Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1184 ggr
[Sol69]
11/2/13, 8:33 PM

Månadens kort November 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att jag startar en tråd med månadens kort nu,,

Mitt kort är Initiate of swords,, Pagan leken..

Ser en ensam person som söker sin inre frid och visdom.. och som lyssnar till naturens budskap. Det finns mycket ljus i kortet så jag får känslan att det ändå kommer att vara en väldigt bra månad.. och en kall månad.. När jag tänker på kyla så går mina tankar till healing så har en känsla av att massor med gammal skit släpper och ger plats för nya visdomar. 

Eller har ni en bättre tolkning eller kan påvisa vad jag har missat 😃

Annons:
Pagan
11/2/13, 9:41 PM
#1

Drog magikern och Kejsarinnan för november

Jag vet mycket väl vad de symboliserar, men för att inte bli allt för personlig så kan jag säga att något väldigt omvälvande har hänt i mitt liv som jag försöker hitta balans i och som jag tror dessa kort kan vägleda mig i.

Magikern säger att allt är möjligt, men du måste finna redskapen själv, Kejsarinnan pratar om fruktsamhet och att berikas på djupet. Så Life is a bitch and then you die - så illa får det ju inte vara?

jag säger bara jajamen, men hur f*n ska jag förlikas och ta mig vidare? Mina resurser var tog de vägen? Eller har jag fattat hur jag ska göra med dem? 

En dag i taget och dag för dag så pallar jag att få allt mer insikt i att livet är förändrat, att det inte blev som jag trott och att jag utmanas att använda min styrkor.

Vad hände med mitt positiva tänkande?

Hm, fortsättning följer…….

För okt drog jag de älskande, de med viss intuition fattar var jag står i dag………….

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
11/2/13, 9:48 PM
#2

Du är otroligt bra på att förklara och läsa dina kort pagan 👍

Tarotstollan
11/2/13, 10:10 PM
#3

Tack för att du påminde mig Sol, hade precis glömt av att dra ett nytt månadskort!

Jag drog 21 Universum för November månad.

Tolkar det som att cirkeln nu är sluten och att det kan bara bli bättre än med hur det har varit. Kanske början på en ny cirkel…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sameli
11/3/13, 5:27 PM
#4

Jag drog solen och 3 i pentakel för november i Waites universella Tarot.

Solen står nog för min inre sol, jag känner att jag är inne i en period när jag känner mig självsäkrare än någonsin. Och detta trots  att mycket händer i mitt liv nu som inte är allt för lätt, tvärt om.

Solen betyder att jag kommer att känna mig positiv. Glädje.

3 i pentakel är lite svårare för mig att tolka. Att bygga vidare utifrån min situation i livet. Om det står för ny bostad? Jag tror iaf att det innebär arbete, alltså inte jobb, utan att kämpa på med det jag har framför mig.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Sameli
11/3/13, 5:29 PM
#5

Fast ett jobb hade ju inte suttit fel😎

"Man måste ge lite mer än man tar"

Tarotstollan
12/1/13, 12:30 AM
#6

Dags för summering av November kortet.
Drog ju Världen/Universum och vet ju att det är början och slutet på allting! Känner mig avstängd från allt runt mig! Antar att det nya inte börjat ännu, utan att jag skall lita på vad universum har för planer för mig!
Väntan är inte min grej och samtidigt behöver jag massor av tid för att vänja mig vid nya saker!
Verkligen början och slutet som krockar med varandra!

Hoppas att kortet för December kan ge mig något svar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
12/1/13, 2:48 PM
#7

Ja Kejsarinnan och magikern var ju helt klart klockrena för november. Ännu inte landat i det nya som skett i mitt liv och det tar väl sin tid innan jag ser resultatet också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
12/1/13, 5:09 PM
#8

Tror att kortet stämmer väl för jag har nog bearbetat ganska mycket och inte haft ett vidare aktivt socialt liv.. förutom här inne 😃

Sameli
12/1/13, 8:08 PM
#9

Hmm tja ja, 3 i mynt har varit mitt i prick för mig i efterhand. Har fått ett extrajobb och vi är exakt tre stycken som arbetar där!! Solen däremot.. Är lite klurigare! Kanske lyste den upp en väg för mig under den här månaden som jag inte hade räknat med.. För nog kan jag konstatera att jag inte varit positiv/glad som solen den här månaden som jag trodde.

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: