Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1942 ggr
[malinkih]
12/20/13, 4:51 PM

Har fått min första tarotkortlek!

Hej allihopa!
Idag har jag fått min första tarotkortlek, av en häxa!
Jag var och spådde mig, och fick en tarotlek av henne innan jag gick. (en oöppnad och oanvänd).
Det är en "The witches tarot" kortlek. Den är riktigt fin och jag trivs med den! Jag ska sova med den under kudden inatt.

Jag var så glad och fullproppad med saker i huvudet så jag frågade inte så mycket mer när jag var hos henne om hur jag ska gå tillväga med en ny lek.
Hur gjorde ni för att lära känna eran kortlek?
Är så tacksam för alla tips och idéer!! :D

Kramar!

Annons:
Amandla
12/20/13, 6:29 PM
#1

Grattis! Så roligt att få sin första lek, jag minns känslan väl 🙂Jag tittade igenom min lek gång på gång, och hade den också under kudden. Sen tittade jag mer noggrant på ett kort per kväll och läste om det i det lilla häftet som följde med.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[malinkih]
12/20/13, 7:58 PM
#2

Hej! Tack för svar :D Läste du bara boken eller bildade du egen uppfattning först? :)

Amandla
12/20/13, 9:28 PM
#3

Oj, det minns jag inte exakt, det var säkert en salig blandning av det som stod i häftet, intuition och det jag lärde mig på kursen jag gick strax därefter. Jag har alltid gått mer på intuition än på det som står i böckerna, med tiden har det kompletterat varandra alldeles utmärkt 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
12/21/13, 1:05 AM
#4

Grattis till din nya lek, den är väldigt vacker! Spännand att få en lek och dessutom av en häxa! Spådde hon dig med en lika dan lek?

Skaffa en anteckningsbok och skriv upp allt du tycker, känner och får in av dem, ett kort i taget. På det viset kan du alltid gå tillbaka och titta och se vad du tyckt om det kortet innan. Sen kan du komplettera med mera fakta om du vill, eller gör precis som du själv vill.
Inget är fel!

Själv tolkar jag direkt vad jag ser och sen brukar jag ofta jämföra med vad det står i (LWB) Little White Book /Lilla vita boken och ser om det står lika dant (på ett ungefär) annars så kan även det ge tips på vad det skall betyda. Stämmer det inte, så går jag ändå efter vad jag själv tycker!
Viktigast är att du går efter vad du tycker om korten, inte vad det står i LWB eller vad andra säger att det skall betyda!
Lycka till!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[malinkih]
12/22/13, 12:01 AM
#5

Amandla: Ja det låter mest vettigast! Jag ska sova med min kortlek inatt igen och från o med imorgon ska jag ta ett kort i taget för att känna efter, ska bli så spännande :D Tarotatollan: Hej! :) ja det var riktigt roligt att jag fick den från henne! Hob spådde mig med flera lekar och bland annat en sådan. Har bläddrat igenom den till o från hela dagen idag och den känns så perfekt för mig! Tack så jättemycket för tipsen!! :) Kram på er! :)

Pagan
12/22/13, 2:04 PM
#6

Vad roligt att du känner att den leken passar så bra för dig. Grattis till din nya kompis🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Harrysmatte
12/27/13, 10:22 PM
#7

Säkert att den är för dig när du fått den av en Häxa! Hon måste ha sett vad du skulle ha, och att du kommer få glädje och användning för den. Härligt! 

Jag köpte min Tarot för säkert 20-25 år sen, på en Mässa. Det fanns massor med kortlekar, men den här sa…Ta mej…. så jag lydde. 🙂

Har haft mycket hjälp av den!

Tarotstollan
12/27/13, 10:38 PM
#8

#7. Harrysmatte, nyfiken som jag alltid är så undrar jag vilken lek det är du har och jobbar med?
Inte dåligt att ha en lek och jobba så länge med den!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: