Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 3360 ggr
Aleya
11/8/13, 2:06 AM

Mitt vimel av kortlekar

För flera år sedan köpte jag denna kortleken: http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gothic-vampires/

Gotich Vampire.

Men den kändes inte rätt så sålde den.

Men nu har jag nog hittat den som är rätt: http://www.aeclectic.net/tarot/cards/manga-lin/ en manga Tarot.

Men den jag tror hade passat bäst för mig hade varit http://www.aeclectic.net/tarot/cards/sailor-moon/ Med sailor moon, men finns inte att köpa.

Ska bli spännande och se om jag kan ta upp Tarot igen. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Tarotstollan
11/8/13, 2:36 AM
#1

Hej Clawdeen och välkommen hit!
Ja det är inte lätt att hitta rätt lek i tarotdjungeln men för varje lek lär man sig något nytt tycker jag!

Den första vampyrleken har jag tittat på många gånger men den klickade inte riktigt för mig heller, så den har jag inte köpt (ännu).
De andra två har jag aldrig sett innan (vad jag kommer ihåg) men de är väldigt vackra.
Däremot försöker jag att undvika att köpa lekar som inte har illustrerade kort i lilla arkanan.

Du får plocka fram din lek och bekanta dig med den igen, så kommer det nog att lossna skall du se!

Hoppas att du skall trivas här inne hos oss andra tarotnördar!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
11/8/13, 8:19 PM
#2

Men för mig såg den riktigt mysig ut,, Den kan jag nog tänka mig att köpa när andan faller på.. 🤔

För jag har ju inga Tarot lekar innan 😃eller kanske är de som ligger i lådan det.. Men jag får väl bli glömsk och skylla på det när nästa lek råkar komma i brevlådan… 😂

Aleya
11/8/13, 8:23 PM
#3

Hello alla!

Kul att se respons. 🙂

Ja alltså vampire insåg jag var för mörk och dyster för mig. Sen köpte jag den på tradera och den var nog använd innan så fick ingen skön feeling av den.

Men manga är oöppnad och orörd så tror detta kan bli en hit.

Men den inte passar mig så anser jag att då ska jag inte pyssla med Tarot kort och gott. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
11/8/13, 8:49 PM
#4

Inte skall du ge upp Tarot bara för att du och en lek inte klickar med varandra!
Det finns ju 1000-tals lekar och du kanske aldrig hittar "den rätta leken", viktigast är att du hittar en lek som du kan jobba med!
För ärligt talat kan det finnas många lekar som "är den rätta".
Många använder olika lekar beroende på vilken fråga de skall arbeta med, så det kanske du vill göra också när du kommit igång!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vander-sten
11/8/13, 10:54 PM
#5

Det går ju att tillverka & designa egna kort också:-)

Man behöver ju inte tvunget köpa färdiga deck om man inte vill 👍

Kanske kunde bli en ny intressant idé att jobba vidare med för sajtens  besökare som medlemmar. Skissa på lite nya alster 🙂

Aeclectic-stile

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Tarotstollan
11/8/13, 11:05 PM
#6

Ja, hade jag bara kunnat rita och måla så hade det varit kul att försöka göra en alldeles egen lek.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Aleya
12/2/13, 8:53 PM
#7

Nu har min lek kommit och är sååååå glad. :)
Det följde med en bok och leken och allt var så fint. Lägger upp bild sen. :)

En försmak:

http://www.starshepherd.com/graphics/manga/MangaTarot01.jpg

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fridelfina
12/2/13, 9:57 PM
#8

Fin lek! Men som Tarotstollan så behöver jag en mer illustrerad lilla arkana, har så filurigt dåligt minne att det skulle vara omöjligt att lära in en betydelse. Jag behöver rikt bildspråk! Det var fin stor arkana och vackra färger! 👍

En egen lek samlade vi kort till för några år sen här på sajten. Vill minnas att jag bidrog med stavtvåan eller var det stavesset??… Fast den var ju bara två stavar (en stav?) så jag var lite snål med bildspråket där! 😎

 
 

Tarotstollan
12/2/13, 9:59 PM
#9

Den ser jättefin ut! Var köpte du den ifrån och vad fick du ge?
Inte nyfiken alls!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
12/3/13, 5:04 PM
#10

#9 amazon.com och vad allt kostade får jag återkomma med.

Edit: Kostade med frakt och allt 188,77 kr. :)

Så den var billig. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
12/3/13, 6:46 PM
#11

Ja, det var billigt.
Jag har ännu ej beställt någonting utanför Sverige, känner mig för osäker för att våga göra det.
Dessutom finns det ju massor kvar att köpa inom landets gränser fortfarande!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
12/3/13, 6:53 PM
#12

#11 Jag har beställt utanför Sverige i flera år och har fått allt jag har beställt. Så var inte rädd att använda utlandet. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
12/3/13, 7:50 PM
#13

Det är det där med betalningen som jag känner mig osäker på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Aleya
12/3/13, 7:52 PM
#14

#13 helt ot men om man har visa eller mastercard är det simpelt.

Sätt bara en kod som du måste knappa in varje gång du ska betala på nätet med kortet. eller använd paypal. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: