26
#7

Som jag tolka det så äger hajen de egenskaper som du behöver mer av meningen är att du ska dra nytta av dem när du behöver dem. Som i den situation du beskriver, genom att anamma hajens styrkor så tog du makten över situationen och kunde förändra ett livslångt beteende där du hade åsidosatt din egen betydelse. Bra jobbat! 🙂

Så här säger Solöga om hajen, om du inte redan kollat upp det:

"Ljus och kärlek finns i allt. Min gåva till dig är att genomskåda dina/världens illusioner."

Och förklaringen:

"Här gäller det att genomskåda illusioner du har byggt upp och ta itu med dina egna rädslor och begränsningar. Eftersom världen är en spegel är detta givetvis också ett bra sätt att förändra din omvärld på."

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

svartaugglan
2014-11-29 02:14
#8

När jag gick i skolan och skulle ha prov nästa dag visste jag att jag skulle få bra poäng om jag drömde om hajar.

Tarotstollan
2014-11-29 17:57
#9

#3.Testade denna meditationen för första gången nu men jag har så svårt för att visualisera saker runt mig, särskilt när det är första gången jag skall testa något. Kan aldrig bestämma mig för vad det är som är min natur och vad jag anser vara säkert runt mig. Kom i alla fall så långt att jag satt framför en eld och tittade in i lågorna, något djur märkte jag inte av. Får nog testa denna flera gånger, innan det kanske visar sig något djur!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: