Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1094 ggr
Harrysmatte
2013-12-27 22:40

Spå på distans eller öga mot öga?

Jag har märkt ett par ggn då jag spått vänner via mail att jag har lättare känna in kortet. 

Jag är nog, tror jag, mer avslappnad ensam med korten, tänker inte alls på då vad det ska bli, vad de ska tycka…

Det är mycket tydligare då, hur går det för er andra "hobbyspåare" ?

Annons:
Challa86
2013-12-27 23:02
#1

Jag tycker också det är lättare att "spå på distans". För mig är det lättare när jag inte har någon i samma rum som ställer ytterligare 50 frågor när jag försöker lyssna in och tolka det jag ser. Jag har även svårt att formulera mig när jag talar och då känns det bättre att kunna skriva ner det jag får fram i ett mail eller meddelande. Personligen tycker jag även att det är bättre när jag får saker skriftligt, för då kan jag gå tillbaka och läsa igen och igen.  Jag tycker även att man -genom att leverera budskapet skriftligt- slipper prestationsångesten som kommer och hälsar på titt som tätt.

challameow.wordpress.com 

fridelfina
2013-12-28 13:01
#2

Håller med Challa fullständigt, skrifligt funkar bäst då jag får utrymme att formulera mig och att kunna läsa någon annans läggning är toppen eftersom jag har så uschligt minne…

 
 

Skogshumblan
2013-12-29 20:24
#3

Jag lägger helst kort utan att någon annan är där. Kan gärna ringa och prata när jag är klar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2013-12-29 21:34
#4

Det är klart att det är lättare att läsa korten i lugn och ro när man är ensam än när det sitter någon jämte och tittar och kanske avbryter och frågar osv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: