Annons:
Etiketttolkningar
Läst 2128 ggr
sökaren84
12/28/13, 9:26 AM

behöver hjälp att tolka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

,Hej. Jag undrar om någon vill hjälpa mig att tolka min läggning. Jag la åt mig själv och min nuvarande familjesituation som har varit allt annat än bra under en längre tid. Jag står i valet mellan att stanna eller försöka hitta en väg ur. Vet varken ut eller in…. Tänkte att korten kunde ge mig lite vägledning men har inte hållit på så längre så känner mig osäker. För mig säger sista kortet att jag ska försöka hitta en väg ur men få inte ordning på mina känslor kring detta. Övriga kort har jag svårt att sätta ord på. Någon som har några tankar kring korten och vill hjälpa mig lite??

Annons:
fridelfina
12/28/13, 12:56 PM
#1

Oj, var svårt att se vilka kort det är då jag inte känner leken. Kan du skriva vilket kort på vilken position så kanske vi kan hjälpa till med en sorts översiktlig känsla.

Du får gärna också skriva vad du själv tolkar in i korten.

Typ så här:

1) Då tid - 9 svärd - det har varit en jobbig tid och jag har tyck synd om mig själv

2) Problemet - Djävulen - jag låter mig luras till att göra sådant jag inte egentligen vill

Osv

Annars kan du vara med i tarotkedjan om du först lägger att kort (eller flera?) och svarar på senaste frågan som finns i tråden, så kan någon lägga ett kort (eller flera efter tycke och smak) och ge dig vägledning om din familjesituation!

 
 

sökaren84
12/28/13, 3:06 PM
#2

2. jag, judgement XX, allt jag har burit inom mig oro sorgsenhet har kommit upp till ytan och jag står inför ett avgörande.

3.  crossning, seven of wands, känner att jag måste inta försvarsställning till människor runt omkring mig, jag försöker kämpa och stå upp för mig själv vilket jag har svårt för.

4.  foundation, the devil, känns som en känslomässig maktkamp, man slits mellan vad som är rätt och fel när man försöker följa sitt hjärta, jag låter mig lätt styras av andra.

5. past, five of wands, det har varit en tuff period med mycket bråk :(

6. present  two of swords, känner mig blockerad och har svårt att fatta något beslut.

7. future, nine of wands, känner saknad, personer fattas i mitt liv, hittar inte kärleken eller lyckan inom mig och känner att möjligheten till att hitta min inre balans och lycka glider allt längre ifrån mig

8. VII jag själv, gör mitt bästa för att stå upp för mig själv men det är svårt

9. omgivning, ten of swords, känns som stenar kastas från alla håll mot mig och allt jag gör är att stå upp för mina egna känslor det som jag aldrig kunnat göra förut i mitt liv.

10. Hopes and fears, vårda dina känslor, och ta tillvara på vad som är ditt.

11. outcome, eight of cups, jag kommer till insikt, jag borde lämna och se mig om efter något annat, jag har förlorat mycket och har en hård väg framför mig men det är till det bästa….. (men det är detta som är tuffast vågar inte ta beslut åt något håll) :(

fridelfina
12/28/13, 9:56 PM
#3

Plats 10 är kort?

 
 

fridelfina
12/28/13, 10:00 PM
#4

Du har ju gjort en finfin tolkning! 👍🌺🎂✨

Jag håller på att ta fram samma kort i Jolandas lek som jag är familjär med och ger dig strax feedback, men behöver förstås det tionde kortet också

 
 

sökaren84
12/28/13, 10:07 PM
#5

Tre Pentagram… Är jätte tacksam för din tolkning!

fridelfina
12/29/13, 12:06 AM
#6

Ok, här kommer min tolkning! Lite olik din egen, men det är för att jag har ett utanförperspektiv och du ett innanförperspektiv. Det betyder inte att ditt är fel på något sätt, bara att vi har olika fokus. Sen har vi olika kortlekar och det i sig kan också ge olika tolkningar. Jag har dessutom översatt de engelska orden som du satt på kortets placering, jag kan ha missuppfattat nåt eller gett en plats fel innebörd. Jag vet inte vad det är fär stjärna du lagt så ursäkta om nåt blivit helt bak och fram! Here we go:

Du – Domedagen – Du är vis och klok, du har de kunskaper du behöver om den situation du befinner dig i, du är mogen att fatta beslut som tar dig in på nya vägar.

Aktuellt, det som kommer i din väg – Stavsjuan – Någon eller något har gett dig modet att möta den situation du vill förändra. Du är inte rädd längre, nu har du kommit till den punkt där du vill utmana dig själv och din rädsla. Våga ta en risk!

Problemets grund – Djävulen – Du kan ha låtit någon styra över dig och du har ”offrat dig” och funnit dig i detta. Kanske du till en början har känt dig smickrad av det som du uppfattat som uppvaktning, men att det på senare tid kommit att kännas som ett tvång och att din vilja inte respekterats, det har inte varit ett ömsesidigt tagande och givande. Utan du har gett och gett av dig själv utan att få något för dig värdefullt tillbaka. Det kan ha varit ett sätt för dig att bygga en relation eller hålla liv i en relation, men du känner att du har utnyttjats för någons egenvinning och nu är det dags att bryta sig loss.

Det förflutna – Stavfemman – Du har länge stoppat huvudet i sanden och inte tagit tag i problemet. Det har uppstått konflikter som inte har retts ut och du har många gånger gett med dig och inte stått på din egen sida, du kanske tänkt att den andra har kanske rätt ändå? Kanske för att bibehålla en familjefrid?

Nuet - Svärdstvåan – Du har kommit till insikt och  och du önskar att relationen ska bli bättre, för er båda. Tänk på att all förändring börjar med dig själv, finn din egen balans så kan du balansera din omgivning.

Framtiden – Stavnian – Du kommer att bli starkare och får ett bättre självförtroende, du finner balans i hjärta och själ. Du får en djupare relation med din partner och ni kan nu tolerera varandras olika sidor, även de mörka, utan att det innebär konflikt. Stavnian kan symbolisera en nytändning när det gäller förhållanden! Eller kanske helt enkelt ett nytt förhållande?

Du i den aktuella situationen – Vagnen – Du är nu redan på väg, du färdas mellan dag och natt, från en punkt till en annan. Det är så det är. Att kämpa emot innebär stagnation, följ med dina känslor och försök finna skatten där vid regnbågens slut. Att den inte går att finna rent fysiskt är oväsentligt, det är resan som är poängen.

Din omgivning – Svärdstian – Du upplever att din partner (antar att det är en partner det handlar om i din familjesituation) bara ser dina fel och brister, du känner dig som att du lever i fångenskap. Ni har kommit till en återvändsgränd.

Dina känslor inför situationen – Mynttrean – Du inser att du behöver förändra en jobbig situation och för att göra det måste du ta hand om dig själv. Du skrev att du inte vet om du ska stanna eller hitta en väg ut. Ta ett steg åt sidan och se situationen med nya glasögon och sätt dig själv i första rummet.

Resultatet av aktuell situation (tolkat med framtiden) – Bägaråttan – Även detta kort talar om en återvändsgränd. För att komma framåt bör du fundera på vad du vill och vad ni vill ha ut ur relationen. Det här med "nya glasögon", kanske familjerådgiving kan hjälpa er, eller en kurator kan hjälpa dig, att se på relationen och reda ut om du/ni vill fortsätta och hur du/ni kan få en bättre familjesituation eller om ni ska avsluta den? Stavnian berättade ju att framtiden kommer att bli bättre, så ”go for it”, ring familjerådgivningen på måndag!

 
 

Annons:
fridelfina
12/29/13, 12:43 AM
#7

En till reflektion, det saknas bägare i läggningen. Bägare står för känslor och det undermedvetna.

Det kan stå för att du inte brytt dig om dina känslor utan har ignorerat dem, det kanske är dags för dig att börja se om ditt inre lilla barn!

 
 

sökaren84
1/31/14, 2:11 PM
#8

Jag har inte kunnat svara fören nu… ledsen för det. men jag är jättetacksam för din tolkning! Ja lite olik min egen… men är jättetacksam för ett utanförperspektiv! lätt att stirra sig blind när man lägger för sig själv!

Än en gång ett stort tack. <3

Min situation är fortfarande jättesvår, men jag har börjat tänka annorlunda så en bit på väg har jag kommit ändå.

din sista reflektioner stämmer till 100%

<3

sökaren84
1/31/14, 2:25 PM
#9

Det har nu gått en månad och känner fortfarande att jag har svårt att se min situation från ett nytt perspektiv trots att jag ändå har fått en del pusselbitar på plats. men allt känns bara rörigt och känslomässig kaos. Den sista månaden har varit väldigt omtumlande och la en ny stjärna om min situation i dagsläget. Skulle vara jättetacksam om någon vill hjälpa mig att få ytterligare ett ¨utanförperspektiv¨ känner att jag har stor hjälp av det då jag lätt får tunnelseende när det gäller att tolka kort åt mig själv. tack på förhand.

sökaren84
1/31/14, 2:29 PM
#10

lyckas inte bifoga bilden, försöker lite senare igen.

Skogshumblan
1/31/14, 3:54 PM
#11

Lägg gärna in din egen tolkning också direkt så att sajtansvariga inte tar bort din tråd. Utan att döma så kan det tolkas som "raggande" av gratistolkning vilket vi inte gör här. Dessutom så märker du själv hur lika eller olik våra tolkningar är och vi alla lär oss nya saker!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: