Annons:
Etikettofftopic
Läst 1265 ggr
Tarotstollan
2013-12-06 21:07

Nya året 2014.

Vad har ni för allmänna tankar och önskningar inför det nya året som anländer om 25 dagar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sameli
2013-12-07 09:23
#1

I februari anländer hästens år, det ska bli skönt att lämna ormens år med alla dem tunga insikter och erfarenheter som det lämnat kvar.

Hästens år är lyckosamt för de flesta 👍😃🌺

"Man måste ge lite mer än man tar"

Tarotstollan
2013-12-07 23:28
#2

Det låter bra, hade ingen tanke på det kinesiska nyåret och deras årsdjur.
Får ta och kolla upp hur mitt år som Hund blir.

För övrigt hoppas jag som alltid på lugn och ro och ekonomisk frihet.
Hoppas också att jag skall få mer energi och mer "komma igång" tänk för så mycket som behöver sorteras upp och ordnas.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pysslan
2013-12-08 00:46
#3

Är det någon som vet hur hästens år är för en häst? 🤔
Jag har haft en bok om kinesisk astrologi men vet inte riktigt var jag har den längre … 🤦‍♂️

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Tarotstollan
2013-12-08 01:12
#4

Om du menar Eld Hästens år, så är det vart 60:onde år och sist var det 1966 så då blir det nästa gång 2026.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pysslan
2013-12-08 10:35
#5

Nej, jag undrade bara om det var någon  som visste om det var något särskilt med hästens år för folk som är födda ett hästår.

Jag får försöka hitta min bok eller så, se om det finns svar där

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Sameli
2013-12-08 13:19
#6

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
Pagan
2013-12-08 13:46
#7

Jag har alltid en massa förväntningar på det kommande året. Helst i slutfasen va det gamla. Det brukar kännas som en förväntan i magen att nu jäklar. Och i år så har jag nog mer av den känslan än vanligt. Lite pirr i magen som ökar i styrka. Kanske blir det 2014 jag verkligen tar tag i saker jag dragit mig för att göra, verkligen manifesterar alla det där önskningarna som ju egentligen inte är så himla övermäktiga. Brukar inte lova massa, för jag vet att jag inte kommer hålla det ändå. Så nyårslöften går bort. Men det är kanske dags att sätta upp ett par delmål iallafall.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pysslan
2013-12-08 14:04
#8

#6  Tack 🙂

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Sameli
2013-12-08 19:36
#9

👍

"Man måste ge lite mer än man tar"

Amandla
2013-12-09 12:55
#10

Jag har förväntningar om att få en fin liten valpkull på min toypudeltik Pixie runt midsommar 🙂Där ligger många av mina tankar just nu, jag funderar och funderar över vilken hane jag ska välja och hur det kommer att bli. Det är första gången jag har en valpkull, hade en bondkattskull för många år sen men hade ingen som helst påverkan på vilken kisse som blev pappa där 😛utan allt var en glad överraskning. Eller inte, min katta fick p-piller men måste ha spottat ut det eller spytt upp det… Nåja, kissungarna var ljuvliga.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
vresrosen92
2013-12-09 17:59
#11

Jag hoppas på ett händelserikt med inte stressigt år med bra hälsa, mycket roligheter och personlig utvecklig. Brukar sätta upp årsmål istället för nyårslöften och tror att 2014-årsmålet ska bli "Prioritera mig själv". (Har tidigare haft "Var sann mot dig själv" och "Stå upp för dig själv".)

Don´t worry, Be happy!

Upp till toppen
Annons: