Annons:
Etikettenergier
Läst 2887 ggr
Pagan
11/17/13, 10:12 PM

Fullmåne i oxen

Hoppas Ni får sova gott, har lagt era "juveler" på laddning i fullmånens sken och bara njuter av magin i natt.

Månen reser i Oxen. 

Dagens tips: Följ en detox diet. Drick mycket vatten eller örtte.

Människokroppen: Månen i Oxen påverkar hals, sköldkörteln, nacke, struphuvud, tonsiller, underkäkens tänder och öron.

Kroppsvård: En period som lämpar sig för masker, wraps, hudrengöring och för avkoppling och avgiftande massage.

Hem: Färg och lack (färger torkar bra).

Trädgård: Rotdag med stigande kraft. Denna dag är lämplig för sådd och plantering av träd, buskar, häckar, och rotfrukter som är avsedda för förvaring, konservering och lagring av rotfrukter, skapa en kompost.

Chakra: Månen i Oxen påverkar Muladhara (1: a chakrat), och Vishuddha (5: e chakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser.

Färg: röd, ljus blå
Stenar: Agat, Hematit, Röd jaspis , Granat Röd korall Röd rubin , Akvamarin, Turkos kalcedon 

Essenser: Ceder, Ros Äpple, salvia,  Eukalyptu

Sakta ner och ta dig tid att vårda din kropp och vår planet. Detta sensuella och jordnära tecken inbjuder till uppskattning av den fysiska världen och rika sinnena. Ta en promenad genom skogen, strosa i trädgården, bli masserad eller få en ansiktsbehandling, spela lugnande musik. Detta tenderar att vara en mogen, lugna och reflekterande måntid, en tid att bara vara.

Tålamod, noggrannhet, uthållighet och praktiska göromål ökar. Månen i Oxen gynnar sysselsättningar som kräver långvarigt och ihärdigt arbete, men det är också bra tid för fullständig vila, att ha bekvämt och mysigt. Det är en bra tid för att behandla växter. Det är bäst att undvika att allt som kräver fart, beslutsamhet och snabbtänkande.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
11/17/13, 10:32 PM
#1

Alltid intressant att läsa!👍

Kan undra om det är därför jag har haft och har så ont i nacken?!
Kroppsvården har jag redan tagit hand om och likaså färger eftersom jag har en röd-vit randig t-shirt på mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
11/18/13, 7:25 PM
#2

Mycket lärorikt. Tack Pagan 🤗

Sameli
11/18/13, 9:22 PM
#3

Opererade bort mina halsmandlar idag så jag hoppas att månen kan påverka med ett bra läkande 👍

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: