Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 914 ggr
chelona
12/3/13, 3:15 AM

Få intuitionen tillbaka?

Hej hej, jag är ny här, och har haft lite funderingar på om ni vill att man ska presentera sig i en tråd eller inte. Det här har lite eller inget alls att göra med Tarot, utan snarare med min intuition som jag tror skulle kunna hjälpa mig med tarotkorten. Jag kan inte säga säkert eftersom jag inte hade tillgång till Tarot när jag hade förmågan. 
Det jag undrar är om det finns ett sätt att kunna få intuitionen tillbaka? 

Bakgrund:
Under många år hade jag otrolig tur i kortspel, och kunde få många fina händer direkt i given. Bäst av allt var jag på att dela mig själv essen. Inte genom fusk, utan genom att jag bara kände på mig när jag skulle sluta skifta leken, eller när jag skulle köpa, vad jag skulle köpa på(poängpoker med två köp). Min förmåga fungerade till och med i Finns I Sjön-spelet på blip.se.   

Jag tappade den förmågan för mellan fem - sju år sedan under en kortspelskväll med familjen. Min bror sa åt mig att skifta leken en gång till efter att jag kände att jag var klar(och skulle få bra kort), och sedan fungerade det inte längre.

Sedan dess får jag i regel inte dessa känslor om korten, och om jag får dem, så är de oftast inte sanna. 

Jag saknar själva förmågan mer än vad jag saknar att vinna över släkten i glada kortspel, även om det var kul det med. Det är helt enkelt som att (spel)korten är stumma nu och det känns lite tomt.

Vad tror ni, går det att reparera? Eller är jag dömd att leva utan den förmågan nu?

💣

Annons:
fridelfina
12/5/13, 10:46 PM
#1

Nej inte tror jag att du är dömd på något sätt, det kommer tillbaka fortare än du anar om du inte försöker så hårt utan slappnar av och accepterar att läget är som det är just nu! Lek med tarotkorten utan prestation!

 
 

chelona
12/7/13, 5:38 PM
#2

Jag tror att mitt självförtroende fick en stöt när jag inte fick tillbaka min förmåga efter den gången, och att det kan vara det som spökar. Du har nog rätt i att det är en form av prestationsångest som spökar och att det är en låsning i mitt huvud som jag måste släppa. Tack så micket för ditt svar. ^^

💣

Skogshumblan
12/7/13, 8:34 PM
#3

Jag tror inte alls du är dömd. Däremot kan det ligga mycket i att du omedvetet stängt av ditt flöde och därmed kommit dit där du känner dig dömd. Slappna av, inse att det inte är du som ska prestera utan lyssna inåt, lär dig känna igen din intuitions olika uttryck och lyssna på den. Efter hand kommer du förhoppningsvis märka att den kommer av sig själv. Hoppas du kan hitta sätt att släppa prestationskravet, du duger som det är för den du är!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: